Comentariile membrilor:

 =  "cal troian"
Plopeanu Petrache
[17.Feb.09 22:21]
Unui jocheu care se laudă cu "calul" său:

Dacă i-ar fi "calul" troian,
jocheul nostru-ar ști să fure,
femei și vin pentru un an,
dar nu-i așa, chiar de-o să jure.

Cu stimă
PP

 =  la calul troian, și șaua-i verde
Laurențiu Orășanu
[18.Feb.09 06:36]
Concurs pe tema "Calul, Vinul și Femeia":

Oi găsi eu o femeie
Pentru temă. Lumea-i mare!
Pentru rest, am o idee:
La concurs eu vin călare.

Calimero

Mi-au plăcut a treia (surprinde cu poanta) și a doua (poanta subtilă). La prima ar fi de discutat dacă nu cumva viața ușoară, plină de abuzuri, nu e tocmai acel cal troian pe care nu-l băgăm în casă.

Ca prozodie: a doua nu mi-a sunat bine la ritm.

 =  De-ar fi jocheul musulman
Ion Diviza
[18.Feb.09 08:01]
De-ar fi jocheul musulman,
N-ar regreta în aste vremuri
Că s-a ales c-un cal troian,
Ci-ar instala în el haremuri!


Aprecierile mele pentru liricii înfrățiți cu umorul, domn' Petrache.

 =  Ce mi-aș mai putea dori
Ion Diviza
[18.Feb.09 08:11]
Ce mi-aș mai putea dori:
Calu-i mort și vinu-i scurs;
Tu, când ai ce călări,
Mai râvnești și un concurs? :)

Îți mulțumesc pentru părere, Laurențiu. Mă așteptam să fii mai drastic. :)
Oricum, nu sunt prea mulțumit de epigramele trimise la concurs. Cornel mi-a luat-o înainte.:) Dar așa-i viața concurenților - nu-i întotdeauna paștele!

 =  Lui Ion Diviza
Rodean Stefan-Cornel
[18.Feb.09 09:34]
Lui Ion Diviza, care spune: "...nu sunt prea mulțumit de epigramele trimise la concurs...Dar așa-i viața concurenților - nu-i întotdeauna paștele!"

Că n-a fost "paște", nu-i rușine,
Fiindcă știu că scrii doar bine,
Dar sunt atâția care scriu doar prost
Și-s la concurs... "ca martie în post"!

Cornel

 =  Ce construcție urâtă, Cornele!...
ioan toderascu
[18.Feb.09 10:09]
Cum ai putut să postezi acest catren în forma asta?
Înțeleg că l-ai făcut în pripă, dar nici chiar așa.
Are câteva hibe, dar cea mai mare este numărul prea mare de silabe din versurile trei și patru. Eu nu mă pricep să te combat la modul teoretic, însă pot să-ți spun practic că, păstrând rima ta și raportându-ne la primele două versuri, versurile trei și patru ar fi trebuit să aibă exact 8 silabe!
"Dar sunt atâția ce scriu prost", de exempplu... De unde și până unde...10 silabe? Ai trecut în cu totul alt registru. Păi?...
Aici duce, oare, teoria?
Cu oarecare curiozitate,
IT

 =  Rodean Stefan-Cornel
Ion Diviza
[18.Feb.09 10:37]
Dar sunt atâția care scriu doar prost
Și-s la concurs... "ca martie în post"!
(Cornel)

Cei care scriu și bine și subtil,
Primesc doar premii... la-ntâi april'

Mulțumesc pentru catrenu-ți madrigalesc,Cornel. :)

