Comentariile membrilor:

 =  sufisme
Daniela Șontică
[04.Mar.07 14:10]
Alaturari happy de sintagme si imagini. Iti vine bine pasul acesta de balerina, iar de dusmani, da, niciodata sa nu te plangi.

 =  Daniela,
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 14:23]
Onorata de prezenta ta. Desi eu, visez patetic si mucegait-lei cu miei zburdand vesel la umbra unui mar din care nu a muscat inca Adam, nu m-am plans niciodata de dusmani.
Ei, sunt semnul ca nu am murit si ca nu sunt demna de ignorat:)))
Revenind la prima balerina, pasul nu este neparat al meu.
Este o rafuiala cu Doamna in Rosu.
Ai vazut filmul?
Textul l-am scris prin 89-90, cand am citit cartea.
Multumesc de semn,
c.

 =  tempo
luana zosmer
[04.Mar.07 14:27]
Saltareata, bine fardata si cu chef de beutura numa bine,aprinde felinaru galben-nviolet si pune-ti dusmanii sa faca meditatie pe tempo de care vrei oricum or sa vada negru, cu stele rosii,asa se manifesta ciuda:) mama spune ca atunci cind nu mai ai dusmani esti moarta.pastreaza-i.

 =  Mihaela,
Daniela Șontică
[04.Mar.07 14:30]
n-am vazut filmul, o sa-l caut la sugestia ta. Eu tot mai cred ca atunci cand poezia e reusita poti sa fii balerina prima.
Stii ca avem sansa sa crestem mai mult acum, dupa ce Adam a muscat din fruct?...

 =  raspuns usor vulgar, dar sincer
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 14:34]
Luana dear,
De dusmani nu duc lipsa, dar de farduri da. sunt ani si ani, de cand am renuntat sa lupt pentru imaginea mea.
Renuntarea asta nu tine doar de varsta-mi usor matusalemica:), ci si de nevoia de a nu fib in trend.
Atunci cand toata lumea investeste in imagine, eu de ce m-as mai obosi. Pentru o pereche de izmene, in plus?


 =  "la semafor, in pas de dans, pisica asmute cainii orbului"
Mihai Robea
[04.Mar.07 14:47]
eu zic ca te complici prea mult dar asta te defineste. Si la urma-urmei poate fi interesant. Ce altceva?
zic si eu...sa nu te plangi de dusmani, eu ma "plictisesc":)
ps: ne hranim cu imaginea noastra despre ceilalti

o primavara frumoasa

 =  Daniela!
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 14:43]
Filmul nu este cine stie ce. Dar se citeste mai repede decat cartea:))
Din film, eu am inteles ca domana cu pricina nu a fost chiar straina de baia de gloante a celebrului ganster. Si nici sosirea ei pe plaiurile mioritice nu a fost de buna voie si nesilita de nimeni.
Revenind la prima balerina, da, este minunat sa mergi pe poante, invartind in ritm magie noire, tu-tu-ul, asa cum este minunat sa-ti imaginezi ca muscatura din mar este mai mult dulce decat amar, dar...pe masura ce trece timpul, viata vine cu noi note de plata si bucuria se mai tempereaza.
In plus, marii mistici, indiferent de religia de care apartin, spun ca dulceata intoarcerii in starea dinainte ca omul sa fii pierdut raiul pentru o "bucata" aleasa, nu se compara cu nimic.
Si, pentru ca eu nu stiu, ii cred.
Stii ce spunea Rumi, daca i-ai spune unei picaturi de sperma ca ea se v-a transforma peste 9 luni intr-un copil, etc., etc, ti-ar spune ca nu stii ce vorbesti.
Si tot el spunea ca adevaratul iubit, este cel care iti deschide, la final toate portile.
Final, cand amantii primei balerina au disparut.

Acum hai sa-ti spun un secret. Aceasta poezie este dedicata si dnei Monroe, si sotiei lui OnASSis, celebra balerina:)

 =  Carmen (sau Mihaela?),
Daniela Șontică
[04.Mar.07 14:50]
multumesc pentru raspunsul elaborat si edificator. se vede ca esti in verva, si ai dreptate, e duminica! ne mai citim.

