Comentariile membrilor:

 =  cam...
ioana matei
[22.Feb.08 20:16]
asa am citit eu finalul...
"gestul care" ucide "viața-
singura voce fără cuvânt"...
sau
"gestul care" striga "viața-
singura voce fără cuvânt"...
depinde de actor si de felul in care rosteste...cuvinte...
asa ca...multumesc pentru *nastere*...sau pentru *moarte*...

 =  ioana matei, interpretare cu două tăișuri...filozofice
Teodor Dume
[22.Feb.08 20:29]
da,"depinde de actor și de felul în care rostește...cuvinte". mult adevăr ați grăit. uneori ne bucură nașterea și ne întristează moartea ori ne întristează nașterea și ne bucură moartea. totul se interpretează, "depinde de actor"
oricum, răspunsul autorului se află în titlu.
mulțumesc de trecere și interpretare. o interpretare cu două tăișuri... filozofice

stimă și considerație,
teodor dume,

 =  părere
Cătălin Ionașcu
[22.Feb.08 21:05]
Încă de când devenim oameni ne e evidentă soarta. Din pămând ieșim și în pământ ajungem, nașterea și moartea fiind echivalente din acest punct de vedere. Iar ultimele două versuri nu o să le uit foarte curând...

Cu stimă,
Cătălin Ionașcu

 =  singura voce fără cuvânt
hamat petru sebastian
[22.Feb.08 21:06]
teodor am lecturat un poem bun, inspirat și plăcut! cuvântul depășește ipostaza ludică de care fiecare poet se lovește, în textul de mai sus un lucru transpare cu ușurință: talentul de creator!
o seară plăcută, teodor!
te salut, petru sebastian!

 =  teodor
adelina manea
[22.Feb.08 21:14]
teodor, eu zic ca votez doar parte ade mijloc a poemului. inceputul si sfarsitul mi s-au parut relativ banale.

 =  Teodor Dume
Liviu-Ioan Muresan
[22.Feb.08 21:18]
E rău că ne-am născut? Destul, dacă e începutul sfîrșitului. Dar oare eliberarea nu e de fapt neființă? De aici lipsa cuvintelor.

 =  Cătălin Ionașcu, nașterea și moartea fiind echivalente...
Teodor Dume
[22.Feb.08 21:28]
Cătălin dragă, am să repet ultimele două versuri, doar pentru tine;
gestul care înlocuiește viața-
singura voce fără cuvânt...

da, singura voce pe care nu vrem s-o auzim și totuși, eu, tu,el,ea, noi toți o vom asculta ca pe un psalm pentru că trebuie...de ce? pregătim o altă naștere

mulțumesc căline.este prima ta trecere în pagina mea și mă bucură gestrul tău, dacă tot vorbim despre gesturi...
și închei dându-ți dreptate; "nașterea și moartea fiind echivalente" așa cum bine se știe,"ne naștem pentru a muri și murim pentru a ne naște"
te mai aștept,
cu prietenie,
teo

 =  răspunsuri, hamat petru sebastian, adelina manea, Liviu Ioan Mureșan, cealaltă f
Teodor Dume
[22.Feb.08 21:55]
da, viața ca un joc...

hamat petru sebastian,
mă bucur că ți-a plăcut deși n-am vrut decât să fac o deschidere de poem spre viață și moarte, două elemente de referință prin care Universul răsuflă...
și după cum vezi, sunt și vor fi multe discuții interminabile pe aceste teme (viața și moartea)Sigur nu eu voi fi acela care o să definesc elementele vieții și morții.am făcut doar un gest...interpretabil pentru care nu pot fi răstignit decât doar pe cuvinte...
mulțumesc pentru trecere și comentariu

cu prietenie,
teo

adelina manea,
vizita mă onorează și mă bucură acel vot pentru segmentul de mijloc al poemului citat. sigur începutul (și sfârșitul) par banale, dar din banalități am pornit cu ideea și spun sigur că nașterea e primul pas spre începutul morții, lucru demonstrat de viață și care nu poate fi contestat sub nicio formă, chiar banal...Conceptul nașterii și morții nu poate fi realizat artistic
vă aștept cu dragă inimă și altădată
stimă și considerație,
teodor dume,

Liviu Ioan Mureșan,
da, "eliberarea e neființă" un alt concept care-l trag spre ultimele două versuri de final;
gestul care înlocuiește viața-
singura voce fără cuvânt

moartea e defapt o "eliberare" și "eliberarea e neființă" și la rândul ei nu poate avea voce, nu?
te mai aștept,
cu prietenie,
teo

tuturor mulțumiri pentru contribuție. toate părerile pro sau contra au o relevanță
cu sinceritate,
teodor dume,

 =  Ba da
Liviu-Ioan Muresan
[22.Feb.08 22:19]
Moartea poate avea voce. Chiar strigăt de groază. Doar că nu poate fi auzit. E clipa în care rămîi singur, iar zgomotul nu are sens pentru ceilalți.

 =  Liviu Ioan Mureșan, da, un subiect de meditație...
Teodor Dume
[22.Feb.08 22:37]
ce spui poate fi ușor interpretat
sigur, singurătatea nu are voce, e doar doare tăcut...iar strigătul morții e straniu, deși ne auzit...
mulțumesc de interes pentru subiectul postast,
cu prietenie,același,
teo




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0