Comentariile membrilor:

 =  Lory
Rusu Cristina
[19.Jul.06 13:07]
am citit cu interes eseul. mi-a placut. nu ai folosit cuvinte dure ci mai degraba ai reusit sa exemplifici ideea de Dumnezeu. lucrul cel mai important. de cartea lui Dan Brown nici nu vreau sa mai deschid subiectul. "daca ar privi o clipa un rasarit de soare intr-o padure..." foarte frumos final. cu simpatie

 =  Multumesc, Cristina!
Lory Cristea
[19.Jul.06 13:27]
Multumesc pentru atentie, Cristina. Este corect sa nu disutam prea mult despre cartea lui Dan Brown, desi... parca m-ar fi instigat la o mica disutie ceea ce scriitorul declara ziarului american din Florida ,,Herald Tribune.com``, de fapt sustinea ca fiind reale toate cele scrise in carte. Ramane sa mai fie si demonstrate, ceea ce ma indoiesc serios ca va fi posibil.

 =  cu scuze
Lory Cristea
[19.Jul.06 13:28]
pentru a demonstra cele afirmate postez linkul de mai jos, cu scuye pt. omisiune

http://www.heraldtribune.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060313/BREAKING/60313004

 =  Draga mea
Rusu Cristina
[19.Jul.06 13:44]
am citit articolul si m-am intristat foarte tare. stii si tu ca traim intr-o epoca partial demonizata. ma bucur mult ca in sufletul tau este lumina. ramane sa ne traim credinta curat. doar atat. cu simpatie

 =  atât am avut de spus restul îmi aparține doar mie
constantin cornelia
[19.Jul.06 14:31]
Toți se ceartă căutând adevărul, dar nimeni nu se întreabă de ce nu îi caută el pe ei........

 =  a iubi cu iubirea cu care Dumnezeu ne iubește
florin caragiu
[19.Jul.06 14:43]
un articol ce descrie o încercare de pervertire a chipului lui Dumnezeu din om și a icoanei Întrupării Fiului lui Dumnezeu ca om. Dacă și unii pretins creștini simt o atracție spre acest gen de lucruri, aceasta se întâmplă în contextul în care pierzându-și credința și relația vie cu Dumnezeu, cred că Îl pot aduce mai aproape zugrăvindu-L după chipul și asemănarea omului căzut, într-un mod care să le permită să își conserve și hrănească deprinderile vieții spre moarte și nimicnicie, ale căutării plăcerii și fugii de durere în afara tainei iubirii. Teologia nu este demonstrație logic constrângătoare a existenței și puterii lui Dumnezeu, ci mărturisire sau zugrăvire iconică a plinătății dumnezeiești la care suntem chemați, de care s-au făcut părtași sfinții iubitori de Dumnezeu. Mărturisirea Adevărului în Persoană. Adevărul s-a făcut trup, se împărtășește ca taină, nu este un concept manipulabil. Ideea de Dumnezeu devine idol atunci când este desprinsă de Persoana Lui. Cine este însetat de iubirea lui Dumnezeu, vine la izvoarele tainelor. Libertatea de a nega, sau "deconstrui" imaginea sacrului, sfințeniei, tainei, este o libertate de rob al patimilor, nu este libertatea de fiu, a neschimbabilității în iubire și părtășiei la slava divină. Asceza iubirii este zugrăvită uneori în culori sumbre dar ea este o maximă deschidere a libertății de a iubi cu iubirea cu care Dumnezeu ne iubește, pe care ne-o pierdem rătăcind în afara Tainei, departe de viața Trupului Lui. Împiedicarea lui Pilat in intrebarea "Ce este Adevărul?", cu Adevărul în față, se continuă și astăzi.

 =  coduri presupuse...
Gheorghe Florescu
[19.Jul.06 14:54]
Parca vorbea Pavel prin cuvintele tale. Adevarat, Isus a rezistat tuturor noilor sau vechilor furtuni de paie. Il simtim cu totii. El ne ofera o speranta, Dan Brown ce ne ofera? Disparitia, moartea, moartea sperantei. Isus ne ofera de aproape 2 mii de ani minuni intre care cea de la Ierasulim, de Pasti, cea mai mare minune pamanteana: aprinderea sfintei lumini. Dan Brown ce ne ofera: o carte pe care sa dam banii pentru buncarul construit de el intru apararea maniei viitoare. Mai stim pe cineva care a procedat asa... Slujitorii lui Isus, trimisii lui, sunt altfel: cu iubire de oameni, de Dumnezeu, desculti, cu un rand de haine, fara bani in buzunar etc. Iar noi, cei ce ne impartasim din iubirea lui suntem datori sa-l avem fratele nostru, sa aparam poruncile lui Dumnezeu care, in fond, ne sunt la indemana. Mult succes in continuare!

 =  ...
Sorin Olariu
[19.Jul.06 15:17]
Iata si o alta latura a Loredanei-Lory Cristea.
Ca teolog, mi-a placut.