 =  care-i ala?
luana zosmer
[04.Mar.07 15:27]
Pai mai draga nici io nu prea le am cu astea,culorile de razbel,ma apuca o lene cumplita si la sfirsit arat ca o masca japoneza de groaza pe care s-a aia un ciine tinut in casa doo zile.Da ma gindeam ca nu toate muierile-s ca mine.O pereche de izmene-n plus? grrr,vine-o vreme cind is asa de inutile si-aduc atitea batai de cap ca mai bine sa stea pe proprietar si proprietarul undeva cit mai departe.:) care-i raspunsul ala vulgar?

 =  Luana, Daniela, Mihai
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 20:04]
Luana,
Raspunsul vulgar este: sunt ani si ani, pentru ca batranetea nu-i o comoara pe obrazul femeii:)
Daniela,
Carmen, este numele de scena. Mihaela cel de sfant(a). Off, off, off, ce intrebari grele pui.
Mihai,
M-ai prins. Sunt maestra emerit in arta de a complica lucrurile. Si in versul cu pricina, am centura neagra, minus 20 de dani. Simbolismul culorilor: ROSU, GALBEN, VERDE si ispita semnificatiilor lor pentru muritorul de rand: dragoste, gelozie, speranta; cele 9 vietii ale tradarii, farmecul si si unduirea pisiceasca, si neputinta omului condus de instincte, erau in mintea mea cand l-am scris.
NU rade, nu este un film cu Charlot, ci o poezie, despre viata si moarte.

 =  CATRE EDITORI- de ce acest text nu este la fierbinti?
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 20:18]
1. nu are hit-uri.
2. nu are comm=uri
3. nu vreti sa iasa din pagina textul lui Peia, in care, presupun ca sunt atcatata?
4. nu mai exista reguli pe Agonia?

 =  tot catre editori-off topic
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 20:27]
Vad ca a disparut, textul lui Peia, omagiat de Dan Carlea, de la fierbinti, lucru pentru care va multumesc, dar nu inteleg, de ce textele mele sunt ignorate si de calculator, nu numai de colectivul de redactie, care, se entuziasmeaza doar le anumite nume, atunci cand da cu steluta rosie.
Precizare: nu am nevoie de stele si nici sa figurez la fierbinti, asa ca intrebarea a fost pusa in numele unui principiu care cere ca judecatorii sa fie: nepartinici si echidistanti.

 =  coment
Bogdanovici Andreea
[04.Mar.07 21:01]
Încerc un comenatariu pertinent și eu destul de stilată. Să vedem ... să vedem ce-o să iasă. Nu este niciun atac la persoană (țin să precizez, pentru orice eventualitate)

Motto-ul nu susține poezia din niciun punct de vedere. De obicei în construcțiile de genul poeziei cu motto, se merge pe ideea construită în jurul motto-ului.
Inconsecvența și infidelitatea... păi orice aforism trebuie să fie concis și să nu permită niciun replay. De ce doar două perechi de izmene? Hmm sufit, nesufit, prost ales. Nu susține poezia.

"e toamnă" cred că n compuneri și n volume și n poeme au început cu această sintagmă, așadar începutul nu este deloc creativ, și sincer nu-mi transmite decât o lipsă de inspirație. Restul versului este interesant. Apoi "e noapte" iar sintagmă excesiv uzuală în literatură și în special la gimnaziu.
"pe șaua din piele de șarpe a limuzinei B13"
acest vers este unul fake, nu este decât o prețiozitate și nimic mai mult, un vers care dorește să impresioneze, să atragă atenția, și da, într-adevăr este o imagine mai nu știu cum, dar este fake.
Următorul vers este bun, naural, simpatic chiar.
Dar proverbul sufit (nesufit) nu este integrat bine, pur și simplu nu are continuitate... și imaginea nu-i tocmai cea mai bună.
Apoi urmează niște secvențe din filmele de comedie americane, și ideea se pierde.
Ha ha ha de la proverde sufite la filme...
Iar finalul catastrofal.

Acum părerea mea este că textul s-ar putea înbunăți dacă autoarea s-ar decide pe ce idee să meargă. Poezia ca poezie, dar este și ea o artă.
Contrastul este folositor când este susținut, trecerea de la o idee la cealalta se face fără susținere.

Toate cele bune!

p.s
sper ca acest comentariu să fie destul de pertint și pe placul dumneavoastră.

 =  erată
Bogdanovici Andreea
[04.Mar.07 21:02]
pertint-pertinent

și ce alte greșeli vor mai fi...

 =  Domnisoara dulcica
carmen mihaela visalon
[04.Mar.07 21:16]
Multumesc pentru critica. Dupa ce o sa mai cresti cativa anisori, voi fi interesata de fiecare parerea de-a ta. Pana atunci am sa-ti spun un secret: nu cred ca toti tinerii sunt geniali, ci doar un priocent de 10%. Cred ca toti tinerii sunt obraznici, mai putin cei geniali, care sunt foarte obraznici, dar li se accepta.
NU cred ca tu esti geniala ci doar obraznica, dar nu-i vina ta. Este vina celor care te-au ridicat in slavi.
Pana la o noua intalnire, am sa te rog sa o intrebi pe profesoara ta de Lb. Romana if: "Încerc un comenatariu pertinent și eu destul de stilată" este o exprimare corecta DPDV gramatical.
SUCCES SI INSPIRATIE SI succes:)

 =  exact cum mă așteptam, sunteți previzibilă
Bogdanovici Andreea
[04.Mar.07 21:34]
Doamna Visalon nu poate suporta criticile :))
Comentariul meu a fost pe text, cu exemple, cu argumente. Eu nu sunt genială, genialii mor la vârste fragede.
Trebuie să vă contrazic privind inteligența mea, dar nu este încă momentul, iar obrăznicia nu cred că există în comentariul meu. Prietenul dumneavoastră, domnul Anghel a spus o chestiune foarte interesantă despre cei ce jignesc.
V-aș ruga ca înainte să afirmați unele lucruri să vă informați.
În primul rând termenul de copii geniali a murit, a long time ago, acum este la modă temenul de copii precoce :)
Din fercire, dacă 10% din copii ar fi supradotați, am fi o țară mult mai avansată tehnologic, de fapt cred că toate mediile ar fi, dar din păcate procentul este mai mic.
Acum să vă spun și eu un secret:
Nu știam că am fost ridicată în slăvi.

Acum refenind la comenatriul dumneavoastră, observ din punct de vedere psihologic, o stare de refulare. Este de înțeles ca oamenii trecuți de o anumită vârstă să nu accepte părerile adolescenților, mai ales când au dreptate.
Este un simptom național, nu vă speriați.

Acum referitor la partea aceea, mă bucură însă că ați găsit tocmai în comentariu ceva de reproșat,(și este o contrazicere în idei, dar în fine), este vorba de un comentariu al dumneavoastră, în care mi se reproșa faptul că nu sunt stilată și impertinența mea.
Păi puneți o virgulă și veți înțelege și din punct de vedere gramatical.

Până la o nouă întâlnire eu vă doresc o maturizare precoce, și nu este niciun atac la pesoană.

aaaa
și toate cele bune!

 =  reality show
nicollè pierre
[05.Mar.07 09:33]
când balerina, se trezește printre gândurile tale, își va uita coregrafia, crede-mă, dar se sting luminile, ne părăsim dintre vise prin cei de lângă noi chiar impalpabili spațial uneori, ne rătăcim inimile printre cuvinte, iar cimitirul ca rămâne la fel de împrospătat cu mucuri, dincolo de zidurile atinse de lumina dimineții parcă toți ce ar trebui să se ascundă prin el, nu sunt,ascultă pianul vieții ce zace prin noi, cu primăvara ce se ascunde ca un fel de toamnă?

spor la scris,
cu drag!!
nicollè

p.s. miss you

 =  Andreea-concluzii scrise
carmen mihaela visalon
[05.Mar.07 11:22]
Aveti dreptate si nu aveti dreptate. Exista critici pe care le accept si critici pe care le privesc cu suspiciune- pentru ca nu acord credit comentatorului. In cazul dvs, cred ca va puteti pronunta daca este oportun sa folosesc bold sau italice. In rest, chiar daca am "umflat" artificial procentul de genialitate, din dorinta de a cuprinde toti copiii-poeti pe care-i cunosc, pot sa va marturisesc ca nu am gasit nicio idee care sa ma faca sa va consider un critic redutabil. Dar, evident, recunosc ca eu ma pot insela, asa ca va incurajez sa va spuneti opinia, ori de cate ori veti simti nevoia sau veti fi asmutita sa ma sfasiati: la semafor, în pas de dans, pisica asmute câinii orbului
Va mai fac o marturisire. Citesc textele si commurie printre randuri. Daca este ceva remacabil, recitesc. Daca nu, trec mai departe. Din comentariuln dvs m-am oprit la critica adresata versului "e seară
pe șaua din piele de șarpe a limuzinei B13", care mi-a facut sa inteleg ca nu reusiti sa operati cu simboluri.
O limuzina nu are sa, era primul indiciu care trebuia sa va dea de candit. Pielea de sarpe, era un alt indiciu. B13 un numar de inmatriculare. Numarul mortii.

Cu distinsa consideratie va anunt ca am termintat polemica cu dvs.
Multumesc pentru intelegere si semnul lasat.

 =  numele visalon atrage circul tiganesc. dar de ce, de cee ?
enache ionut laurentiu
[05.Mar.07 11:42]
"Vad ca a disparut, textul lui Peia, omagiat de Dan Carlea, de la fierbinti, lucru pentru care va multumesc."

ai grija andreea cu gramatica :)

draga mihaela textele urca la fierbinti automat, iti garantez ca nimeni nu isi pierde timpul schimband din 10 in 10 minute textele de acolo. probabil are si calc logica si ratiunea lui de a ignorat acest text :))

tu spui ca 10% din tineri sunt geniali, eu iti spun ca nici aia, exista 2 categorii de oameni: 1. tineri 2. care nu o fac.

de acolo si frustrarea enciclopedica asta fir-ar ea.


 =  erata
enache ionut laurentiu
[05.Mar.07 11:45]
de acolo si frustrarea asta enciclopedica fir-ar ea.

 =  Enache ai dreptate: pe pagiana asta a venit Circul
carmen mihaela visalon
[05.Mar.07 13:17]
Ai uitat sa faci un comentariu pe text, dar, ai facut o remarca adevarata. Se pare ca pe pagina acesta au aparut atat persoanle interesate de literatura cat si circarii. Cine are ochi de vazut, vede. Da. Deseori, cel buzunarit in autobuz, este atmonestat de ceata de experti in buzunareala care l-a inconjurat.
Revenind la text, iata ca m-ai facut sa-i dau dreptate andreei. Versul "niciodată nu am să mă plâng de dușmani
tot ce s-a întâmplat, acel prieten mi-a făcut" este discutabil. Uneori, dusmanii sunt la fel de inversunati in a te desfinta ca si prietenii.

 =  despre text
enache ionut laurentiu
[05.Mar.07 13:35]
poezia nu inseamna o structura anarhica de cuvinte adunate din
carti si turnate defectuos in context.
poezia ta este atat de falsa si de mimata precum plansul bocitoarelor. cam atat despre text.

 =  Enache&CO
carmen mihaela visalon
[05.Mar.07 13:40]
Da ai dreptate. Nu sunt la fel de talentata ca voi.

 =  Gabriela, o explicatie
carmen mihaela visalon
[05.Mar.07 22:14]
Te rog sa ma ierti pentru intarziere cu care-ti raspund.
Pur si simplu nu te puteam invita in arena in care trupa de lei paralei ai site-ului ma sfasia cu volutatea urii fara frontiere.
Ce staniu este ca o poezie atat de neinsemnata a starnit asa o reactie.
Ideea mi-a venit cu ani si nai in urma cand am scris poema.
pornind de la o carte, aparuta initial la cartea romaneasca ulterior la polirom.
www.polirom.ro/titluri.cgi?action=titluri&class=details&id=1193 - 13k

Tema: este tradarea din dragoste.
Subiectul: "prima balerina", suparata de "concurenta"-vezi motto-"il ajuta-la fel ca in mii si mii de filme cu gangsteri-pe MR. President sa primeasca, la aniversare o ploie de gloante"-, dupa care se intoarce acasa-cu limuzina mortii-bocind de durere sau de fericire:)
Evident, mai devreme sau mai tarziu "felina" soarta o sa asmuta si cainele destinului sau. De ce este acest final la mijlocul poeziei, pentru ca miezul orcarui fruct este la fel de dulce si de amar ca ceea ce sadim.
Multumesc semn.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0