Comentariile membrilor:

 =  Silvia,
Nicolae Popa
[29.Jun.08 18:13]
Știu cât de rarisimi sunt autorii de pe site-ul nostru înclinați, doar înclinați, să accepte prescurtarea unui text. De regulă nici nu are rost să-i sugerezi cuiva așa ceva. Și știu de ce! O știu după mine! Mereu mi se pare că anume ultimul vers a fost punctul meu final. A mă dezice de ultimul vers, ar însemna să trec printr-un fel de umilință care ar confirma că m-am târât ca prostrul spre nicăieri. Or, cine acceptă așa ceva!

Poemul tău mi-ar plăcea ȘI mai mult dacă s-ar încheia aici:

"pentru că mama întotdeauna e atentă la detalii"

Ar fi și o justificare a DETALIULUI:
"mărul cu pielea bine întinsă peste viermii săi"

E doar o părere.



 =  pa, pa
Alina Manole
[29.Jun.08 20:12]
Un poem bine echilibrat, precum o piramida cu varful in jos. De la mar - eternul simbol - la regrete si despartiri, poemul concluzioneaza de fapt undeva la mijloc, precum era - a se citi varsta - in care lumea a ajuns, cu acest vers de referinta:

"какой у вас красивый натюрморт"

Frumos, ma bucur ca poezia mai respira si respira frumos.

Pa, pa! :))

 =  Raspunsuri
silvia caloianu
[29.Jun.08 21:49]
Nicolae, imi pare rau ca nu te-au spus nimic randurile acelea, pe care crezi ca mai bine le-as omite. Mie mi se par sugestive (de ex., fara acestea, nu vad de ce as zambi, ascunzandu-mi - de mama - tristetea? etc...)

Alina, da, e vorba si de despartiri, si de conditia mea vegetala, si de neputinta mea de a-mi iubi pana la capat, cu certitudine... nebuniile :D

M-am bucurat sa va aud, va multumesc de pareri.

 =  .
silvia caloianu
[29.Jun.08 21:51]
erata:
mai sus, in loc de "nu te-au", a se citi "nu ti-au" ("spus nimic").

 =  erata...
ioana matei
[29.Jun.08 22:08]
in loc de piramida cu varful in jos...pur si simplu piramida...

 =  in sfarsit...
ioana matei
[29.Jun.08 22:06]
inca o portita spre (ne/)iubire... (neintelegerea?)

 =  Ioana
silvia caloianu
[29.Jun.08 23:56]
Finalul improvizeaza un dialog cu sinele, Ioana, dar daca se mai poate interpreta si altfel... Dupa cum se stie: ce e scris, nu ne mai apartine.

+ a decoji frumosul
Vasile Munteanu
[30.Jun.08 00:32]
într-o astfel de viziune (botanico-anatomico-estetică; și nu numai, dar mă rezum la ce este scris), unghiurile de vedere nu există; raportul natural de forțe determină transforările individuale.

de aceea, tot ce se petrece exterior în universul unui astfel de spirit poartă amprenta fenotipului; el este ceea ce îi este dat prin natura sa să fie și nicidecum nu poartă responsabilitatea pentru ceea ce pare că este (punct în care spun că autoarea - poate greșesc, poate nu - a plecat de la înțelepciunea populară: "pe afară frumos, înăuntru găunos").

prin urmare, poezia este o detașare ("pa/pa") de sine, o autodevorare; este (dacă mi se permite) o natură moartă pictată cu unghiile între dinți.


cu plăcerea lecturii,
Vasile Munteanu

 =  nedumerire...
ioana matei
[30.Jun.08 09:03]
dialogul cu sinele presupune o *existenta* separata de el...deci cine sta de vorba cu cine?...iar despre cuvantul scris...el continua sa apartina mereu celui ce l-a gandit/rostit...cu toate consecintele *nasterii* lui...multumesc pentru raspuns, marul cunoasterii...

 =  Vasile, Ioana,
silvia caloianu
[03.Jul.08 07:44]
va multumesc de reflectii, de atentie.
(Ioana, explic: ma intreb pe mine insami daca regret, e vb de un dialog cu mine insami, ceea ce mi se pare evident si firesc.)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !