Comentariile membrilor:

 =  cu excepția...
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 13:55]
celor câteva paralele (pe unele chiar le-am găsit interesante), textul este o lamentare (destul de "nejuridică") a "avocatului apărării"...;

ceea ce mi-am spus la finalul acestui text a fost; iată încă un reprezentat al tinerei generații care (în spiritul celor care au deja drept de vot...) crede că e înțelept ca "dintre două rele să îl alegi pe cel mai puțin rău".

deocamdată, atât.

 =  nu știu cât de lamentabilă este încercarea
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:00]
însă îți spun că este un text pentru o revistă studențească, de atitudine și de trasare a unei direcții. problema este însă din sesnul contrar. lamentațiile vin din partea lor, unidirecționale. eu explic că se poate și altfel.

 =  Cosmin
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 14:04]
există o diferență de nuanță între verb și adjectiv; este și motivul pentru care eu am preferat verbul; subliniez, eu spun: textul tău este o lamentare, nu o "încercare lamentabilă".

poate echivoc,

 =  "Cultura, Muc cel Mic al bugetului României"
Bogdanovici Andreea
[12.Feb.07 14:06]
Da, mi-a plăcut articolul, realist și satiric totodată. În ceea ce privește atitudinea noastră, a tinerilor, nu pot spune decât că:
"Bătrânii laudă mereu vremea când erau tineri, trecutul; de ce atunci se miră că tinerii laudă prezentul?"(I.Hașdeu), referindu-mă la tehnologie:)) pentru dacă m-aș referi la starea de fapt a societății, mai degrabă o criticăm.

Ai subliniat foarte bine atitudinea generală "pentru cine, ăia...viitorul țării, se duce dracului și țara asta cu tinerii ăștia și gata, am rezolvat problema. Hăhăăă cum era pe vremea noastră... "

Felicitări pentru articol.

 =  faza e că
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:07]
nu îmi categorisiri de genul lamentări la articolele de atitudine. am înțeles că domnul manolescu s-a lamentat după articolul meu cu madame usr cest mois... așa că...

 =  erată
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:09]
nu îmi plac categorisirile
andreea, noi, fruncea țării:D

 =  muc si sfarc
felix nicolau
[12.Feb.07 14:11]
cosmin are strucura buna de pamfletar in devenire. daca va sti sa-si ascunda revolta fatisa si sictirul, eu il voi citi pe el mai degraba decat pe nistorescu

 =  felix
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:13]
aici nu am încercat niciun dribling stilistic, am scris pe față, așa cum simt și paradoxal așa cum este. totul e realitate, și știi faza "avem de a face cuc prea mult câcat terapeutic"(SAul Below), deci păstrez periajele pentru alte genuri de presă scrisă

 =  Cosmin
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 14:20]
nici mie "nu îmi plac categorisirile"; nu era o încadrare (după "articol" și "aliniat"), ci numai o constatare că... "două la primărie, două la prefectură, două la școala de fete..."; unde spuneai că este "atitudinea"?

 =  asta e atitudinea, afirmațiile defectoase care creează plăgi
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:22]
Afirmațiile ireductibile de genul tinerii nu vin la teatru, tinerii nu citesc, tinerii nu fac aia, nu fac aialată, fac numai rău. Nu pun degetul pe rană, ci nasc plaga. Faptul că vedem cultura prin altă optică nu înseamnă că suntem varză la acest capitol. „Dacă nu îi văd nu există”

 =  încă ceva
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 14:25]
spui tu: "Cam asta e cu arta convețională ce dă mâncărimi de piele tinerilor. S-au săturat. Au ales calea care le făcea cu ochiul. Arta a învățat ce înseamnă relații publice și happeninguri. Arta și-a arătat sânul ca Janet Jackson și a strârnit valuri. Rezervările la Greenhours se fac cu zile înainte și ai multe șanse să nu găsești un loc, la Poeticile cotidianului vin zeci de oameni, cenaclul Deko a strâns peste 50 de oameni într-o singură ediție, cifra de afaceri a editurii x a crescut simțitor, „Perforatorii” lui Augustin Cupșa s-a vândut în peste o mie de exemplare, poezia a început și ea să se vândă, culmea, paradoxal, dar așa e. E un drum bun, nu o fundătură plină de expectorațiile celor care nu vor să se adapteze și să înțeleagă că apetitul tinerilor nu mai poate fi sensibilizat cu genul de cultură pe care o asimilau pe nemestecate părinții lor."