 =  parere
Enache Ionut Laurentiu
[19.Jul.06 16:18]
Lory, binele invinge intotdeauna.
Apoi, ai cateva typo`uri "balsfemie" si in imediata apropiere inca unul.

Cineva spunea ca Iisus a fost cel mai mare om politic. Citeste cartea lui Van Helsing despre organizatiile secrete, o sa gaseste multe cretinitati dar si lucruri adevarate. Despre Vatican, dovezi care atesta lucruri inimaginabile, despre masonerie si puterea ei foarte multe lucruri in majoritate dovedite.
Normal ca si credinta a pornit de undeva, cumva, dar spune`mi tu mie Lory ca in 2000 de ani nu s-a deformat perceptia asupra credintei, spune`mi tu mie ca Iisus a zburat de pe deal. Unde a ajuns corpul lui? In spatiu ? mai departe, pe saturn ? de acolo e Dumnezeu ?
sunt si in biblie niste aberatii monumentale.
Hai sa vorbim despre una din cele 10 porunci "sa nu te inchini decat la Dumnezeu" [asta e ideea, nu stiu pe de rost]... atunci de ce se calca oamenii in picioare in iasi sa se inchine la sfanta parascheva? de acord ca a fost o persoana minunata si a facut bine dumnezeu sa o ierte dar eu
nu l-am vazut pe dumnezeu in conferinta de presa sa spuna "Uitati, parascheva e sfanta, inchinati-va la ea" .. pentru mine ea a fost un om deosebit dar la iasi este un cadavru mumificat, iar lumea se inchina si lesina pe langa el .. vorbim de imbecilizare aici sau de credinta ??
imi spune mie biblia cel putin 50 000 de nume exacte cu fii si nepotii si fii si nepotii lu` strabunicii si fiecare cat a trait si ce firma de adidasi avea, si ce culoare preferata avea lucruri intamplate de mi de ani cand mie nu reusesc sa imi gaseasca foaia matricola de 3 ani. Sa fim putin rationali, iar datinile crestinesti ai observat ca se schimba in functie de pozitia geografica ? Daca in tulcea exista un ritual in vrancea exista altul s.a.m.d.
Oamenii sunt ca niste robotei setati sa creada in ceva dupa parerea mea omul isi acorda prea mare importanta atunci cand
crede ca cineva sta sa il vegheze pe el. De ce pe el si nu pe ursul polar din antarctica sau organismele gasite in grotele de pe nu stiu ce planeta ?
my dear lumea nu e asa simpla cum crede tata frusina de la Jaristea ca dumnezeu a zis sa fie omul si hop omul a ajuns sa cloneze alti oameni sa descifreze Adn`ul uman sau sa reuseasca sa realizeze unde sonice cu_care sa fie toti pamantenii anihilati intr`o secunda.

Despre codul lui da vinci au zis altii mai mari despre ea, chiar nu are importanta incercarea ta de obiectivism
Umberto Eco
(BUSINESSMagazin, 14-20 septembrie 2005)
„Codul lui Da Vinci“ este un roman, ca atare autorul are dreptul să inventeze cât poftește. Cartea e scrisă deosebit de bine și se citește dintr-o suflare


Eu am vazut filmul, si mi s-a parut o prostie grosolana dar ca idee nu ma mir ca a atras, tot ce e nou si socant atrage,
acolo sunt niste ipoteze fantastice. Dar, fiecare are dreptul sa inventeze. pe mine m`a lasat rece.

"Dovezile implicării lui în acțiuni de genul celei menționate mai sus au fost dovedite"

cum adica dovezile au fost dovedite ?
mai mai mai

:)

 =  răspunsuri / mulțumiri
Lory Cristea
[19.Jul.06 16:50]
vă mulțumesc pentru păreri și cuvinte
d-le Olariu, nu am stofa de popa, poate de preoteasă:))

Lory

voi corecta greșelile de typo imediat, Ioane se poate să o fi luat-o pe arătură, voi revedea imediat eseul, mulțumesc

 =  mai bine nu
Mihai Moise
[19.Jul.06 18:46]
zilele trecute cum ma uitam la televizor am prins ceva dintr-un film romanesc. despre niste insurgenti din Ardeal imediat dupa 1918 care aveau nu stiu ce fel de misiuni destabilizatoare fiindca erau antiromani. cum ajung langa un sat de romani li se face instructajul cum ca trebuie sa omoare in fiecare casa cate un om. unii dintre mercenari nu sunt de acord si sunt impuscati pe loc la comanda generalului. si apoi ii arata pe mercenari cum umbla din casa in casa si impusca cate unul dintre cei de-ai casei - barbati, femei, copii. Poc poc, ii executau. Tranteau usa de perete, puneau pusca la ochi si trageau. La un moment dat pe ecran isi face loc o felie maaaare de pizza: era o reclama! era o reclama, nu mai stiu la ce era, dar a fost chiar binevenita pentru ca filmul o luase razna rau si am zis - ce bine ca traim in secolul XXI!

