Comentariile membrilor:

 =  ..." la capătul călătoriei se pierde ispita"
Liviu Ioan Copos
[12.Jul.06 01:07]
Apariții rare dar prețioase, "căt să vindeci ținutul acesta";
..."port în geamantanul acesta
silueta sveltă a unei femei
cu ochi osteniți și goi
întâmplarea și amurgul
tot ce mai am."

"învață-mă să fluier"!

 =  sal
Cosmin Dragomir
[12.Jul.06 19:29]
vreau să te atenționez că sintagma din titlul a fost folosită și de către Dan Carlea într-un poem mai vechi, retras - am verificat, chiar în finalul poeziei. deși nu este plagiat - legea prevede cinci cuvinte consecutive, din cîte știu eu, te-aș ruga să schimbi titlul poemului, pentru a nu ieși alte discuții. mulțumesc pentru înțelegere, întotdeauna Cosmin Dragomir

 =  FLORIN ANDOR, te rog sa schimbi titlul
Dan Carlea
[12.Jul.06 19:29]
Florin, te rog sa schimbi titlul, uite de ce, citeste finalul poeziei mele care acu e stersa, nu stiu daca o va reposta un editor. Multumes mult si nu e nicio problema, se intampla, subconstientul ne joaca feste tuturor.



2 taine va spun !
poezie [ ]
va uitati ca curca-n lemne...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Dan Carlea [viatasiatat]
2006-05-30 | |


La finalul acestui poem vă voi spune două Taine.

Eu știu că nu mă iubiți, știu că nu mă cunoașteți...
Există un singur om care știe că eu pot rupe anotimpurile
și le pot bate ca pe pietrele cubice
în crucea destinului vostru, ca târându-vă
să vă vină a zbura. Simțul tactil al sufletului
meu jubilează în piersicitatea Feței Divine,
oasele și țărâna se pregătesc să facă rocada,
trăiesc mâncând coaja cuvintelor (căci seva v-o
dau vouă), beau sudoarea stâncilor neumblate-tăcerea,
nu îmi permit costume de firmă (nici nu le doresc),
am veșminte țesute din sunetele naiului, sub
Steaua Polară (mulțumesc frate Zamfir, copil
al Sferelor Cântătoare), sunt dorit de umbra
ideilor neconcepute, prin parcuri, de aleile
pergamute, v-am dat un soi de foc, ficatul mi-e
visat cu timp și fără timp de vulturii voștri.
Nici nu știți că-ntr-o zi vorbele acestea vor fi
îngropate în adânc de adâncuri, în nepoții voștri,
în parte din voi, muritorilor și vor îmbălsăma
cadavrul momentului de-acum.
Știu că vă uitați ca curca-n lemne și că ați uitat
că v-am promis două Taine :

1)Îmi doresc să nu-mi doresc nimic pentru mine.
2)Și eu sunt în trup, ca și voi, dar eu stau
în genunchi pe dinăuntru.




 =  NU
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:29]
Dan Cârlea - Florin Andor scrie pe acest site din iunie 2003. Este un om integru și un spirit drept. Citește numai anumiți autori și - MÃRTURIE STAU EU - nu se inspiră, nu plagiază pe nimeni, nici măcar inconștient, cu atât mai puțin conștient.
Dacă ai citi poeziile sau paginile personale ale lui Florin Andor, ai remarca verticalitatea și spiritualitatea din discursul poetic specific acestui poet.
De foarte multe ori se întâmplă să se interfereze, să se asemene sau să se suprapună anumite construcții lingvistice.
Mi se pare deja o nedreptate să se considere/să consideri că Florin Andor te-ar fi plagiat pe tine.
Te rog să îi citești toate textele și te vei convinge de spusele mele.

Acest titlu poate să rămână așa, fără nicio problemă. Nu te afectează nici pe tine, nici pe autor.

De exemplu: Andu Moldovean și Mădălina Maroga au aceleași titluri la 2 poezii diferite - "Fotografii mișcate". Crezi tu că Andu a plagiat-o pe Mădălina??

Sau_ eu am în ultima mea poezie expresia "sfârșit anemic de iarnă". Ceva similar a scris Alina Manole acum 2 ani, fără ca eu să am habar. Dar era despre vară.

Eu zic să cumpănești bine înainte de a acuza un autor ca Florin Andor de plagiat. Adevărații plagiatori din păcate rămân nedescoperiți.
Iar comentariile de mai sus sunt scrise în mare necunoștință a scrierilor lui Florin.


Eu știu și poezia ta acum retrasă. Fiindcă exact expresia aceea mi-a plcăut cel mai mult. Dar am certitudinea fermă că nu a fost uzată ca plagiere de Flroin Andor.

Eu am recomandat acest text, pentru eleganța discursului poetic și inspirație în trecerea de la o stare la alta, de la o percepție la alta a spațiilor existențiale.

Florin Andor este mai degrabă un poet din care s-ar insipra 19 000 de autori, NU INVERS.

 =  ca sa nu fie dubii, nu acuz de plagiat, am sris negru pe alb asta
Dan Carlea
[12.Jul.06 19:29]
Ela, ia uite ce spun eu mai sus "si nu e nicio problema, se intampla, subconstientul ne joaca feste tuturor"

si ce spui tu :

"Eu zic să cumpănești bine înainte de a acuza un autor ca Florin Andor de plagiat"

deci nu am acuzat de plagiat si din partea mea sa isi scoata Florin si carte cu titlul asta, eu in locul lui as spune (si asta cred ca e adevarul) ca e interferenta, i-a venit aceeasi ideea, sau mi-a jucat subconstientul o festa,
si as schimba titlul, vazand evidenta

plus ca poate era nimerit, daca spui ca ai retinut acest vers al meu, sa il rogi pe autor sa schimbe titlul, fiindca asa e omeneste.

deci, Florine, nu te-am acuzat de plagiat, si eu la un moment dat eram in dilema cu un vers de-al lui Nichita cu care ma tot jucasem in cap, il tot modificam si la un moment dat nu mai eram sigur ce parte e a lui si am renuntat complet la toata constructia, mingea e in terenul tau literar, am spus ce as face in locul tau, din parte mea poate sa iti apara si carte, pot renunta complet la figura asta de stil, daca as sta in ea as fi jalnic.

cu respect pt.Cosmin, Ela si ceilalti, dan prostu din titan , care nu stie nimica sa scrie


 =  Dan
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:32]
Sper ca ceea ce am scris mai sus să fie foarte bine înțeles. Mai ales de tine, cel care ai crezut că Florin Andor s-a inspirat/ar fi plagiat sintagma ta. Dacă ai fi considerat că este doar o alegere "subconștientă", ai fi surâs și ai fi lăsat un comentariu încântat de coincidența frumoasă. Știi bine că ai crezut altceva. Te rog nu alerta editorii decât atunci când realmente este vorba de un plagiat. Mulțumesc și la bună înțelegere mai departe.
(și eu mai am multe de învățat de la un poet și om ca Florin Andor.)



 =  nu-mi vine sa cred cata nesimtire
Ruse Andrei
[12.Jul.06 18:34]
de ce ati bagat acele comentarii la offtopic, sa nu stie lumea ca titlul nu e original ? si extraordinar respecta legea ca a schimbat o prepozitie, pai fir-ar... ah, nu zic, e clar. se cerea schimbarea titlului din motive de bun simt, poate florin andor nici nu a citit acel text al lui dan, dar acum ca poate a aflat ca s-a mai spus asa ceva inainte ar fi bine sa schimbe. e o chestie care tine de moralitate. moralitate, da ela ? MORALITATE !

nici eu n-am citit in gatu meu toate poeziile lu' eminescu da daca imi atrage cineva atentia ca pe un text de-al meu am folosit o idee foarte asemanatoare cu a lui, fac ceva, nu ? ca doar nu le-oi sti pe toate.

nu e un plagiat, dar e o nesimtire incredibila. bravo, florin, in viata mea n-am ce cauta pe pagina ta, om de nimic ce esti. nu ma intereseaza restul, dar atata bun simti sa n-ai. hai nu vrei sa-ti dau si eu cateva versuri ?
atat ti-ar trebui, dan e de bun simt si nu mai are 20 de ani.

RA

 =  .
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:32]
Da, Andrei, o să ai o mare stupefacție când îl vei cunoaște pe Florin Andor. Sau când vei citi ce a scris. Vei ști cât este de moral și mai ales vei ști să nu mă mai jignești pe mine fără rost.

Când va fi online, Florin va schimba sau nu titlul. Comentariile sunt offline fiindcă s-a ridicat o acuză absolut pe NEDREPT la adresa autorului Florin Andor.



 =  mi-e scarba ! tot eu jignesc ? ha...
Ruse Andrei
[12.Jul.06 18:34]
bagati-ma la -20 inapoi pentru jigniri, nu ? :)) ar fi super tare. nu stiu cine a jignit mai mult, eu sau florin ? repet, nu pentru ca a ales acest titlu ci pentru ca nu l-a modificat pana acum, iar asta spune multe. da bine, nu a fost online, lasati vrajeala. iar jignirea totala nu stiu de la cine a venit ? de la un om in loc sa aplaneze lucrurile, caci are si puterea asta, uite ce face. judeca subiectiv. atunci am tot dreptul sa cred ca e plagiat sustinut oficial. asta doare, domnilor c.n.a agonia, ce sustineti.

daca nu iti plac jignirile mele, revizuieste si tu comportamentul si fa ce trebuie. eu am o reactie ca urmare a ce am vazut. vroiai sa zic ce ? bravo ela, bravo, uof uof, editoare scumpica si draguta cum incurajezi tu unii oameni iar pe ceilalti ii bagi in rahat, vai... dar cum. imi cer scuze ca am putut sa vorbesc mai devreme. bravo, ela. tot inainte. keep up the good work.

mi-e scarba !

 =  .
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:32]
Te vei mira în continuare când îți vei da seama că Florin Andor nu a greșit cu nimic, iar eu am acționat drept. Și sper măcar în sinea ta, în fața conștiinței tale să îți dai seama de comportamentul tău de acum. Și ajunge cu jignirile, chiar nu văd de ce ții neapărat să fiu ținta lor. Dar asta nu e problema mea.

 =  pa
Ruse Andrei
[12.Jul.06 18:35]
comportamentul meu e acelasi ca si atunci cand vad ce se intampla pe langa stradutele de la mine din cartier. :))

cu ce te-am jignit pe tine in primul comentariu nu inteleg. dar presupun ca te simti asa cum ar trebui, ma bucur ca am provocat aceasta reactie. ca am spus "moralitate". da, ma refeream la faptul ca ar trebui schimbat titlul si la faptul ca tu nu sustii asta. ca de obicei, gasculita voastra. nu mai comentez nimic, faceti voi ce vreti si considerati-va cum vreti, poate asa si sunteti.

in contiinta mea nu consider normal sa copiez pe cineva. de altfel daca nu stiu ca am copiat pe cineva si mi se spune, ma conformez. dar bine, vorbeam de constiinta, nu ? ce legatura are asta cu ce se intampla aici ? :))
patetic... gata, pa, nu ma mai manjesc de voi !

 =  comentariu literar care nu merge la offtopic decat prin abuz, dar cine ar face a
Dan Carlea
[12.Jul.06 16:39]
Poem care incepe deosebit, iata:
"


În genunchi, înlăuntrul meu
personale [ ]



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Florin Andor [Dreamer67]

2006-07-11 | |



străzi liniștite din care
numele orașului se prelinge
în visări molcome
către țara îndepărtată"

Personal, mi se pare de ceal mai inalt nivel exprimarea "orasul se prelinge", imagine de mare forta.

Iarasi un pasaj dens :
"cum părul crescut în priviri
ascetice mai jos de umeri
în existențe excentrice
inima se împotrivește",

iata, priviri cu trairea la zenit, fiindca asa e trairea ascetilor, figura de stil deosebita.

Final pe masura celor de mai sus, cu "iubirea in geamantan"
port în geamantanul acesta
silueta zveltă a unei femei
cu ochi osteniți și goi
întâmplarea și amurgul
tot ce mai am "

autorul are vana poetica si si il rog, doa pentru cultura sa generala sa citeasca toate mesajele de la offtopic, daca nu vor mai fi sa ma contacteze pe mail [email protected]






 =  d/le Florin...
Elena Toma
[12.Jul.06 17:02]
nimeni
nu m-a văzut la tine
când urcam scara mică de lemn
a unei mărunte rugăminți
port în geamantanul acesta
silueta zveltă a unei femei
cu ochi osteniți și goi
întâmplarea și amurgul
tot ce mai am
.............................
frumos scris. m-ati introdus in atmosfera amintirilor de basm in care visam cu ochii deschisi la un fat frumos pe care il asteptam sa urce pe scara, sa intre pe fereastra, sa ma ia in brate si sa-mi spuna cat ma iubeste. era tot o rugaminte a inimii, atat de frumos si subtil exprimata de dvs in acest poem. va citesc cu multa placere. am selectat din poem doar aducerea aminte. cu stima.

 =  .
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:29]
Andrei, nu colez iar ceea ce ai scris mai sus, de la primul la ultimul comentariu. Este evident deja felul în care te-ai adresat. Se vede, chiar și offtopic fiind. Privește bine diferența între cum îți vorbesc eu și cum îmi vorbești tu. Și mai citește o dată cum l-ai jignit pe Florin Andor, făcându-l "om de nimic". Îmi pare rău că ai ajuns la o asemenea atitudine. Sper să nu se mai repete.




 =  Dan
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:29]
Dan, când vei discuta cu Florin Andor, vei înțelege atât de multe, încât ce se întâmplă sub acest text va fi regretul tău. La bună scriere. Și bună înțelegere, pe cât se poate.

 =  Titlul!
Valeriu Dandeș Ganea
[12.Jul.06 17:32]
am intrat atras de titlul poeziei!
Îmi pare familiar
este un vers la Dan carlea într-o poezie "steloasă" rău!
Citind aceste versuri constat că nu are nici o legătură cu
poezia lui Dan, doar titlul.

Florin este un poet integru pe care îl citesc cu luare aminte și unde nu las comm-uri pe pagina lui dintr-un oarecare complex al începătorului și pentru că nici nu mă pricep la "coamme"!

știu că nu-ți plac
mâncărurile grele și
indiferența religioasă dar aici
ai putea să trăiești nestingherită

la capătul călătoriei se pierde ispita
și devenim străini de loc

urcam scara mică de lemn
a unei mărunte rugăminți
port în geamantanul acesta
silueta zveltă a unei femei
cu ochi osteniți și goi
întâmplarea și amurgul
tot ce mai am

iată un sfârșit de poezie făcut cu artă
Cu stima intactă VDG(tilul totuși?! - vezi, ce zice Dan!)



 =  erată
Valeriu Dandeș Ganea
[12.Jul.06 17:34]
scuze: titlul totuși!

 =  ce tembelisme
florin bratu
[12.Jul.06 18:37]
dan carlea, probabil dumneata ești convins că există și extratereștrii. ptr că "în genunchi pe dinăuntru" e similar cu "în genunchi înlăuntrul meu", soliciți autorului să schimbe titlul ptr asta, autor, de altfel, aproape sigur mult mai bun decât tine în acest moment. plus că nu se vine acum cu zăhărelul că nu ai acuzat de plagiat, caz în care ai fi făcut mențiunea ca atare și nu ai fi semnalat asta unui editor (cosmine, nici pe tine nu te înțeleg, sincer să fiu). în plus ar trebui acceptată premisa că respectivul construct e cine știe ce genialitate care se impune brevetată, când se trage atât de mult din nichita încât cochetează mai degrabă cu altceva, nicicum cu plagiatul.
să nu mai vb de faza cu maimuțele puse să bată la mașina de scris ...

ruse, la tine ce să mai zic. dacă tu crezi că ăsta e plagiat e și mai grav decât la cârlea. ai sumedenie de texte care iau de-a gata titluri de cântece cunoscute, ceea ce e până la urmă ok, dar ai și un text care se numește “și totuși … iubirea”, un titlu care sună ceva de genul “îmi pare bine că ești” (chiar nu îți sună nimic cunoscut?) altul care începe cu “răspunsul nu e aici” (o fi vânare de vânt doar). ți se pare penibil să ți se reproșeze astea? păi exact ai fost tu acum. cum era dacă erai acuzat de plagiat pe textele astea?

"pa … nu mă mai mânjesc cu voi"????????????????????? (asta m-a scos din sărite, ca probabil și pe cei care iși fac treaba cât pot de bine și calitativ superior ție), dar cine ești tu mamă să îți permiți luxul să te speli. recitește-ți comentariile de pe hyper (unde sunt și unii dintre mânjitori, să zic așa), dacă tot îți iei avânt, și vezi că nu stai tocmai bine, chiar dacă ai reușit să intri acolo. am acceptat întotdeauna argumentele cele mai dure expuse în termeni civilizați, dar expresia ta nu se încadrează. e mârlănească și arogantă.


p.s. am scos de la off-topic comentariile tale ca să pot argumenta scăderea de nivel, a cărei semnătură îmi aparține.

 =  florin bratu,iata raspunsul articulat !
Dan Carlea
[12.Jul.06 18:40]
Florin Bratu, intrucat interventia ta e offtopic si nu e trecuta ca atare, o sa fie si a mea un raspuns :

deci nu e aceeasi idee in titlu cu versul meu NU ???

deci pot sa scriu " cobori jos luceafar bland, in alunecare pe o raza" ca nu se va lua nimeni de mine , okidoki ???

Iata cu ce "argument" vii

"plus că nu se vine acum cu zăhărelul că nu ai acuzat de plagiat, caz în care ai fi făcut mențiunea ca atare și nu ai fi semnalat asta unui editor (cosmine, nici pe tine nu te înțeleg, sincer să fiu)"

un editor trebuie atentionat (bine ca eu am atentionat prima oara editoarea care a recomandat textul si care mai si recunoaste ca stie versul meu !!!) si in cazul in care banuiesti ca unui autor subconstientul i-a jucat o festa, sunt sigur ca asta a fost.

Nu stiu de ce te iei de Ruse, cand cu toti cei 22 de ani i-a explicat Elei pe intelesul tuturor ca nu e in regula asta, desigur a avut mici excese de limbaj, dar le prefer prefacatoriei scortoase, fara pata.

nu stiu cum te iei la modul asta de Cosmin Dragomir, editor cu aceleasi drepturi ca toti editorii, care a verificat textele si a vrut sa se faca dreptate ???



 =  .
Enache Ionut Laurentiu
[12.Jul.06 18:41]
Tind sa cred ca florin andor este clona lui Dan Carlea sau ca Dan Carlea in momentul in care a scris "2 Taine va spun" s-a transportat in viitor si a citit acest text decat sa-l acuz de plagiat, este intr-adevar vizibila asemanarea dar pana la a acuza de plagiat pe Florin Andor si a spune ca "esti un om de nimic" este cale de sute de poezii si kilograme de bun-simt.

 =  VDG...
Elena Toma
[12.Jul.06 18:58]
am revenit pe aceata pagina, citind comentariile la offtopic si ...da! acest titlu mi-a parut si mie cunoscut, cred ca si de asta m-am simtit atrasa de acest poem, dealtfel frumos scris de d/l Florin pentru care am deosebita stima. Sunt convinsa ca totul se va rezolva cu bine si dreptatea se va face asa cum este corect pentru fiecare dintre noi. stimate d/le Florin Bratu, regasesc aici violenta dumneavoastra exprimare. este trist ca pe un site de poezie suntem tratati in acest mod din partea editorilor care ar trebui sa fie exemplu de intelegere si sa respecte dreptul de autor al fiecaruia. nu ma port ranchiuna pentru duritatea comentariilor facute pe un text al meu, dimpotriva, ma bucur sa va regasesc si sa reinoiesc invitatia la pitesti, mai ales ca in acel comentariu m-ati jignit si m-ati acuzat, indirect, ca m-am bucurat de editarea cartilor mele pentru ca as intretine o relatie intima cu directorul editurii. stimate domn, am 50 de ani si nu m-am prostituat in viata mea. nu stiu ce stiti dvs despre mine, dar, ca un editor al unui site de poezie sa-si permita sa ma jigneasca in acest mod, este trist si am dreptul sa-mi apar imaginea. va astept. multumesc.