Pentru tine "mulțimea" chiar este un criteriu de apreciere a Artei?! Felix are dreptate. Și "Mondenii", de exemplu, sunt niște pamfletari buni...

 =  eu aici vorbeam
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:37]
de revenirea la normal, adică nu la cultura de mase, la insutrializarea culturii (școala de la franckfurt), ci de o înduioșătoare creștere a publicului. încercam să subliniez, că față de primii 14 (aproximativ) ani post revoluționari arta reintră pe făgașuri normale. nu etse pentru toată lumea, dar cu cât mai multți au contact cu ea cu atât mai bine, mai ales că nu vorbeam de chestii comerciale. amin

 =  și felix
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 14:45]
mie îmi este dor de reportajele lui Cornel Nistorescu...

 =  amin?
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 15:02]
aman, Cosmin... AMAN...

"cultura de masă", pentru mine, Cosmin, nu este cultură, ci este "consum"; ai dreptate, nu în sens antropologic (așa cum susțineau teoreticienii școlii amintite de tine), dar nici în sensul deturnării individului de la sensul lui social și economic;

îți faci un titlu de glorie din astfel de afirmații: "cu cât mai mulți au contact cu ea cu atât mai bine"? în primul rând, astfel de teorii aparțin unei perioade istorice pe care o negi și ești, așadar, autocontradictoriu; în al doilea rând, crezi că, dacă unui țăran/strungar/etc îi cânți Bach, mâine ară/debitează (la strung) mai cu spor?

păi, spui că nu în sensul Școlii de la Frankfurt, adică nu acela al incapacității funciare de a-și depăși condiția de clasă, dar, atunci care? adică acela de genul: "Mamă, ce bengos sunt, eu, a lu' X, din satul Y, am ținut și eu o dată în viață, o secundă, o vioară în mână!"?


 =  vasile
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:11]
amin în loc de aferim.
propun o culturalizare în forță, adică ornată cu mijloace de advertising, făcută atrăgătoare, venită în proximitatea publicului, cătându-l dar fără să se măsluiască.
mă refeream la celebra școală și la produsul cultural pe bandă rulantă, gen dramatizările după dinu săraru, făcute la apelul de seară al șefului. cultura trebuie să se muleze după public și să nu căutăm exibiționiști la ateneul român sau călugări în club A pentru că nu îi vom găsi niciodată. cultura trece printr+o rebrandurire necesară, dar ca mesaj și rol social păstrează eternele+i calități. cât despre consum aici greșești grav luând exemplul meu. 1000 de exemplare vândute dintr+o carte a unui tânăr nu reprezintă consum, ci doar interes crescând, consumul se vede abia la tirajele codului danbrownian. cultura se face cu 50 de oameni la deko și consumul cu 5000 la cântarea româniei. faptul că am crescut de la 5 la 50 este de bine, și să nu ne facem griji că procentul se va mări în progresie geometrică

 =  :))
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 15:16]
.

 =  Cosmin
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 15:35]
azi cred că stau pe aici și mă minunez...; "propun o culturalizare în forță" (Cosmin Dragomir); nu înțeleg, atunci, de ce crezi că democrația și capitalismul sunt pârghii pentru așa ceva; eu cred că era suficient ca aceia care gândesc asemeni ție să ajungă la putere sub comunism; ție nu ți se pare că această cultură propusă de tine este contaminată genetic?