 =  bine lory
Dan Carlea
[19.Jul.06 18:15]
Lori, foarte bine ca te preocupa si astea, adu-ti aminte de toate ereziile de pana acum si de faptul ca, desi, la momentul lor, pareau foarte periculoase,s-a ales praful de ele, fiindca esenta crestinismului nu e formata din bla-blauri emotionante, ci din invataturi care permit celui ce le pune in practica accesul la o cunoastere mistica ce nu are nevoie de dovezi, nici de marketing si nici de aparare.

nu insist, e mai sus comentariul lui Florin Caragiu

 =  răspunsuri
Lory Cristea
[19.Jul.06 19:02]
imi scapa dragule miezul a ceea ce vrei sa spui, cu pușca, femeile, pizza și binefacerile sec 21, oricum, mulțumesc

Dane, mulțumesc, este corect ceea ce spui tu, nu tind să cred că valorile creștine ar putea fi demolate cu una, cu două.. era doar un puct de vedere... si da:), mă interesează diverse lucruri.
Lory

 =  mie
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
mi-ar fi placut sa-i raspunzi lui enache.

 =  Nimic despre subiect !
Iulian Sgarcitu
[19.Jul.06 21:52]
Bravo, domnisoara ! Felicitari !
Cred ca imi placi mai mult ca "eseista" decat ca poeta !
Asta asa ...ca impresie la cald ...
Si oricum, mai orice poet care se respecta , cu timpul trece la lucruri mai serioase, adica ajunge si la proza.
Te gasesc mai completa, mai descriptiva , mai analitica si mai "rotunda"- pe spatii intinse.
Fara a-ti pierde insa nimic din sensibilitate.
Poezia ramane incet , incet , o haina frumosa dar care incepe usor, usor sa te stranga.
Cred ca te desfasori (mai) bine in proza .

 =  mda...
Ioana Veronica Epure
[19.Jul.06 21:09]
E cam greu să vezi un răsărit de soare într-o pădure din cauza copacilor. În plus, poveștile astea cu `să admirăm creația lui Dumezeu și ne vom convinge că el există` sunt cam fumate. Dar în afară de final, care mi s-a părut ratat din cauza frazei deja comentate eseul e destul de bine susținut, cu toate că nu sunt de acord cu ce scrie în el. Hai să lăsăm naivitățile... face bine la imagine să faci pe credinciosul, dar lumea în care trăim nu cred că mai permite aberațiile alea bisericești. Dacă Dumnezeu e exact ăla descris de Biblie, atunci cum se face că atâtea lucruri nu-prea-roz se întâmplă în jurul nostru? Și nu mă lua cu liberul arbitru... pentru că este doar o altă invenție a bisericii, un artificiu. Aici Nietzsche are maaaaare dreptate.
Da, mă rog, fiecare cu credințele lui. Și oricum, toată vâlva pe tema cărții ăsteia e degeaba. Cine a citit-o știe de ce.

 =  Indiferent cati cred sau nu in El, Dumnezeu Este !
Constantin Ion
[19.Jul.06 22:52]
Zicerea ca "mersul la biserica nu te face crestin asa cum mersul la grajd nu te face cal" nu este doar adevarata, dar ne arata ca bisericile nu sunt hotelurile doar in care El locuieste. Dumnezeu este pretutindeni, si in rasaritul din padure, si langa Enache, in toate clipele vietii lui ! Si in toate religiile adevarate, pentru ca El nu este un ispititor si este atotputernic in iubirea Lui infinita pentru noi ! Iar faptul ca El nu ia parte la galceava arata doar ca nici un moment nu a existat vreo indoiala asupra reusitei finale a lucrarii Lui. Faptul ca se face confuzie intre Dumnezeu si biserica este grav, pentru ca daca Dumnezeu este infailibil, bisericile prin reprezentanti mai gresesc uneori. Cu cativa ani in urma, un reprezentant oficial al bisericii catolice si-a cerut scuze pentru suferintele provocate de exagerarile sau greselile unor membri ai celei mai numeroase biserici a planetei, ceeace mi s-a parut o dovada a puterii acestei biserici de a pune mai presus de orice Adevarul. Faptul ca atat de multi se straduiesc de milenii sa ne clatine credinta in Dumnezeu nu ne mira, dar as dori sa atrag atentia ca cei care afirma, cu argumente mai subtile sau nu, ca El nu exista afirma implicit ca nici contrariul sau nu este. Dar noi stim precis ca cea mai mare izbanda a diavolului este sa te convinga ca nu exista. Ca sa te loveasca dureros acolo unde esti mai slab...

 =  multumesc
Lory Cristea
[20.Jul.06 06:49]
va multumesc pentru treceri si semne
Lory




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)



Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0