 =  rectific...
Elena Toma
[12.Jul.06 19:01]
nu va port ranchiuna...cu scuzele de rigoare.

 =  mail art
alexandru velisar
[12.Jul.06 19:13]
am citit și poezia domnului andor și poezia domnului cârlea
poema de mai sus este poemă după toate regulile poemei
are forță vână ca să zic așa
domnul andor este bântuit de febră
nimeni nu l-a văzut când urca scara mică de lemn a poeziei sale
cum purta în geamantanul ăla silueta zveltă a unei femei

poema domnului cârlea este
plagiat după poema domnului andor
un plagiat evident
un plagiat făcut cu ajutorul mașinii timpului /
așa că tot plagiat se cheamă chiar dacă a fost făcut în viitor deoarece domnul cârlea nu o să poată scrie niciodată poezie din nefericire

 =  da, abuz de putere, dar suntem in Romania, normal
Dan Carlea
[12.Jul.06 19:15]
Florin Bratu, scaderea de nivel a lui Andrei Ruse e fara temei, nu a adresat cuvinte obscene, a vorbit dur si adevarat, dar cu cuvinte mai frumoase decat sunt folosite in multe poezii care nu sunt trecute la "limbaj explicit"

Sunt psiholog, am cunoscut o multime de oameni si afirm ca Andrei Ruse e unul din cei mai verticali oameni pe care i-am cunoscut ( dar si nediplomat, dar prefer asa decat...am spus mai sus de fatarnicie)

Domnule Florin Bratu, ati facut abuz de putere!

si pentru a repara asta, reintoarceti-l pe Andrei Ruse la nivelul 0 si dupa ce se va lamuri situatia asta o sa va ofer satisfactia de a-mi scadea mie nivelul, aranjam noi cumva , va dau un motiv serios ca sa nu mai faceti abuz de putere, promit

si scoateti de la offtopic si cometariul Editorului Cosmin Dragomir, pe care Daniela Luca l-a bagat la offtopic fiindca sustinea pozitia corecta, vizibila de oricine are bunavointa.

 =  răspunsuri finale
florin bratu
[12.Jul.06 19:15]
dan carlea
și dacă e identică ideea, care e problema? am citit în komartin cred (poate în dumitru bădiță) un vers de genul "în interiorul meu mă răsucesc" - el se răsucește, tu stai în genunchi. IMENSÃ diferență. tu l-ai citit? dacă da îți sugerez să schimbi versul din finalul textului tău, căci versul tău e mai recent. ideea de interiorizare e foarte departe de a fi nouă, fie și în poezie, vezi odă în metru antic (să zic cea mai veche care îmi vine în cap), iar formularea este și la tine și la florin andor de tip stănescian.

de andrei ruse chiar îmi pare rău, mă crede sau nu. am încercat să îl ajut la un moment dat cât am putut. e treaba sa ce face mai departe.

elena toma
nu are nicio legătură ce spui tu cu ce am spus eu. am insinuat acolo că valoarea textelor tale nu le face publicabile, prin urmare există o legătură (de rudenie, de prietenie, de afaceri etc) între tine și editor - nuanțe importante. faptul că toate cărțile apar la aceeași editură (o unică excepție) nu face decât să îmi confirme în continuare ideile.

 =  Dan Cârlea
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:22]
Firește că editoarea care a recomandat acest text și care a fost atenționată de tine acum 4 ore că ai fi fost plagiat, cunoaște NU DOAR acele două versuri ale tale, ci a citit TOT ce ai scris pe acest site, și texte și comenatrii, așa cum a citit și TOT ce a scris Florin Andor, ca texte, și parțial comentarii, respectiv comentariile sale de un an și opt luni.
Iar dacă acum vii și spui sarcastic "editoarea care mai și recunoaște", eu spun DA recunosc FOARTE FERM că Florin Andor nu are nicio legătură cu poezia ta și sub nicio formă nu te-a plagiat sau nu s-a inspirat din ce scrii tu.

Iar pentru asta poate da mărturie ORICINE a citit de-a lungul vremii ceea ce scrie Florin Andor și oricine l-a întâlnit măcar 5 minute în viața lui.

Dan, faptul că acum spui pe un ton deloc elegant ceea ce spui mai sus nu mă face decât să mă convingă de un lucru: când e vorba de făcut un rău, Slavă Domnului, are cine să îl facă.

Este ultimul meu comentariu pe acest text. Din păcate, autorul și poezia aceasta nu au avut decât vina de a exista.

Celor ce au rele intenții nu le poți lumina drumul, oricât te-ai strădui. Prin urmare, lupta mea cu morile de vânt din această seară se încheie aici.

 =  .
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 19:31]
acum totul este iar vizibil, fiindcă nedreptatea adusă lui Florin Andor de către Dan Cârlea depășește limita umană.

 =  D/le Bratu
Elena Toma
[12.Jul.06 19:41]
cu aceelasi respect pentru dvs, revin si nu o fac pentru a-l apara pe dan carlea, chiar sunt suparata pe el, dar adevarul trebuie pus in drepturile lui. este nedemn ce ati facut si cu andrei ruse, un tanar talentat care este iubit si apreciat de generatia lui si nu numai. in ce ma priveste, v-ati permis sa faceti afirmatii gratuite fara sa fi citit biografia mea si ati ironozat intreaga mea activitate pe care am avut-o pentru a ma ajuta, singura, sa revin la viata curmata de un nefericit accident. clubul meu are peste 3000 de membri si eu am scris cartile pentru cei din clubul meu si pentru ca regizirul de film emil slotea mi-a cerut sa scriu cartea pe care a propus-o pentru scenariu de film. consider ca este nedemn ca un editor al unui site de poezie sa ne insulte la modul grosolan cum v-ati permis dvs. eu nu am veleitati de poeta, scriu din dragostea pentru cuvinte si ma jigniti a doua oara, repetand acuzele anterioare. pentru o mai buna intelegere, va arat de cine v-ati permis sa va bateti joc:

Ansamblul Arta XXL| moda XXL

Am infiintat clubul XXL in anul 1997,ca o necesitate. El este marea familie" a celor deosebiti prin "arta de a trai".
Club XXL este clubul oamenilor exceptionali și al mărimilor excepționale, grupare din care fac parte:
-tinere talente
-oamenii singuri care prin anunturi matrimoniale isi cauta compatibilitatea
-oamenii de varsta a III-a
-oamenii cu marimi exceptionale: supraponderalii, subponderalii si cei cu inaltimea peste medie.
Participand la activitatile cultural-social-artistice pe care le-am organizat pentru a veni in sprijinul lor, membrii clubului XXL au demonstrat, nu numai ca societatea are nevoie de ei si faptul ca
"adevarata frumusete nu are varsta, greutate, sau inaltime. Ea este spirit ce dainuie"
............................................................
am simțit nevoia să fac această precizare pentru a nu rămâne neînțes adevăratul scop al existenței acestui club care are peste 3000 de membri și 3 filiale. Poate ați avut ocazia să vedeți la tv. vedete supraponderale, oameni victime ale obezității, nu din cauza excesului de alimentație, doar din cauza virusului obezității. Oameni cărora societatea le întoarce spatele. Eu, prin dragostea mea față de semeni, am dat ocazia acestora să facă dovada de necontestat că sunt merituoși, demni de respect. Am organizat, pentru prima oară în Europa, Miss XXL. Am organizat, pentru prima oară in Romania, clubul pensionarilor deși nu sunt pensionară. Am fost fericită să văd vârsta a 3-a distrându-se la carnavalul pensionarilor, femei frumoase la varsta a 3-a participând la Miss Evergeen. Am înființat, pentru prima oară în Europa echipa de manechine XXL, toți îmi sunt prieteni în marea familie pe care am dobândit-o prin dragostea și respectul acordat fiecăruia în parte. Greu de creut, dar este un adevăr incontestabil. Pentru ei am scris și publicat gândurile mele persiflate de dvs pe pagina mea de poezie și nu mă folosesc de nimeni pentru a-mi face imagine. Eu nu am nevoie de imagine. Eu iubesc și respect semenii, le sunt aproape la greu, sentimente ce vă depășesc.:))
.................................................
va multumesc.


 =  :)))))
Dana Stanescu
[12.Jul.06 19:57]
...ca nu stiu daca sa rad sau sa ma intristez si stiu sigur ca si Andor o sa aiba maine aceeasi reactie. Ce mascarada, Doamneee, ma gandesc ca nu strica sa avem un colt aici pe agonia pentru cei care au vocatie.

Scuze, Florin, nu m-am putut abtine, ce situatie penibila sub un simplu.

Am si eu doi prieteni care au folosit sintagma asta dar dracu' sta sa caute acum. sa caute cei care nu au ce face.

sfaturi pentru cei inflamati:

1. nu toate lumea sta lipita cu nasul de agonia nonstop si nici nu isi face din locul asta un scop in viata. so relaaaax!
2. o terasa, o iesire, o plimbare, a life ar rezolva conflictul asta repede.
3. cititi, cititi si iar mai cititi. poate mai cresteti


 =  accentuare pt. doamna Daniela Luca
Dan Carlea
[12.Jul.06 20:06]
Ce nedreptate doamna Daniela Luca,ii fac autorului, pe care il recunosc un poet talentat?
ca am spus in primul comentariu

PE CARE MI L-ATI BAGAT LA OFFTOPIC IN MOD NEJUSTIFICAT

ca subconstientul i-a jucat o farsa, parca suntem psihologi amandoi, sau ati uitat acu??

v-ati simtit pe pozitie slaba fiindca ati recomandat un text care in mod cert continea o idee din alt autor si in loc sa spuneti "da , nu am fost atenta, ii spun autorului si e treaba lui" ati actionat orgolios si prin ABUZ DE PUTERE
si mi-ati bagat comentariul la offtopic si ce e cel mai grav

A-TI BAGAT LA OFFTOPIC SI COMENTARIUL UNUI EDITOR EGAL SI COLEG CU DUMNEAVOASTRA (COSMIN DRAGOMIR)
care verificase situatia si imi daduse dreptate

DECI A PRIORI VA SITUATI DEASUPRA COLEGILOR EDITORI !

si mai ziceti de rau, sarut mana, o seara fericita va doresc !
si chiar nu mai intrati pe text, ca se vede de pe luna cine are dreptate si va afundati in nimic

Stiti ca apreciez multe calitati ale dumneavoastra, dar pana astazi, fiindca...am explicat mai sus si nu mai revin

 =  Dan Cârlea
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 20:18]
Nedrept. Eu am aprobat poezia pentru valoarea ei literară. Nu aveam de ce să atenționez asupra schimbării titlului fiindcă nu era plagiat și nici măcar inspirat din poezia ta.
Faptul că ai apelat la editori ca să accentuezi posibilul plagiat - deși mai sus ai scris că era "subconștient", și faptul că s-a verificat asemănarea incidcentală cu cele 2 versuri ale tale din poezia citată, nu duce la concluzia că Florin Andor a plagiat - fenomen pe care în continuare îl amplifici.
Am trecut la offtopic inițial TOT ce ținea de aceste acuze absolut fără sens. de aceea a fost trecut inclusiv comentariul lui Cosmin Dragomir, inclusiv toate comentariile mele și ale tale și ale lui Ruse andrei, fiindcă acuza NU are legătură CU ACEST text și autor.

Tonul din comentariul tău de mai sus este și mai rău, fiindcă Cosmin Dragomir nu ți-a dat dreptate, ci doar a semnalat, a atenționat asupra unui fenomen. Care NU a avut loc.

Iar ce se vede de pe lună, Dan Cârlea, este că te-ai înverșunat împotriva mea pentru simplul fapt că NU AM DAT CREZARE unui fenomen ireal.

Dacă afirmi că ți-ai pierdut respectul pentru mine fiindcă pur și simplu am o atitudine justă față de un autor acuzat pe nedrept, este alegerea ta.

Nu trebuie să mi te adresezi așa câtă vreme NIMIC din ce am făcut nu ți-a făcut vreun rău. Fiindcă "de pe lună" sau de pe pământ, crede-mă, Florin Andor este foarte bine văzut, iar atitudinea mea la fel. Și așa voi reacționa ori de câte ori se reușește un atac la intergritatea unei persoane integre. Indiferent ce nume poartă și ce texte scrie.

Prin urmare, într-o zi când îți vei da seama cât de mult ai greșit acum, dacă îți vei da seama și dacă vei recunoaște - nu în fața mea, ci în fața ta - când vei realiza și pe cine ai acuzat de plagiat, atunci sper să nu mai aduci jigniri, în nici un caz mie și celor drepți.

Că am pierdut respectul tău ACUM absolut neîntemeiat e un lucru neînsemnat față de cele întâmplate aici.

+ calatorie initiatica
Adina Batîr
[12.Jul.06 20:20]
Nu obisnuiesc sa interferez cu asemenea "scandaluri", insa e absolut grotesc ce se intampla sub aceasta pagina. Dan, stii ca eu te-am incurajat, dar e absurd sa faci atata caz pe un amanunt lipsit de importanta in fond. Gandeste-te bine. Mi-ar fi placut sa fi fost demn, cum te-ai comportat in primul comentariu, dar apoi, prin revenirile tale multiple, atitudinea ta a luat un curs puternic instabil. Imi pare sincer rau, dar pe mine m-ai dezamagit aparand cu vehementa o expresie care e frumoasa, desi nu e noua. Ideea sufletului ingenunchiat apare in Biblie.
Andrei, in schimb, nu ma surprinde, este evident ca nu stie sa faca diferenta intre a jigni monstruos si a vorbi natural. Ela, ai fost, ca de obicei, prea blanda. Sunt convinsa ca oamenii reali nu ii permit (in interiorul lor, pentru ca multi nu indraznesc sa vorbeasca) sa se manifeste astfel in fata a doi oameni de valoare, tu si Florin Andor. S-a facut de rusine pe el insusi, pentru a nu stiu cata oara si a intarit faptul ca ii lipsesc cei sapte ani de acasa cu desavarsire.
Eu ma intorc la poezie fiindca pentru ea suntem cativa aici. E o calatorie interioara initiatica, o calatorie a spiritelor, careia nu ii lipseste etapizarea prin meditatie, asceza si eliberare, intr-un decor specific zen, incununand formele sacre de manifestare arborescenta cu o existenta satvica. Hrana, cantecul, forta launtrica se muleaza pe simtamantul adus la suprafata voit, pentru a esentializa revelatia: "la capatul calatoriei se pierde ispita / si devenim straini de loc". Parca vad maestrul conducandu-si discipolul pe calea corecta.

 =  pentru Imparateasa
Dan Carlea
[12.Jul.06 20:34]
Adina Batar, respectul meu pentru tine e nealterat, stiu ca nu ai vazut desfasurarea evenimentelor si daca vrei, iti trimit pe mail toate etapele cu comentariile trecute la offtopic pentru a apara nimic.

Da, ideea sufletuluii ingenunchiat e una si ce am zis eu e cu totul altceva la poezia "2 taine va spun" tu ai inceput sirul de stele (4 la numar una data de doamna Daniela Luca, imediat dupa tine)

uite ce frumos ai spus ca m-am comportat demn la primul comentariu

PE CARE DOAMNA DANIELA LUCA L-A BAGAT REPEDE LA OFFTOPIC CA SA NU SE VADA CA AM DREPTATE SI PE AL LUI COSMIN DRAGOMIR LA FEL !!!

deci asta ma fae sa cred ca nu ai citit tot sirul de comentarii, te rog sa imi dai adresa ta de mail pe [email protected] si iti trimit tot, sa vezi inimaginabila desfasurare a evenimentor

Bine ai facut ca ai premiat acest text, e foarte bun, dar era frumos sa spui, "da, domne , schimba titlul, ca ai avut ghinion"

sarut mana

 =  Dan Cârlea
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 20:47]
Te rog recitește tot ce am sc ris mai sus. Dar absolut TOT. Că este foarte clar DE CE au fost comentarii offtopic timp de 4 ore.
Nu mai ataca inutil. Și nu mai îmi atribui ceea ce nu fac și nu voi face niciodată.
Sau nici măcar limita aceasta nu o poți avea?

 =  Dan
Adina Batîr
[12.Jul.06 20:57]
Dan, am citit tot. Stiu ca ti-am instelat intreg textul, nu doar acel vers; de aceea nu eram de acord cu atitudinea ta. Ela a justificat de ce a pus comentariile la offtopic, incepand cu primul. Te rog mult sa te opresti din a comenta sub acest text, gandeste-te ce reactie ar avea Florin Andor, mai ales ca vad ca ti-a placut poezia la fel de tare ca si mie. Din respect.

 =  pt doamna Daniela Luca, pt. ultima oara daca m-o ajuta Dumnezeu :)
Dan Carlea
[12.Jul.06 21:08]
Doamna Daniela Luca :
1) asta e ultima mea interventie pt. ca sunteti refractara la argumente logice, mai mult decat am spus mai sus nu e cazul, oprim cate persoane doriti pe streda si le aratam cele 2 exprimari si veti vedea rezultatul

2) ma adresez cu formula de politete si solicit(daca nu e prea mult)acelasi lucru,sa ma ia la pertu doar prietenii si oamenii pentru care nu mi-am pierdut complet pretuirea pentru aceasta viata(poate exista reincarnare si ne-om impaca :) )

3) imi cer scuze ca nu pot sa scriu cu rosu ca sa vedeti si dumneavoastra intr-un final, ca NU L-AM ACUZAT DE PLAGIAT PE AUTOR, ci am fost delicat dar ati bagat comentariul la offtopic.
Incepeti sa semanati cu o morisca, eu aduc argumente clare si dumneavoastre o tineti ca la inceput cand tot sirul de comentarii e deasupra, ca o ghilotina asupra cuiva si nu sunt eu acea persoana si ghilotina e una logica si morala

4) Doamna Daniela Luca, voi fi o juma de cavaler si va las sa aveti ultimul cuvant, care fara indoiala va fi :

"dane, l-ai acuzat pe nedrept pe autor"!

nu voi mai intra sa spun "Nu am spus asta, recititi va rog primul meu comentariu pe care l-ati bagat la offtopic desi se referea la TITLUL TEXTULUI, deci numai pe langa subiect nu era.

sarut mana si o seara fericita va doresc,sper sa ma ajute Dumnezeu sa fie pt ultima oara cand ne intersectam :)

 =  Dan Cârlea
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 21:19]
te rog doar să accepți că ai solicitat ajutorul a 3 editori pentru că Florin Andor te-a plagiat. Cosmin Dragomir a semnalat întregii echipe editoriale. El a plecat. Eu am rămas.

Te rog în continuare să revii pe calea amiabilă. Nu vreau fals respect și false politețuri, vreau doar să fii just. Și dacă dorești să vorbim cu dvs., atunci așa va fi.

Desigur, această editoare a fost cea care te-a susținut până azi, de la primele tale postări. Și indiferent de situație. Dar asta nu mai contează.

Să trecem deci la "dumneavoastră".

Vă doresc o cale dreaptă mai departe.