 =  culturaliuzarea în forță este
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:39]
o extensie de brand a culturii democratice. ce reprezintă ea? o cultură stadală foarte sociabilă, pe lngă care omul trece și se minunează, mai stău două minute, și pleacă. astae cultură forțată. să te duci în sufletului luim să îi fi la îndemână, să afle că exiști. nu are nicio treabă cu comunismul. mă pot duce cu un reciatl poetic la apaca, dar nu obblig muncitoarele de acolo să umple bulevardul la gayfest. cultura în forță este o aglomerare a spațilui public. în schimb, nu am văzut pe nimeni să insiste ca oamenii ajunși accidental la deko să rămână acolo împortiva dorinței lor. atunci am fi pus doi lupi tineri la ușă pe post de bodyguarzi

 =  lupi tineri
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:41]
apți pentru job: Andrei Ruse și sorin Despot

 =  aaaa, că m+i s+a atras atenția pe mess
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:46]
mersi andreea. un articol care stârnește polemici e un articol de atitudine.

 =  "cultură stradală foarte sociabilă"
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 15:50]
Cosmin, de ce încălzești tu mâncarea asta sleită? unde? la Universitate? când? pe 14, cu sărbătoarea aia de import, când îți arăți dragostea 1/an sau de 1 martie, în loc de mărțișoare?

sau vorbești despre postere și cutii de conserve? cu cât ziceai că ne-au devansat americanii?



 =  nope
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:54]
nu așa văd problema și din păcate nici îndrăgostiților dayul ăsta nu îmi pică bine la stomac, așa cum îmi stă în gât și antiîndrăgodtițilordayul. sunt și alte forme, de cultură stradală pe care noi nu am cultivat-o decât sproradic, și de mult eori la nivel primar ori chiar deloc. în plus putem inventa alte modalități, nu numai să "avem mania imitatului de haina de zi cu zi până la metafizici superioare" (cioaran, schibarea la față a româniei)

 =  și dacă aceste cutii de
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 15:55]
conserve sunt în sensul metaforei salmanrushdine din copiii din miezul nopții capitole conserve, atunci votez el autorul versetelor satanice

 =  îți dau, în cele din urmă, dreptate
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 16:00]
"Muncitorimea modernă, dacă nu este exploatată până la epiuzare, faptul nu se datorește milei și umanității, ci Forței pe care o prezintă ea. Exploatatorii știu că exploatații sunt o forță mult mai mare decât ei, dar, cunoscând inerția oamenilor să raci, se bucură a înflori pe mizeria lor." (Emil Cioran, "Schimbarea la față a României")

 =  păi nu pe miezerie pun eu bazele
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 16:10]
și nici pe contextul construcției piramidei lui keops explicat de kadare (literar) și sociologi (tehnic) în care un popor îndestulat, pe vcremurile alea Nilul se revărsa binemersi și regulat, deci un popor fericit este predisăpus revoltei, să-i canalizăm toată energia într+un punct. nu uita că arta are efect pedagoigc, educativ, iar educația este pentru pentru toată lumea. nu înțeleg de ce nu am oferi un un plus cultural tensiunilor comune, stradale, RATBistice... nu cred că ar fi în defolosul culturii. și sălăsăm filosofia greacă, joice, borges, țuțea, etc elitelor

 =  Noi vrem pamant ( pardon, cultura ) !
Dan Cârlea
[12.Feb.07 16:22]
Cosmine, daca ai fi fost utecist si pionier ai fi avut oroare de astfel de teorii pe care le propagi acuma.
Cultura, exact ca natura, nu are nevoie de directive, de calauzire luminata, de planificare umana.
Este suficient sa fie lasata in pace si se dezvolta, are viata proprie si mecanisme de autoreglare
( care acum actioneaza in literatura, exact cum spui, s-au facut pasi spre curatarea ei de elementele teribilist-subombilicale, care abundau pana in urma cu niste ani ).
Daca nu este constransa, arta are drumul ei.
Desigur, e de discutat si la ce fel de interventionism de gandesti.
Daca e vorba, sa zicem, de un ONG care sa obtina aprobare de la Primarie si de la RATB sa lipeasca in fiecare statie de troleibuz si autobuz din centrul orasului niste poezii ale autorilor consacrati, sa spunem intr-un program de genul "autorul saptamanii", atunci asta e ok, se inscrie in jocul democratic, nu deranjeaza pe nimeni, dar daca te gandesti la nu stiu ce directive de sus, care sa cuprinda sistemul de invatamant, spre exemplu, atunci nu mai e in regula.
Nu este niciun colegiu oprit de la a-si face cercuri literare, si altele, cum si exista in unele parti, dar sa nu se vina de sus cu asta, sa nu fie "arta ca obligatie",
"totul pentru arta, totul pentru frumos", ca atunci se vor apleca oamenii spre arta cu aceeasi placere cu care cei din generatia mea si a lui Vasile demontau contoare si recuperau nu mai stiu ce piese din ele, sau adunau castane si fier vechi pentru scoala.
E buna determinarea, in domeniul asta, dar mai mult in ceea ce priveste propriile actiuni, nu cu pretentie de creare de parghii culturale la nivel de masa.