 =  Teoria despre "metrică"
Rodean Stefan-Cornel
[18.Feb.09 14:08]
Nu Ioan Toderașcu,
Versurile 3 și 4 nu trebuiau să aibă "exact 8 silabe". Primele două versuri sunt egale ca măsură, au 9 silabe și rimează între ele, iar versurile 3 și 4 au 10 silabe și rimează între ele. Iar "teoria", pe care o știu foarte bine, spune că într-un catren versurile care rimează trebuie să fie egale. Deci, nu spun cî este foarte reușită construcția, dar nici urâtă, este corectă!
Cât privește presupunerea că l-am construit în pripă, ai dreptate, l-am construit pe loc, instantaneu, dar, culmea, după metoda indicată de tine, adică "după ureche".
Sper că nu crezi că mai număr silabe când compun o epigramă; numărătoarea o fac "după", atunci când trebuie "să fac teorie". Iar în silabe se numără măsura de către începători; cei "cu practică", vorbesc de "metrică", iar metrica se exprimă în "picioare"...
Ei, acuma să te văd maestre Diviza! Ca gazdă, va trebui să te pronunți în disputa noastră caramaderească!
Cu aleasă prietenie și cu mulțumiri că "ridici mingi la fileu", Ioan Toderașcu,
Cu mulțumiri "Agoniei", pentru că am posibilitatea , zilnic, de mai multe ori să mă contrazic, în mod constructiv, cu maestrul Toderașcu,
Cu rugămintea, repetată, lui Ion Diviza de a se exprima "în chestiune",
Cu prietenie pentrui toți,
Cornel Rodean
P.S.
Ioan Toderașcu, atunci când într-un comentariu anterior spuneam aproximativ că "pentru a nu crede cineva că mă preocupă doar teoria, o să fac o demonstrație practică...." etc.), eu nu băteam apropouri neapărat la tine, că noi ne mai întâlnim și mai discutăm față în față, discutăm și la telefon, erau referiri mai ales la alte persoane cu care nu m-am întâlnit, sau m-am întâlnit o singură dată, sau foarte rar, cu care am mai avut dispute prietenești pe tema "teoriei". Un exemplu, este domnul Ion Untaru, care, după ce l-am lăudat foarte mult, încercând să-i arăt că o rimă nu este corectă s-a supărat foarte tare și de aici alte aprecieri negative (doar din partea sa).
Cornel

 =  teoria chibritului din versurile trei și patru :)
Ion Diviza
[18.Feb.09 19:42]
Mă pronunț, de ce nu, Cornel.
Mai întâi, eu n-aș fi atât de categoric precum a fost în acest caz confratele Ioan Toderașcu. Adevărat, catrenul are o hibă, pe care ați remarcat-o ambii, și care e combătută cu insistență de Elis Râpeanu, domnia sa pledând pentru numărul egale de silabe/picioare de vers în epigramă. Însă e prea de tot să afirmi, doar pentru atâta lucru, că acest catren e URÂT. E un comentariu, totuși, care se scrie din fuga degetelor pe tastatură. Desigur că zăbovind mai mult asupra lui ai fi putut să altoiești versurile trei și patru, obținând un catren perfect. Sau ai fi reconstruit catrenul astfel ca rimele să fie încrucișate - acestea prind mai bine epigrama, în opinia mea și nu doar a mea. Pentru că, în catrenul de mai sus, ruptura dinte primele și ultimile versuri se face simțită și chiar supără un pic, iar în cazul rimelor încrucișate numărul inegal de picioare din versurile 1,3 și 2,4, de cele mai multe ori, îi conferă catrenului sprinteneală. Părerea mea. De aceea nu sunt de acord cu acei care decretează că o epigramă trebuie să aibă în mod obligator acelaș număr de silabe/picioare în toate cele 4 versuri.
Și, bine zici, Cornel, epigramiștii încercați nu stau să numere silabele, au metrica în sânge, ca și muzicalitatea versului; ei scriu "după ureche" și nu se jenează de faptul că nu-și pot analiza teoretic "ceea ce le-a ieșit", mai ales atunci când "le-a ieșit bine... :)
Cu tot respectul pentru ambii confrați, principiali și talentați,

al vostru papu as




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0