Ela

 =  Precizare. De mîine sîntem serioși!
Gabriela Petrache
[12.Jul.06 21:34]
Abia acum am intrat pe net în seara aceasta și nu-mi vine să cred ce văd aici. În toata tevatura asta probabil că am și eu o contribuție, indirectă, fără voia mea. Acest poem
purta inițial un alt titlu, dacă îmi amintesc era "Cum părul crescut în priviri". Într-o discuție pe messenger i-am sugerat autorului Florin Andor că titlul sună puțin bizar, aveam senzația că deturnează sensul pe căi...necunoscute. Florin a găsit de cuviință să modifice, pe loc, așa cum îl vedeți acum, titlul. Nu știu cît de la curent este cu tot ce se scrie pe site, fie ele și poezii înstelate sau nu. Cu siguranță eu nu am citit acea poezie, timpul nu îmi permite deocamdată să citesc totul pe agonia, Dan Carlea nu este unul dintre autorii pe care să-i urmăresc. Îmi amintesc că de nenumărate ori am avut prilejul să citesc pe site poezii care purtau titluri asemănătoare celor alese de mine, sau fragmente din versuri ale mele, sau ale unora dintre cei pe care îi citisem. Ei și? De cîte ori nu se întîmplă ca citind cărțile unor autori celebri să ne regăsim mai mult sau mai puțin, să descoperim că lucrurile descoperite, trăite, simțite de noi
nu erau deja descoperite? A da frîu liber cailor verzi ai orgoliilor nu este o chestiune deloc constructivă. Cred că nimic nu este întîmplător și mă întreb dacă nu ar fi bine să medităm puțin asupra sintagmei pe care cei doi autori au folosit-o. Să rămînem deci întru poezie și către înlăuntrul, pe cît se poate. La Florin Andor, "În genunchi,
înlăuntrul meu" este un mod de viață. La voi cum e?

 =  mulțumesc
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 21:38]
Gabriela pentru o lămurire care oricum va lumina câteva gânduri, ale celor care au fost câteva ore întunecate. În rest, pentru revărsări de furii nejustificate, nu mai am forță. E poezia lui Florin Andor, așa cum scrie el de când scrie.
Și aș dori să rămână scriind.
Eu deja am genunchii sfărâmați, aici, înlăuntrul meu, pentru a-l parafraza pe Florin Andor și pe tine, fiindcă tu i-ai fost inspirația pentru titlul acesta.

Ela

 =  of, doamne...cu parafrazarile astea... :)
Dan Carlea
[12.Jul.06 22:01]
Stimate domnule Florin Andor, imi pare rau ca v-am descoperit atat de tarziu, sunteti un poet de mare valoare si va voi citi constant de acum incolo, cititi va rog tot sirul de comentarii si contactati-ma in plan privat , in primul meu comentariu am spus foarte clar ca am imresia ca subconstientul v-a jucat o festa, nu cred in ruptul capului ca m-ati plagiat , fiindca la cat de bine scrieti nu aveti nevoie de asa ceva, tot se incapataneaza doamna Daniela Luca sa salveze aparentele care sunt moarte demult sub evidenta comentariilor de mai sus, iata ce am zis in primul comentariu

"Florin, te rog sa schimbi titlul, uite de ce, citeste finalul poeziei mele care acu e stersa, nu stiu daca o va reposta un editor. Multumes mult si nu e nicio problema, se intampla, subconstientul ne joaca feste tuturor."

nu ma supar nici daca nu schimbati, se pot intampla si interferente,contactati-ma pe mess e.dancarlea si sunt sigur ca lucrurile se vor rezolva de la sine.

Gabriela, te rog din suflet sa nu ma citesti din 2 motive:
1) nu merita, sriu foarte slab
2) nu vreau sa ma inspirati sa scriu ceva extrem de asemanator cu ce a scris altul in urma cu saptamani bune, nu de alta, dar nu vreau sa am nu stiu ce genunchi sfaramati pe constiinta :)

Doamna Daniela, eu spun :
"trece vreme, vreme vine,
vechi sunt toate, noi sunt toate" si va rog din suflet, "parafrazati-ma pe mine nu pe Eminescu ca zau nu are nicio legatura ce am scris adineori cu inceputul de la Glossa, e cu totul altceva. :)

si bandajati-va genunchii, ca deja am izbucnit in lacrimi, ce Dumnezeu imi faceti??? :)




"

 =  q.e.d
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 22:07]
Am crezut că se va ajunge la o cale amiabilă, Dan Cârlea, dar se pare că deja mă considerați adversar și nu numai atât, vă permiteți să mă și luați peste picior. Nu cred că este cazul. Deloc. Nicio acțiune de-a mea nu a fost atac la persoana dvs. A fost doar o atitudine față de o acuză nejustificată. Și respectul uman și simplu pentru omul și poetul Florin Andor.
Îmi pare rău că mențineți aceeași ostilitate față de mine, stârnită fără motiv și menținută fără sens. Eu nu mai am cum să vă fac să înțelegeți. Atât.

Ela

 =  absurd
Eugenia Reiter
[12.Jul.06 22:16]
nu pot sa cred ca s-a ajuns pana aici.
s-a exagerat groaznic.
Florin, sa nu schimbi titlul, te reprezinta si sunt sigura ca d-l Dan Carlea isi va da seama mai tarziu ca a impins lucrurile prea departe.
chiar si subconstientul sa-i fi jucat feste lui Florin si tot nu trebuia sa se ajunga aici.
in plus, sintagma este folosita in mod cu totul si cu totul diferit la cei doi autori si nu mi se pare a fi noua. este intalnita usor modificata prin multe parti.

cu scuze si respect d-le Carlea dar... mult zgomot pentru nimic

 =  părere
Alina Manole
[12.Jul.06 22:30]
Atunci când există interferențe, în interiorul unei comunități, există și riscul / șansa de a se întâmpla astfel de situații. E doar o simplă părere de autor vechi de peste 4 ani pe acest site. Ca un exemplu, mie titlul mi-a amintit de un poem al Mariei Prochipiuc, de prin 2004, în care scria, în finalul textului: "eu... sunt în genunchi în tine". E aceeași idee, spusă altfel. La fel cu titlul lui F. Andor.

Pentru că veni vorba despre aceste lucruri, mi s-a întâmplat și mie să găsesc expresii din textele mele în texte ale altora, publicate pe poezie.ro, așa cum m-a frapat versul lui D. Luca "sfârșit anemic de iarnă", când eu știam clar că scrisesem cândva despre un "sfârșit anemic de vară". Cât despre titlul identic al lui lui A. Moldovean și M. Maroga, să se fi uitat de textul lui M. Maroga, de acum un an, de altfel unul din cele mai bune ale ei?
Coincidență? Pastișă? Plagiat? Interferență de gânduri? Telepatie? Ironia soartei?

 =  ...
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 22:37]
Da, Alma, și nici măccar nu îți citisem vreodată acea poezie. Era senzația mea de azi, că toate anotimpurile mi se sfârșesc anemic, anemia fiindu-mi de mulți ani "caracteristică" - din copilărie). Și pe mine mă uluiesc uneori astfel de coincidențe/interferențe/asemănări/ironii-bucurii ale soartei, dar de câțivea ani, deja mulți, le iau ca atare.
Când însă e plagiat realmente, atunci sancționez. Așa cum am făcut nu doar pe site-uri virtuale.

Ela

 =  zero
Dan Carlea
[12.Jul.06 22:37]
Doamna Eugenia Reiter, pe dumneavoastra chiar va rog sa ma tutuiti, stiu eu de ce dar nu pot spune in acest cadru, cu acelasi respect, iata cum arata lucrurile

eu stau în genunchi pe dinăuntru-În genunchi, înlăuntrul meu

prima e a mea scrisa pe data de 2006-05-30 | | , a doua e cea de mai sus, pe data de 11.07.2007

daca autorul nu o va schimba, eu voi renunta la ea, nu e nicio problema,sunt curios daca vi s-ar fi intamplat dumneavoastra si ati fi semnalat si cineva ar fi pus batista pe tambal si v-ar fi prostit in fata cum vi s-ar fi parut.

comentariile de mai sus sunt edificatoare, nu mai reiau

Doamna Daniela Luca,imi cer scuze pt. mica mea gluma cu genunchii, eu raspund cu glume la marlanii de regula,(asta este,marlanie, eu sa va spun de 7 ori ca am scris ca subconstientul i-a jucat autorului o festa si dvs. sa o tineti una si buna ca am zis ca am fost plagiat) din punct de vedere strict uman, nu ma refer la calitatile dumneavoastra poetice,pe care le admir, sau psihologice, idem, sunteti 0 aproape absolut

poate ar trebui sa scriu o poezie care sa poarte titlul
"a santalului ora" , ar fi frumos cineva sa o recomande si dumneavoastra sa semnalati ceva anume si cu dovezi, un editor sa verifice si sa vada ca aveti dreptate si sa va treaca sesizarea la offtopic si sa faca ce ati facut dumneavoastra acum, dar asta nu se poate intampla, ca , deocamdata, sunteti editoare.





 =  Dan Cârlea
Ela Victoria Luca
[12.Jul.06 22:43]
Cum îți permiți să afirmi despre calitățile mele că sunt zero absolut, să colezi din comentarii, când tu ai semnalat la 3 editori pe messenger că ai fost plagiat? Cum poți să jignești în continuare, când echipei editoriale i s-a semnalat ( e confidențial ) că tu consideri plagiat titlul lui Florin Andor? Cum îți permiți să îmi pui mie etichete jignitoare, fără să ții seama de nimic?
Pentru Dumnezeu, totul are o limită.

 =  Ciudat
Andu Moldovean
[13.Jul.06 00:33]
Florin nu zice chiar nimic? Se aude zanganait de sabii prin acest subsol dar "proprietarul" tace... asta e ciudat!
Poemul e incarcat de simboluri, prea incarcat de simboluri as indrazni sa spun... dar asta este deja o constanta a scrierii acestui tacut Florin Andor, cine-o fi el. Parca acest poet mananca simboluri pe paine cu unt si, din cand in cand, ragaie in batista. Daca m-as apuca sa despic firul in patru (ceea ce nu-mi sta in fire) as spune ca
"părul crescut în priviri
ascetice mai jos de umeri
în existențe excentrice
" - este ca o statiune balneoclimaterica cu ape termale pentru bolnavii de alzheimer.
Bobadil.