 =  ilicită
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 16:31]
egalitatea aceasta pe care o o propui/impui: Artă = Educație este ilicită și, la o analiză care ține de teoria mulțimilor, una o include pe cealaltă, una doar o intersectează; altminteri, deja ne învârtim steril în jurul conceptului de "cultură de masă", viziunea ta aspura acestui concept fiind caracteristică "socialismului", în care interacțiunea la nivelul indivizilor o fi complementară, însă, lucru pe care îl întrezărești și tu pe finalul comentariului, este "complementară pe nivele"; sper că acum înțelegi că, de fapt, critica ta nu este una a paradigmei, ci este o negare nefondată a altor niveluri culturale; fie că îți place sau nu, ele există.

 =  .
Dan Cârlea
[12.Feb.07 16:32]
ce chestie ! Am scris comentariul anterior in acelasi timp cu tine, siiata ce potriveala in aia cu RATB-ul ! Incredibil.

Un exemplu si mai bun este urmatorul : in unele autobuze, domnul sofer are prostul obicei de a porni radioul.
E, iata are e problema : toti calatorii platesc calatoria, si ascutla "ce se da", ce considera domnul sofer si directiunea RATB-ului ca e bine.
Poate unu vine de la cimitir, unu de la spital, altul este superfericit si indragostit, altul abia se taraste, ei, toti ascuta acelasi lucru.
Poate eu nu am chef sa ascult reclamele, ce conteaza ? Regia ia bani din ele si mi le baga in cap vreau, nu vreau.
Poate eu ascult numai muzica clasica si nu am chef de ce tot asculta soferii. Ce conteaza ? Cineva a decis sa ascultam toti asta.
Normal ar fi sa se mearga in liniste, pentru a nu fi nimeni deranjat.
Asa si cu subictul "arta". Daca sunt lniste poezii lipite in statii, nu deranjeaza pe nimeni, dar dacase difuzeaza la radio in autobuz nu mai e ok, se violeaza personalitatea omului.

 =  precizare
Vasile Munteanu
[12.Feb.07 16:39]
ultimul meu comentariu se adresa lui Cosmin; nu observasem intervenția lui Dan; apropo de RATB , poate că ar trebui ca, din când când, cei care susțin această "Daciadă culturală", paradoxal, în numele "haitei tinere" (sau ar trebui, așa cum întrebam, să înțeleg asta ca pe contaminare genetică?) să circule de câteva ori pe linia lui 117 sau pe o cursă interorășemească (recomandabil pe cea de Bragadiru) și să își expună public teoriile...;

 =  parere
enache ionut laurentiu
[12.Feb.07 16:47]
parerea mea e ca atunci cand aduci cultura la unitatea originala si o concepi ca element de desfasurare in masa te apropii de ordinul diversificarii si la un anumit nivel cultura "bagata pe gat" devine diferenta intre ceva ce se poate invata si abilitatea innascuta de manca cacat.

 =  erata
enache ionut laurentiu
[12.Feb.07 16:51]
originara

 =  apropo de 117
Dan Cârlea
[12.Feb.07 16:51]
il stiu ca pe buzunarele mele, am stat in Ferentari, la complexul Humulesti o perioada si sunt satul de tiganet.
Si sunt si crescut in Crangasi, ii stiu pe toate partile, e clar ca nu ai reusi decat sa ii faci sa ia in deradere niste valori si atat.
Sa fie libertatea folosita cum trebuie, si societatea se va stratifica asa cum trebuie, o sa ramana mahlalele populate cu oamenii care o iubesc, intelectualii si oamenii de cultura vor castiga mai bine, peste ani, cand vor fi lucrurile puse pe picioare si gata ;
cu hei-rup-uri culturalo-stahanoviste nu se face nimic bun si durabil.
Picatura chinezeasca functioneaza in cultura, nu bastarca ciobaneasca.

 =  vasile
Cosmin Dragomir
[12.Feb.07 18:01]
si scuyze pentru ceilalati revin cu un com mai lung. eu nu 117 ma gandesc ci la ce au facut cei de la celebrul animal in arad (vezi Catalin Lazurca, celebrul animal, polirom 2005 )

 =  O parere
Nicolaescu Dan Gabriel
[13.Feb.07 02:31]
Buna ziua da-mi voie sa-ti spun.
Este pentru prima oara cand citesc ceva scris de tine/ M-a indemnat articolul cu a nu stiu cata intalnire sau o lansare..nu mai stiu exact si chiar nu conteaza. Conteaza ca ti-am citit textul. Tin sa te anunt ca te insheli. Nu exista tineri fara de cultura si nici oameni fara de cultura. Toata lumea incearca sa isi imbogateasca bagajul "literar" cu niscai citate si sa le arunci la ocazie. Ideea este foarte simpla. O voi detalia ca sa o intelegi mai bine. Sunt oameni care au predilectia la a citi si altii care au la a scrie. Asta nu inseamna ca tot tineretul roman este necitit sau are lacune. Tineretul si nu numai chiar gandeste. Nu atat cultura "subterana" sau cea moderna aduce emancipare in randul tinerilor ci culmea dorinta de a naste o noua arta in a scrie si in a comunica. In ziua de azi informatia este la tot pasul, trebuie numai sa sti de unde sa o iei; ca sa nu mai vorbim de frumoasa arta de a manipula prin cuvinte, iar romanul este expert in asta. Atata timp cat omul va avea creier va gandi, atata timp cat va gandi va naste idei. Daca are si indrazneala, chit ca se face de cacao sa-si expuna punctul de vedere are un plus destul de mare. Eu cunosc oameni paraplegici care tot nu se lasa de scris desi nu au scris nimic interesant o viata intrega, si sltii care nu publica nimic dar scriu superb si nu exista nimeni care sa-i aprecieze si sa le intinda o mana de ajutor. Romania nu are de invatat nimic de la altii si nici tineri de la batrani sau vice versa. Noi avem de invatat de la noi inshine sa stim sa ne generam ideiile cum trebuie. Cum simtim. Haide sa ne emancipam daca tot avem voie. Nu cu cutitul in beregata seamanului nostru. Apoi daca ne omoram intre noi.....ce sa asteptam de la altii ?

 =  Aferim (la steaua care-a rasarit, pe vremea cand comurile dispareau subit)
Daniel Stuparu
[22.Feb.07 12:34]
Mi-a plăcut textul. De fapt, în general îmi plac intervențiile lui Cosmin, și la Deko bunăoară, în măsura în care, deși nepretențios (sub semnul acelui cioranian "ne maimuțărim tot timpul") Cosmin are de fapt mereu ceva interesant de zis. E vorba de o luare de atitudine notabilă. Discuțiile în contradictoriu (de mai sus) sunt inutile/infantile. O singură precizare: McGluhan e de fapt - sunt convins că Cosmin știe, dar după cum se poate constanta, puțin îi pasă (era să zic „i se rupe") de ortografie - McLuhan, iar citatul sună de fapt „We become what we behold. We shape our tools and then our tools shape us." Ideea în sine însă are rădăcini mai vechi, în filosofia lui George Berkley („esse est percipi", sec. XVII).

 =  Cosmin Dragomir
cornel stefan ghica
[22.Feb.07 12:50]
cosmin faci parte din categoria "de ce sa scriu, cand pot sa gandesc?" cand scrii o faci prost, iar cand gandesti o faci in mod genial!

cu stima, blueboy




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0