 =  "apăsați tasta Any"
Mădălina Maroga
[13.Jul.06 00:43]
dacă tot mi s-a pomenit numele p-aici, m-am gândit să spun și eu ceva despre o coincidență. atât și nimic mai mult. nu fac nicio afirmație referitor la problema ivită aici. mă abțin de la alte comentarii.
s-a amintit despre “fotografii mișcate”, un poem pe care l-am scris în urmă cu aproape un an. la lansarea de carte a lui Liviu Nanu – “Apăsați tasta Any”, am descoperit că Liviu are un poem cu același titlu .i-am și zis Mariei acest lucru atunci. mi s-a parut interesantă coincidența, mi-a plăcut chiar. abia azi am căutat în pagina lui Liviu și am văzut data la care el a publicat poemul cu același titlu, 20-06-2005, eu scriind la două luni după ce el l-a publicat, adică pe 18-08-2005. în volumul lui Liviu acest poem este la pagina 33. la vremea când am scris acel poem, sincer, nu citisem poemul lui Liviu Nanu, ba mai mult, citeam din urmă poemele lui Radu Herinean. și, mare mi-ar fi minunea ca nu cumva să-mi fi însușit de prin poemele lui aceste fotografii mișcate. nu mă deranjează că Andu a publicat un poem cu același titlu. mă fascinează coincidența.
îmi cer scuze pentru intervenție. nu trebuie decât să fim atenți, de multe ori se poate întâmpla să fim în eroare și să nu vedem pădurea de copac.

Madim

 =  people are strange / ...
Enache Ionut Laurentiu
[13.Jul.06 00:51]
ce ziceti asteptam sa il auzim si pe florin cand intra ce spune, sau scuipam in continuare ?
este evident ca nu a accesat site-ul, nu ?

 =  dan carlea VS. Ela Victoria
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
1. dan carlea, abtinete cu privire la afirmatiile tale.
tu mereu inainte sa comentezi ba-i zici unuia cum ii spuneai alinei liviei lazar "te comentez da noi deja am vorbit pe messenger" intr-un comm., eugeniei reiter ii zici "tutuieste-ma ca stiu eu de ce da nu pot zice aici". termina cu injectiile astea si fi obiectiv ce ii intereseaza pe ceilalti aspectele astea personale ? ca-s anumite motive pt care x ar trebui sa te tutuiasca sau pt care ar trebui sa-i reamintesti cuiva ca ai vb pe messenger.
legat de interventia si atitudinea ta mie nu-mi vine sa cred ca ai ajuns tocmai aici. fiecare le stie pe ale lui, vorba almei care indirect a tras un fel de "the truth is out there" :)

eu am senzatia ca bubui nu te supara. vin paispe mii de oameni sa-ti explice o chestie si tu o tii una si buna pe a ta, c-ai fost plagiat ( desi acu ai intors-o, subconstientu joaca feste frate )
asa e cum recunosti si tu, nu-i plagiat, e o intamplare, poti sa alegi sa iei intamplarile ca atare ori sa fii tare-n gura si degeaba ( asa ca acuma ). plus de asta expresiile-s puse diferit in jug in ambele texte.

2. deja ai luat-o pe aratura, o iei pe ela ca-i 0 absolut uman si alte alea. de unde stii tu ma ca-i 0 absolut din punct de vedere uman oh prea aprinsule, si prea atacatule ?
eu stiu ca barba te poate face sa arati mai in varsta, dar nu stiam ca te face mai uman. pai ma desteptule ela nu o tine una si buna cu plagiatul, dar ca sa rezume o explicatie a fenomenului in 6 randuri ii zice frumos plagiat. nu ca tine care repeti ca un papagal intreg "fenomenul" in fiecare comentariu; gata ajunge a inteles lumea. si pan la urma fenomen al subcobstientul nefenomen, tot ideea de plagiat e nu te mai puncte puncte pe tine.
capabilitatile mele intelectuale si morale refuza sa creada ca tu esti in deplinul control al facultatilor mintale cand scrii comentariile astea, si ca esti, bag seama, posedat de vreun spermatozoid blocat in vreun lift cerebral. nu te supara, dar tu nu ca ai intrecut masura, dar esti nesimtit cu diploma si frumos ar fi sa-ti ceri scuze pentru excesele astea fata de ela.

iar chestia asta cu d-le florin andor imi pare rau ca v-am descoperit asa tarziu sunteti un autor talentat o sa va citesc de acum contactati-ma pe privat sa discutam, mi se pare o HARNEALA PATETICA. atitutinea asta slugarnica e enervanta, adica cum, intai zici ca e ok ca schimba ca nu schimba dar sa te contacteze ? banuiesc ca vrei sa iti sustii teza de doctorat pe YM cu el, in ceea ce priveste faptul ca "nu am nimic personal cu titlul insa vezi, subconstientul joaca feste"
vino-ti ma-n fire. ai exagerat si-ai fost oaie cu sorici cu si cu florin si cu ela.

3. legat de adina batar, nu vad de ce era NEVOIE sa zica ea sa SCHIMBE TITLUL autorul, tu citesti in stele de dai atatea sfaturi ?
sau suferi de complexul Sfatuitorului Gemini ( greierele ) din Pinochio ?
stii tu ce ar trebui sa zica toata lumea ? eu cred ca tu deja ai un tupeu jegos de-a insista super slugarnic fata de altii de a duce la sfarsit o conspiratie la nivel mondial probabil ( cine stie ), ca florin andor sa schimbe titlul textului. tu realizezi ca
ca in subsolul acestui text, prin interventiile tale arati, in afara de faptul ca esti limitat ca perceptie, si faptul ca boii, nu au neaparata nevoie de coarne ?

nu astept vreun raspuns de la tine, si chiar daca tu o sa-mi dai unul, eu n-am sa-l citesc.

 =  pt florin andor
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
apa trece, pietrele raman.

nu-ti bate capul

 =  da, stimabile tosa...
Dan Carlea
[13.Jul.06 08:17]
Draga Caludiu, stiu ca nu citesti acest mesaj, zic si io asa, intr-o doara ca:

cand un autor ii semnaleaza unui editor o asemenea potrivire intre textul lui si textul unui al om si INTRA SI UN ALT EDITOR (Cosmin Dragomir)si dupa ce a verificat sustine ideea de a se schimba titlul ultimei creatii si editorul sesizat

DANIELA LUCA FACE ABUZ DE PUTERE SI BAGA LA OFFTOPIC CELE 2 MESAJE

si scrie "nu" argumentand nimic, atunci cred ca nu intelegi ca e problema de principiu, mai mult decat orice si degeaba esti asa cum esti fata de situatia creata,jignindu-ma ca un pustan, ca nu vei vedea nimic de la DANIELA LUCA, ea doar se foloseste de oameni, dandu-i fiecaruia impresia ca e aliatul lui, dar de fapt ea trebuie sa cada in picioare mereu, altfel nu ar fi avut comportarea la care am facut referire cand am adus cifra 0 in discutie si care te-a oripilat pe tine.

DECI E INADMISIBIL CA UN EDITOR SA BAGE LA OFFTOPIC O SESIZARE CU PRIVIRE LA TITLUL UNEI CREATII SI SA BAGE TOT LA OFFTOPIC SI ACEEASI SESIZARE A UNUI ALT EDITOR!!!

se baga editorii intre ei la offtopic ?

asta e ceva inadmisibil, adica proprietarul site-ului nu face asemenea chestii dar le face Daniela Luca ?

Iata Tosa Claudiu, care aperi nimic de fapt si te rog sa remarci ca nu fac referire la jignirile pe care mi le aduci, dar pt. ca sa intelegi intr-un final cum stau lucrurile iata cum arata in prima faza pagina de comentarii, BAGATE LA OFFTOPIC ABUZIV DE DANIELA LUCA

Comentariile membrilor:
ATENTIE! Ați ales să vi se afișeze și comentariile offtopic (marcate cu culoarea gri), adică cele pe care editorii acestui site le-au considerat in afara subiectului. Este recomandat să nu adresați mesaje de răspuns la mesajele offtopic deoarece riscați ca răspunsurile voastre să fie și ele clasificate ca offtopic iar repetarea acestei situații va conduce la limitarea posibilităților voastre de înscriere de comentarii prin micșorarea automată a nivelului de acces tehnic în site. Vă Mulțumim!
-------------------------------------------------------------------------
= ..." la capătul călătoriei se pierde ispita"

Apariții rare dar prețioase, "căt să vindeci ținutul acesta";
..."port în geamantanul acesta
silueta sveltă a unei femei
cu ochi osteniți și goi
întâmplarea și amurgul
tot ce mai am."

"învață-mă să fluier"!
Liviu Ioan Copos [12.Jul.06 01:07]
-------------------------------------------------------------------------
OffTOPIC
= sal

vreau să te atenționez că sintagma din titlul a fost folosită și de către Dan Carlea într-un poem mai vechi, retras - am verificat, chiar în finalul poeziei. deși nu este plagiat - legea prevede cinci cuvinte consecutive, din cîte știu eu, te-aș ruga să schimbi titlul poemului, pentru a nu ieși alte discuții. mulțumesc pentru înțelegere, întotdeauna Cosmin Dragomir
Cosmin Dragomir [12.Jul.06 15:39]
-------------------------------------------------------------------------
OffTOPIC
= FLORIN ANDOR, te rog sa schimbi titlul

Florin, te rog sa schimbi titlul, uite de ce, citeste finalul poeziei mele care acu e stersa, nu stiu daca o va reposta un editor. Multumes mult si nu e nicio problema, se intampla, subconstientul ne joaca feste tuturor.



2 taine va spun !
poezie [ ]
va uitati ca curca-n lemne...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de Dan Carlea [viatasiatat]
2006-05-30 | |


La finalul acestui poem vă voi spune două Taine.

Eu știu că nu mă iubiți, știu că nu mă cunoașteți...
Există un singur om care știe că eu pot rupe anotimpurile
și le pot bate ca pe pietrele cubice
în crucea destinului vostru, ca târându-vă
să vă vină a zbura. Simțul tactil al sufletului
meu jubilează în piersicitatea Feței Divine,
oasele și țărâna se pregătesc să facă rocada,
trăiesc mâncând coaja cuvintelor (căci seva v-o
dau vouă), beau sudoarea stâncilor neumblate-tăcerea,
nu îmi permit costume de firmă (nici nu le doresc),
am veșminte țesute din sunetele naiului, sub
Steaua Polară (mulțumesc frate Zamfir, copil
al Sferelor Cântătoare), sunt dorit de umbra
ideilor neconcepute, prin parcuri, de aleile
pergamute, v-am dat un soi de foc, ficatul mi-e
visat cu timp și fără timp de vulturii voștri.
Nici nu știți că-ntr-o zi vorbele acestea vor fi
îngropate în adânc de adâncuri, în nepoții voștri,
în parte din voi, muritorilor și vor îmbălsăma
cadavrul momentului de-acum.
Știu că vă uitați ca curca-n lemne și că ați uitat
că v-am promis două Taine :

1)Îmi doresc să nu-mi doresc nimic pentru mine.
2)Și eu sunt în trup, ca și voi, dar eu stau
în genunchi pe dinăuntru.

Dan Carlea [12.Jul.06 15:39]
-------------------------------------------------------------------------
OffTOPIC
= NU

Dan Cârlea - Florin Andor scrie pe acest site din iunie 2003. Este un om integru și un spirit drept. Citește numai anumiți autori și - MÃRTURIE STAU EU - nu se inspiră, nu plagiază pe nimeni, nici măcar inconștient, cu atât mai puțin conștient.
Dacă ai citi poeziile sau paginile personale ale lui Florin Andor, ai remarca verticalitatea și spiritualitatea din discursul poetic specific acestui poet.
De foarte multe ori se întâmplă să se interfereze, să se asemene sau să se suprapună anumite construcții lingvistice.
Mi se pare deja o nedreptate să se considere/să consideri că Florin Andor te-ar fi plagiat pe tine.
Te rog să îi citești toate textele și te vei convinge de spusele mele.

Acest titlu poate să rămână așa, fără nicio problemă. Nu te afectează nici pe tine, nici pe autor.

De exemplu: Andu Moldovean și Mădălina Maroga au aceleași titluri la 2 poezii diferite - "Fotografii mișcate". Crezi tu că Andu a plagiat-o pe Mădălina??

Sau_ eu am în ultima mea poezie expresia "sfârșit anemic de iarnă". Ceva similar a scris Alina Manole acum 2 ani, fără ca eu să am habar. Dar era despre vară.

Eu zic să cumpănești bine înainte de a acuza un autor ca Florin Andor de plagiat. Adevărații plagiatori din păcate rămân nedescoperiți.
Iar comentariile de mai sus sunt scrise în mare necunoștință a scrierilor lui Florin.


Eu știu și poezia ta acum retrasă. Fiindcă exact expresia aceea mi-a plcăut cel mai mult. Dar am certitudinea fermă că nu a fost uzată ca plagiere de Flroin Andor.

Eu am recomandat acest text, pentru eleganța discursului poetic și inspirație în trecerea de la o stare la alta, de la o percepție la alta a spațiilor existențiale.

Florin Andor este mai degrabă un poet din care s-ar insipra 19 000 de autori, NU INVERS.
Ela Victoria Luca [12.Jul.06 15:39]
-------------------------------------------------------------------------
OffTOPIC
= ca sa nu fie dubii, nu acuz de plagiat, am sris negru pe alb asta

Ela, ia uite ce spun eu mai sus "si nu e nicio problema, se intampla, subconstientul ne joaca feste tuturor"

si ce spui tu :

"Eu zic să cumpănești bine înainte de a acuza un autor ca Florin Andor de plagiat"

deci nu am acuzat de plagiat si din partea mea sa isi scoata Florin si carte cu titlul asta, eu in locul lui as spune (si asta cred ca e adevarul) ca e interferenta, i-a venit aceeasi ideea, sau mi-a jucat subconstientul o festa,
si as schimba titlul, vazand evidenta

plus ca poate era nimerit, daca spui ca ai retinut acest vers al meu, sa il rogi pe autor sa schimbe titlul, fiindca asa e omeneste.

deci, Florine, nu te-am acuzat de plagiat, si eu la un moment dat eram in dilema cu un vers de-al lui Nichita cu care ma tot jucasem in cap, il tot modificam si la un moment dat nu mai eram sigur ce parte e a lui si am renuntat complet la toata constructia, mingea e in terenul tau literar, am spus ce as face in locul tau, din parte mea poate sa iti apara si carte, pot renunta complet la figura asta de stil, daca as sta in ea as fi jalnic.

cu respect pt.Cosmin, Ela si ceilalti, dan prostu din titan , care nu stie nimica sa scrie
Dan Carlea [12.Jul.06 15:39]
-------------------------------------------------------------------------
OffTOPIC
= Dan

Sper ca ceea ce am scris mai sus să fie foarte bine înțeles. Mai ales de tine, cel care ai crezut că Florin Andor s-a inspirat/ar fi plagiat sintagma ta. Dacă ai fi considerat că este doar o alegere "subconștientă", ai fi surâs și ai fi lăsat un comentariu încântat de coincidența frumoasă. Știi bine că ai crezut altceva. Te rog nu alerta editorii decât atunci când realmente este vorba de un plagiat. Mulțumesc și la bună înțelegere mai departe.
(și eu mai am multe de învățat de la un poet și om ca Florin Andor.)
Ela Victoria Luca [12.Jul.06 15:45]

DECI E NORMAL CA UN EDITOR SA FACA ABUZ DE PUTERE BAGAND LA OFFTOPIC O REFERIRE LA TEXTUL UNEI CREATII SI COMENTARIUL UNUI ALT EDITOR CARE VERIFICASE SITUATIA SI SPUSESE CU SUBTILITATE SI PRIETENIE CA NU E NICIO PROBLEMA LEGALA, DAR E BINE SA SE SCHIMBE TITLUL PT. A NU IESI DISCUTII ???

VOR CEILALTI EDITORI SA FIE SUB PRESIUNEA DANIELEI LUCA SI SA FIE TRATATI CA NISTE SUBALTERNI CARE IAU DECIZII APROBATE DE DOMNIA SA ?

deci, problema e de nivel principial domnule Tosa, care ma jigniti inutil, s-a trecut demult de faza cand se mai discuta nenorocita aia de figura de stil ci e vorba ca un editor face ce am aratat mai sus.

SOLICIT INTERVENTIA LUI RADU HERINEAN PE ACEASTA CHESTIUNE DE PRINCIPIU, RENUNT LA FIGURA DE STIL, NU CONSIDER CA AUTORUL M-A PLAGIAT CI CA I-A FACUT SUBCONSTIENTUL UN MIC JOC "DE GLEZNA" PROBLEMA E CA DANIELA LUCA NU A PROCEDAT CORECT CI A INCERCAT SA ASCUNDA PROBLEMA SUB COVOR .

stiu ca deocamdata DANIELA LUCA este editoare, e clar ca mai multi vor sustine impotriva logicii si vizibilului pozitia domniei sale, dar nu e nicio problema, il rog pe RADU HERINEAN sa intre si sa spuna ca e corect sau incorect cum s-a procedat, atat, nu vreau nimic altceva, nu ma intereseaza sa fie cineva pedepsit, poate doar sa fie intors ANDREI RUSE la nivelul 0 , care hai sa fim seriosi, nu spus nu stiu ce mascari, i se putea atrage atentia si atat, pt. micile excese de limbaj

IATA ALT EXEMPLU DE DUBLA MASURA:

DE CE NU SE FACE SI CU TOSA CLAUDIU CARE MA JIGNESTE MAI RAU DECAT A SPUS ANDREI RUSE CU PRIVIRE LA AUTORUL TEXTULUI SI LA SITUATIE ???

raspuns corect: pt. ca sustine pozitia doamnei DANIELA LUCA, CARE SE CONSEDERA SEFA PESTE EDITORI SI LE BAGA INTERVENTIILE LA OFFTOPIC !!!




 =  dan carlea
zabet mihai
[13.Jul.06 08:50]
imi pare rau ca m-am inselat
deh se mai intampla si la case mai mari
mata esti cum spunea ambrose pierce in al sau dictionar al diavolului:

Idiot, s. Membrul unui trib numeros si patetic ale carui infuente in chestiunile omenesti au fost intotdeauna dominante si conducatoare.
Activitatea idiotului nu se limiteaza la vreun domeniu deosebit al gandirii sau actiunii, ci prevaleaza si reglementeaza intregul.
El are ultimul cuvant in toate, decizia lui este de neinlaturat.
El stabileste moda si parerile despre gusturi, dicteaza limitarile vorbirii si circumscrie comportarea cu o bariera.

Stii de ce ai noroc ?
Ca mai sunt cativa reprezentanti ai tribului din care faci parte pe aici pe agonia care vad peste tot conspiratii plagiate grupuri de interese

Dane ia o pauza.
Mergi la manastire.
Da acatiste.
Roaga-te pentru sufletul tau.
Exista si un medicament de generatie noua pentru ce ai tu care nu da dependenta ca diazepamul; se numeste seroxat.

Te rog sa ma scuzi Florine; vorba lui Unu ala - apa trece pietrele raman - nu stiu de ce imi este asa simpatic Claudiu asta. Poate din cauza ca nu e din tribul lui Carlea.

 =  Dan Carlea
Dana Stanescu
[13.Jul.06 08:58]
ma gandesc ca daca iti spun mai multi, poate o sa si intelegi. Abuzezi de rabdarea noastra.
Sa fiu cat mai clara si directa:
-nu e nevoie sa copiezi comentariile offtopic, stim si noi sa dam click pe butonul corect.
-nu e nevoie sa folosesti tasta caps, vedem bine iar tie iti da un ton isteric.
-scrie un mail direct lui Radu Herinean in care iti spui tot offul linistit, cum ai fost tu nedreptatit si gata, nu mai abuza de subsolul acestui text.
Ce circ, Doammne!

 =  despre liniște
Ela Victoria Luca
[13.Jul.06 09:13]
Dan Cârlea deja e așa de grotesc ce se întâmplă, văd că nimeni nu poate să te facă să înțelegi.
Spun doar atât: Ela Victoria Luca nu a acționat abuziv în nico secundă, dimpotrivă, a fost aici ca să răspundă la orice adresare. Ela Victoria Luca a pus la offtopic inițial în primele 4 ore ale acestui scandal inutil toate comentariile care erau pe tema "plagiatului", deci nu comentariile asupra poeziei (de altfel, la ora aceea, a existat unul singur pe marginea poeziei, Liviu Ioan Copos, care a rămas ontopic mereu).
Un editor pune offtopic și comentariile altui editor, atunci când există astfel de situații. Asta nu înseamnă că este "șef" peste ceilalți, ci că se pun la offtopic - conform regulamentului - toate intervențiile care nu sunt pe text. Și comentariile care sunt stârnite ca poelmici non-literare. Aici se lămurise problema încă de la început, am justificat în PRIMUL meu comentariu, fapt pt care am pus offtopic inclusiv acel comentariu al meu. Offtopic nu înseamnă abuz, cu atât mai mult cu cât acel offtopic este justificat.
Ceea ce se întâmplă în continuare sub acest text este din ce în ce mai lipsit echilibru și respect atât pentru autor, cât și pentru ceilalți cititpori ai site-ului, și față de editori.
Dan Cârlea dacă tot ce îți dorești este să mă vezi "linșată" pentru că am pus la offtopic o acuză absolut grotescă, și perpetuezi scandalul, înseamnă că atât poți face. Nu ai fost victima niciunei nedreptăți. Dimpotrivă, Florin Andor rămâne victima acetsui asalt al tău, fără măsură. Oricum, indiferent ce aș putea spune, văd că ai găsit în mine un dușman pe care vrei să îl faci zob.
Să fim serioși.

 =  părere
Liviu Nanu
[13.Jul.06 09:33]
O poezie de un exotism liniștit. în urma lecturii capeți nu numai o emoție lirică, dar și un sentiment de liniște, de plutire. Contribuie la această stare și cuvintele și expresiile folosite de autor ("străzi liniștite", "se prelinge", "visări molcome", "îmblânzirea pietrei", "pâlpâirea umbrei"...). Cheia poeziei stă în "la capătul călătoriei se pierde ispita" dar și în versurile ultimei strofe. O poezie care dă măsura maturității autorului și a trăirilor sale lirice.

 =  parere pe scurt.
Sorin DespoT
[13.Jul.06 10:04]
un text potolit care a creat polemici "tulburatoare" si, mai ales, inutile!!! :)

cred sincer ca florin a gresit cind a spus: ar trebui acceptată premisa că respectivul construct e cine știe ce genialitate care se impune brevetată

nu are nicio relevanta valoarea respectivului construct (cu atit mai putin in ochii tai, florine). pentru autori, acel construct are valoare (cu siguranta, de vreme ce l-au folosit). si este perfect normal sa iti aperi punctul de vedere atunci cind te crezi nedreptatit. asadar: in mod evident, exista similitudini. INSA... modul in care s-a discutat/polemizat pe marginea acestora este de-a dreptul jenant. eu inteleg ca, de multe ori, nervii o iau razna pe site-ul asta. e si destul de cald in ultima vreme... dar dati-o naibii de treaba!!! de la a discuta implicat pe marginea unei probleme pina la injurii (inchipuite sau nu) si resentimente e cale "lungutza". daca am invatat vreun lucru din experienta poezie.ro, acesta e ca trebuie sa stii sa echilibrezi... sint convins ca existau o multitudine de alte rezolvari viabile la aceasta problema. toata lumea a ales calea cea mai usoara dar si cea mai ineficienta / anevoiasa! ce mama dracului cauta judecatile valorice intr-o discutie despre un plagiat (daca si cind acesta exista)? eu nu inteleg... ce cauta jignirile si resentimentele altor persoane (decit cele doua implicate) in subsolul textului astuia? tot eu si tot nu inteleg... :))

sfat sincer... sit back! analise! chill out!

sd

 =  Răspunsuri, o parte :)
Florin Andor
[13.Jul.06 11:13]
Liviu,

... mulțumesc frumos de trecere și aplecarea asupra cuvintelor închipuite ... contăm pe relația cu noi înșine acordându-ne clipa la ființa lăuntrică ... morbiditatea crește în lume cu rădăcini la purtător dar avem nevoie de oameni pentru a ne vedea celelalte nuanțe ascunse de mental ... la bună veghere :)

Cosmin,

... înclin să cred că ai dreptate însă discuțiile au apărut pentru că au fost atrase de prezența măștilor de lut din text (obișnuiesc să chem oamenii cu vibrații, în felul meu ca să învăț din mers ... e mai greu de explicat asta și mă privește personal) ... știi bine că nu e plagiat și reacția ta a fost cea potrivită, pentru care îți mulțumesc frumos ... iar lucrurile au stat așa cum sublinia Gabriela Petrache "Acest poem
purta inițial un alt titlu, dacă îmi amintesc era "Cum părul crescut în priviri". Într-o discuție pe messenger i-am sugerat autorului Florin Andor că titlul sună puțin bizar, aveam senzația că deturnează sensul pe căi...necunoscute. Florin a găsit de cuviință să modifice, pe loc, așa cum îl vedeți acum, titlul." ... numai bine ție :)

Dan Carlea,

... aleg schimbarea titlului pentru liniștea ta (nu pentru toate celelalte cuvinte închipuite pe care le-ai pus în undă și obișnuit cu un mod de viață de a mă lăsa la urmă pentru învățare) ... pentru mine contează cum pășesc oamenii pe aici către liniștea lor interioară și resentimentele tale față de anumite persoane nu cred că-și aveau susținere sub textul acesta și nici nu te ajută cu nimic în calea ta ... dacă îmi îngădui îți sugerez să parcurgi cartea lui Vasile Andru – Terapia destinului (putem învăța în fiecare clipă despre etică, iubire și conștiință universală) ... la bună citire / veghere :)

Ela,

... mulțumesc frumos de veghere și risipire printre cuvinte ... te-am rugat să nu uiți că sunt doar un insignifiant și învăț din mers în felul meu ciudat ... în rest, cum știi, orgoliile desenează dungi galbene către cerul aproape, negru (îngăduie să treacă) ... cuvintele sunt energie, știu să se apere singure :)

Ruse Andrei,

... te-am citit în liniște și aleg să roșesc eu pentru tine din cauză de "nu e un plagiat, dar e o nesimtire incredibila. bravo, florin, in viata mea n-am ce cauta pe pagina ta, om de nimic ce esti. nu ma intereseaza restul, dar atata bun simti sa n-ai. hai nu vrei sa-ti dau si eu cateva versuri ?
atat ti-ar trebui, dan e de bun simt si nu mai are 20 de ani." ... nu culpabilizez tinerețea ta sau o anume frenezie privind în ochii destinului dar mai e mult de învățat ... cât despre ritmul răspunsurilor la comentarii cred că este alegerea mea cu atât mai mult cu cât inflamațiile de contor nu-mi pot oferi o imagine credibilă a percepției textului de către cei care aleg să vină aproape ... la bună citire / veghere :)

P.S. ... voi răspunde celorlalți veniți aproape în măsura unui timp liber posibil.

 =  sa recunoastem
silvia caloianu
[13.Jul.06 11:41]
din strofele de mai sus as remarca-o pe ultima. celelalte imi par aglomerate, ca mai toate poeziile lui Florin Andor (sau ca multe dintre ele), criptate pana la...oboseala mintii cuiva ca mine in dimineata aceasta :)

de comentarii: imi e frica ce vad aici, unde s-a ajuns, ce urat, ce urat...

si eu sunt de parerea ca nu era offtopic primul comentariu al lui Dan Carlea. si nu cred ca Florin Andor nu se descurca si fara avocati, unii dintre care s-au dat in spectacol, gasind aici teren de a se manifesta aiurea. daca sunt atentionata, prefer sa raspund eu insami.

de ex., mi-a zis Diana Iepure ca are si ea o poezie cu titlul “la naiba”. ei si? e o expresie comuna, la indemana oricui. o pronunt destul de frecvent pe parcursul unei zile. nu cred ca e ceva de laudat. si, chiar mi-a fost interesant sa recitesc poezia Dianei;
mi s-a reprosat odata ca am plagiat-o pe Luminita Suse, ca am luat da la ea expresia “memoria apei” (cam asa ceva), in timp ce eu o folosisem cu ani inainte, am publicat pe hartie, influentata fiind de niste lecturi vizand memoria si altor lucruri, nu doar a apei. in plus, nu avea cum sa ma citeasca Luminita, pe hartie, dar nici eu nu stiam de existenta poeziei sale continand respectiva expresie, care nu e nici pe departe o gaselnita a noastra, fara context.


in alta ordine de idei, sa recunoastem: e plin siteul de pastise. rar cine are un stil, propriu, cat de cat, rar cine are orgoliul/forta de a nu repeta pe un altcineva. aici invoc si asa-zisele – sau, de facto (nu avem cum sti in ce masura tin de intimitate) - dialoguri poetice.
se plagiaza mai rar. dar, dar, dar: se...re - fa - ce. mai mult sau mai putin abil. se fura tipare, imagini, expresii metaforice. se pastiseaza. e ceea ce m-a indispus nu o data. dar...despre ce drept de autor sa tipi, cand te poate plagia-pastisa orice – chiar! - ne-membru al siteului? ei?! si atunci?
publicand mai intai pe internet, oricum, ne asumam riscul...

si, da, bine a zis Dan: daca ar scrie cineva nu chiar “ora de santal”, ci doar “clipa de santal” ar fi deja o pastisa. si…”bomboana de pe tort”, pentru Dana Stanescu :D “ingerii agatati de lustra” in poezia de azi a lui Florin de Roxas, dintr-o poezie semnata de DoDu, invocata recent, de catre Dana.
as putea continua, as putea da nume, dar nu cred ca merita.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !