Comentariile membrilor:

 =  nu poezie - cred
Nicoleta Tase
[12.Oct.07 14:40]
Ca poezie nu-mi spune mai nimic, nu vad nimic poetic aici. Nu genereaza in mine nici o emotie estetica de tip liric. Zici tu ca ar fi poezie de dragoste... Dar intr-o incadrare diferita, eu as vedea-o perfecta ca scena dintr-un film. Absolut sclipitoare. Indiferenta mimata a gesturilor ei in toate ipostazele si tacerea sunt foarte foarte bine prinse. Spatele intors cu care iti comunica sec ca au dat-o afara, un fapt printre miile de fapte ale lumii, inutil sa faca cineva din el mai mult decat este in sine.
Foarte bine dozata si bine surprinse detaliile seci, aproape dure, totusi cu multa familiaritate in ele. O scena rotunda, inchisa, perfecta in sine.

 =  .
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
nic, am incercat sa ma izolez un pic de descriptivitate si chestii bune ca nivel de estetic vrand sa mizez mai mult pe emotie si mai putin pe imagini de constructie sau vers.

 =  da
Nicoleta Tase
[12.Oct.07 14:53]
clau, ti-a iesit perfect. scena e perfecta, rotunda, nu-i lipseste nimic. relativizam doar ideea de poezie. Nu stiu daca aici e poezie. Dar cred ca este unul dintre textele tale (nu stiu cum sa-i zic, ca parca nu e poezie, nici proza, naiba mai stie ce e, pana la urma nu conteaza asa tare incadrarea) cele mai puternice. Clar si de efect. Poate nu ar fi stricat un titlu fain. Si mai cred ca trebuie sa-l incadrezi totusi ca explicit :D

 =  .
Costin Tanasescu
[12.Oct.07 16:18]
aceasta este poezia momentului. așa se scrie acum. mi-a supt-o, am lins-o șamd... emoția e ascunsă. lirismul are mască. dar suntem noi fraieri și ingenuui. nu înțelegem.
și totuși, să las ironia deoparte, miza este neînsemnată în acest text și o mai și sugrumă pornocultismul adoptat de autor. din punctul meu de vedere este un kitch, ca 80% din "marea" operă scrisă aici, pe poezie.ro. la ce să-l încadreze la "explicite"? e viață. :)

 =  comunicarea este importantă ...
Zaharia Ramona
[12.Oct.07 16:24]
Întrebare / Răspuns – intervalul dintre ele îmi pare un timp „în paranteze”, destul de lung pentu un dialog, dar prea scurt ca „trăire pozitivă”.
O singură nedumerire sub acest aspect: de ce venise? Adică de ce un timp care exprimă o acțiune trecută și terminată înaintea altei acțiuni trecute, dacă "Ea" "a intrat direct în baie" ? Mă rog, nu are prea mare importanță.
În schimb asta are: "a așteptat să mă umplu de spumă să stau/cu ochii închiși pentru că eu nu support/șamponul în ochi".


 =  ramona.
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
"intervalul dintre ele îmi pare un timp „în paranteze”, destul de lung pentu un dialog"

stau mult de felu meu-n baie.

"de ce venise?"

tu de ce crezi?
zice-n final de ce.

thanks

 =  hai să-ți dau un exemplu de ridicol
Costin Tanasescu
[12.Oct.07 16:39]
"pentru că eu nu suport
șamponul în ochi", păi claudiu suportă cineva șamponul în ochi? :) și gata că și-așa am întrecut măsura...

 =  ?
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
dau din buric. te pricepi?

 =  *
Leonard Ancuta
[12.Oct.07 16:53]
mie imi place textu. e drept, faza cu samponul in ochi e gratuita, insa ma intereseaza atmosfera. de fapt avea dreptate fata, se deruleaza ca in film. si se simte tristetea ei. se simte atat de bine incat unii barbati acilea ar merita sa fie pentru o cateva momente femei si sa o simta pe sub pielea lor. si atunci, inarmati cu alt bagaj emotiv ar intelege ce spune claudiu. cunosc relativ putin din sufletul femeilor, insa stiu ca uneori asta e descarcarea. e descarcarea, refularea ei. simtim la fel, reactionam diferit. dar de inteles ar trebui sa pricepem acel ceva unic.

 =  adaugire
Leonard Ancuta
[12.Oct.07 16:56]
...sa percepem unicitatea momentului. nu faci in fiecare zi asa ceva
. e o descarcare nervoasa. e un vezuvia care a explodat. e o pseudoumilire care te nalta. intotdeauna barbatii vor aprecia gresit ceea ce de fapt este o optiune de moment.

 =  leo
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
leo eu ma gandesc cat de incult trebuie sa fie cineva care sa spuna ca asta e poezia momentului fara sa stie macar ca undeva in early US States prin anii 70 cineva, cativa, nu spun cine exact, a dezvoltat un curent care a schimbat intreaga fata a poeziei in intreaga lume. din pacate noi eram comunisti, colectivisti patrioti si dincolo de eminescu si nichita stanescu ( pe care-l apreciez foarte mult ) nu am fost in stare sa vedem. cartarescu a deschis o viziune, unii o urmeaza incet incet altii o rateaza.

totul nu se reflecta doar in literatura ci-n toate celelalte domenii. cei plini de bani nu inteleg de ce ar avea nevoie de cineva care sa le decoreze interiorul daca tot isi permit sa-si ia ditai vila, cei plini de bani care vor sa faca o nunta ca-n povesti refuza ideea de party organiser, cei cu problema si venit mediu habar n-au ce-i aia un psiholog, cei indoctrinati pana la culme de religie au alergie la demonstratiile stiintifice cu privire la anumite "miracole", si-asa mai departe.
romania este o tara de inapdatati la prezent, care pe vremea cand or fi la moda castile cu realitati virtuale de facut sex, ea o sa ajunga de abia la etapa sado masochismului.

multumesc mult pentru parere & prezenta

 =  typo
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
cei cu probleme*

 =  crudu is cul, indeeed
sebastian brei
[12.Oct.07 18:14]
Foarte tare ideea. Adică text simplu, 0 lirism, 0 livresc et co. și cu toate acestea manipulează perfect cititorul.
O vagă incongruență la început, unde "venise seara de la muncă" nu frizeaza totuși cu "ce cauți așa devreme acasă ?" (nu îți imaginezi că tipa venea regulat la ora 4 noaptea acasă, decât dacă ... dar nu cred că aveai asta în intenție). De fapt, vreau să spun că acolo e o vagă forțare. La mine a funcționat așa – insistarea pe aceată idee a făcut imediat să știu că de acolo textul mă păcălește (fără peiorativul aferent, căci dacă mă păcălește la modul deștept pe mine personal nu mă deranjează), dar mă gândeam că de fapt dorea să te prindă cu ceva etc. Oricum, faptul că mă așteptam la o manipulare și am simțit asta de la început, scade puțin din valoarea finalului, chiar dacă acesta m-a luat, totuși, prin surprindere.
Poezia, însă, este contruită pe o idee bună foc. Ce să zic – micile dezastre cotidiene care mie îmi plac foarte tare și sunt teme mai credibile decât „MARILE TEME ALE ADEVÃRATULUI POET” - you know sau bine spus Ты 3ңaeши. :)

 =  claudiu
sebastian brei
[12.Oct.07 18:28]
pot să îi spun eu lui leo - gingsberg, o hara, berryman, lowell (deși el nu apucă 70). în contextul acetsa bănuiesc că mai ales primii doi.
dar ar trebui să îi avem în vedere (ce să fac, iar risc să fiu din basarabia) pe maiakovski sau hlebnicov, dar și portughezuul pessoa. poate se insistă prea mult pe americani acum.

 =  sebastian
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
ah daca ma crezi, fix la faza cu venise de la munca ma tot uit de cand l-am scris dar sunt prea entuziasmat de ce-a iesit pan la urma ca sa schimb. ma bucur c-ai sesizat si ma bucura si exemplele pe care le-ai dat si mai ales c-ai vorbit de manipularea aia la modul ala, sa zic tehnic.
adica e misto cand dai de cineva cu cunostinte.
eu cred in ideea dezastrelor cotidiene.

in ceea ce priveste leo nu e vorba ca el n-ar fi inteles, ca a inteles, dar cum eu evit sa vorbesc cu peretii ( tanasescu ) m-am gandit sa-mi imaginez ca leo este parintele meu personal si sa ma spovedesc sa-i spun of-ul fiintei mele de astazi si sa-i si multumesc pentru comentariul in care este 100% pe idee.

 =  lirism
Ligia Pârvulescu
[12.Oct.07 19:35]
Eu personal am simțit romantism aici, pot detalia dar aș intra în aspecte de psihologie și nu vreau să fac asta pe un site literar. Nu știu cum să explic mai exact, dar genul ăsta de exprimare (literară) este ca o perlă ascunsă într-o scoică. Trebuie să treci de carne, bale și sânge ca să găsești ceva de o frumusețe albă și mată. Și mai zic doar Henry Miller.

Singurul lucru care m-a zgâriat puțin (ăsta e un tic pe care l-am dobândit observând marea atenție pe care Mădă Nica o exprimă în comuri vis-a-vis de cizelare și exprimare curgătoare) este "venise_seara". Dar s-ar putea să exagerez :)

În altă (sau aceeași?) ordine de idei, mie mi se pare poetic și ce e în linkul ăsta (http://www.youtube.com/watch?v=eIbeI6r1kTw),
pe aceeași motivație de mai sus.

Mențiune: cred realmente ceea ce am spus și acest com nu are nicio legătură cu steaua acordată pe ultimul meu text. Nu sunt genul.
Salut.

 =  p.s.
Ligia Pârvulescu
[12.Oct.07 19:37]
Faza cu șamponul mi se pare a fi un răsfăț, ceva copilăresc, nu știu dacă a fost intenționat plasat așa sau nu. Dar parcă ar fi mai bine fără :)

 =  ligia.
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
am sa scot cumva, faza cu samponul.
legat de favoritisme nu nu cred c-ai comentat de aia iar daca cineva ar crede de ce ti-ar pasa tie sa nu-ti pese de ce zic altii dont worry.
si chiar daca-i site literar poti zice orice despre psiho, io-s student acolo de exemplu deci important e sa inteleg io care-am scris textul nu ceilalti:)
merci si te mai astept.

 =  drag and drop
felix nicolau
[12.Oct.07 22:01]
cata vorbaraie aiurea. da, e profunda poezia, e mare, si e BUKOWSKI

 =  *
mihai zabet
[12.Oct.07 22:01]
eu exist in permanenta on line is un fel de superman ca numai superman purta chiloti peste pantaloni si eu port in momentul de fata chilotii peste pantaloni nu stiu de ce asa i-am imbracat cand am iesit de la dus acuma am auzit strigatul tau ce pot sa zic?

pohema ta este o pohema misto imi place nu are nimic american in ea eu nu vad ceva american eu vad creatia lui tosa cu acest tip de pohema lucreaza tosa lucreaza continuu adesea ironic inmultind fanatizand reinventand

intr-un cuvant cam cu ce se ocupa un poet

imi place absolut toata poema mai putin sfarsitul
sfarsitul este previzibil tu esti un om de stanga tosa ai sensibilitate pentru saraci pentru someri pentru oamenii care asculta manele pentru neadaptati si asa mai departe dar te rog sa nu modifici nimic ca pohema are savoarea ei asa cum e ea

acum pentru problema pentru care m-ai chemat - nu poti sa faci nimic claudiule ai lasat comentariile deschise asta inseamna ca si costin tanasescu are dreptul sa zica ceva despre pohema ta si tu il cunosti bine pe costin asa cum il cunosc si eu el se sperie de cuvinte de gen "sa mi-o suga" nu le foloseste in poeme lui si mai este si suparat pe agonia asa ca ce sfat iti dau

niciun sfat


 =  se pare că ai înțeles până la urmă
Costin Tanasescu
[12.Oct.07 22:13]
că am și eu dreptul la o părere, cu atât mai mult să mi-o susțin. chiar dacă nu coincide cu a prietenilor tăi tu trebuie s-o suporți cu stoicism... sunt încăpățânat ce-i drept și asta te irită, orice-ai spune tu. hai că nu mai intru la tine. îmi cer scuze pentru tot.

 =  pentru cine am muncit
felix nicolau
[12.Oct.07 22:20]
am zis ca e mare daca ar fi fost semnata bukowski, cum era si corect, de altfel...

 =  costin, zabet, felix
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
costin, e trist sa ai varsta pe o care o ai si sa crezi ca prostia de care dai dovada e luata ca incapatanare si ca mai si irita.
dar ca tot veni vorba despre iritat bug mafia are o melodie misto despre asta, care ti se potriveste.

zabet, eu am fost odata la vacanta mare la un spectacol pe litoral. si radu pietreanu cand a venit prima oara la microfon a zis: "Spectacolul se numeste caruta cu prosti. Si iaata cati ati veniiit. Ma rog spectacolul de azi [...]"

cam asta-i cu comentariile deschise iti dai seama nu am optiunea de-a filtra numele care ma pot comenta. si oricum daca ar fi nu cred c-as folosi.
in rest iti multumesc pentru parerea pertinenta si te salut.

felix, cred ca-s mai multi, lately am inceput sa citesc diverse, uite de exemplu pe lavinia care am vazut ca are un volum destul de bunicel. merci

 =  lavinia
felix nicolau
[12.Oct.07 22:35]
scrie chiar foarte bine pt varsta ei.nu vad legatura aici. are ceva din cartea cu jucarii a lui arghezi in ea, dar bravo ei ca a stiut sa relanseze pricina. de acord cu tine

 =  *
mihai zabet
[12.Oct.07 22:36]
felics costin e suparat in seara asta pe editori ca recomanda intotdeauna altceva decat ceea ce ar crede el ca e pe gustul lui
dar nu numai costin gandeste asa 95% din agonia gandeste asa adica ca recomandatele sunt sau trebuie sa fie niste texte absolut mirifice geniale nimeni nu se gandeste ca recomandatele is niste recomandate adica niste poeme evidentiate cu steluta rosie asa ca poemele cu steluta galbena nici mai mult nici mai putin tot pe gustul unui om is alese si gusturile oamenilor difera si oamenii is subiectivi si asa mai departe asta uita mereu costin si trebuie mereu sa ii aducem aminte

am obosit sa explic de fiecare data acelasi lucru si cred sincer ca ai obosit si tu felix dar ce nu facem noi agonistii pentru poezie?

zici ca pohema asta e bukowskiana? mie imi da aparenta unor notatii de jurnal o transcriere de stari stare whatever bukowski parca este un poet profund solitar autoironic un pic relativist miscandu-se printre personajele care compun drojdia societatii

ma insel felics?

ps. claudiu costin nu este ionut caragea eu personal nu am intalnit un specimen asa ciudat ca ionut caragea
ionut caragea a ajuns sa ma fascineze eu asa un personaj patetic ca ionut caragea inca nu am intalnit in viata asta

 =  părere
Dana Banu
[12.Oct.07 22:53]
mult zgomot pentru nimic, părerea mea,

autorului îi las aici respectul meu integru

sunt sigură că într-o zi, maturizându-se, va scrie o poezie, deocamdată încearcă să epateze și îi stă bine, chiar foarte bine

salut

 =  dana
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
merci pentru citire ( cred ca-i prima sau a doua ) dar la treaba cu scrisul de poezie autentica nu-s de acord.

 =  ....
Dana Banu
[12.Oct.07 23:06]
te citesc de fiecare dată

las rar un semn în pagina ta dar chiar cred că într-o zi vei reuși să scrii intact și integru, așa cum ți-ai dorit să fii aici

nu știu, poate m-am înșelat, dar e aici o trăire ce depășește cuvântul, asta m-a făcut să îți las și semnul, cred că ți-ai dat seama că nu sunt vreo adeptă a polemicilor

claudiule, în fond, nu trebuie să ții cont de părerea mea, chiar nu sunt vreun critic literar

repet, eu te citesc, ai în mine un cititor fidel

 =  mihai
felix nicolau
[12.Oct.07 23:10]
costin nu iese din tipul lui de estetica. in fond seaman si el cu altii. despre reco, normal ca sunt subiectivitati si niveluri de abordare. oricum, mie nu-mi plac fixistii si genialoizii. o s-o zic mereu.
cu bukowski te cam inseli. ia uita-te la selectia de la polirom - scenariul exact de aici. tipa, scandalul, concluzia. bine, el era mai profund, pt ca scria la 50 nu la 15 , cat are claudiu:D, care o tot da cu lavinia, neintelegand ce i-am zis eu unei poete in tranzit--adica s-o cumpere de acasa,nestiind ca difuzarea e jale in provincie.
te suparasi?;;)

 =  *
mihai zabet
[12.Oct.07 23:20]
eu sa ma supar?
felicse nu ma supar si cum sa ma supar pe tine asta-i culmea eu chiar nu ma supar niciodata era un gingăl la eliberadio cu tamango il intreaba o voce de cucoana cine e si el spunea nimeni si ea spune nimeni si mai cum si el spune nimeni nu stie ce e in sufletul meu asa si eu tocmai citeam ce spuneai si trebuie sa recunosc ca ai dreptate si ca eu m-am inselat

in concluzie felicse se pare ca totul este pretabil la intrepretare si asta nu o zic eu o zice naum care mereu dar absolut mereu se crede mentorul meu

aicea ai dreptate diferenta intre bukowski si claudiu este diferenta de varsta asa este intr-un fel produci la 15 ani si in alt fel la 50 dar unii ajung la 70 si tot de cacat scriu mizerabil adica

 =  ...
felix nicolau
[12.Oct.07 23:46]
:D hai sa nu-i mai facem atata dever omului, ca i se ridica

 =  felix
mihai zabet
[13.Oct.07 00:03]
ei claudiu merita un pic de dever din cand in cand claudiu e talentat are poezia in sange si mai are ceva ce lipseste multora franchete cum sa spun spontaneitate lui claudiu cand i se scoala zice fara jena baaaaaaaa uitati s-a sculat ia uite ce mareata e adica claudiu nu foloseste metafore de genul stiu acum unde incep flacarile si unde sfarseste murirea aud cum urca-n copaci ca o seva majora din radacina din radacini am pogorat in mine impacarea minune si asa mai departe

discursul poetic al lui tosa e frust e sincer si in spatele celor 150000 de puli pe milimetru patrat se afla un suflet mare uite in pohema asta de care tot voooorbim de doua ore de multe ori am impresia ca lucrurile nu sunt duse pana la capat ca tosa decontextualizeza ca desprinde cuvintele ca le rupe dintr-o coerenta narativa din simplul motiv ca undeva in strafunduri este cum sa zic tosa foloseste o exorcizare a limbajului pentru a ascunde o mare sensibilitate

 =  din picioare
Mihai Tița
[13.Oct.07 00:35]
finalul mi se pare si mie inutil. adica ma gandesc ca e cam patetic sa vina acasa sa ti-o suga pt ca au dat-o afara (pt ca inevitabil, acesta pare a fi principalul scop). adica din cauza serviciului n-a mai avut timp, sau ce? si-a adus aminte si de tine? lol

poezia este foarte frumoasa, dar pt mine se termina aici: "așa din picioare"
iar samponul are o semnificatie aparte. nu inteleg de ce cum scrie un roman o poezie erotica, oamenii se gandesc la bukowski. adica, felix, ce este bukowskian aici? bineinteles, este un erotism brut, socant, dar relatarea mi se pare originara. poate nu l-am citit eu destul pe bukowski, lol

 =  erata
Mihai Tița
[13.Oct.07 00:36]
*originala, bineinteles :)

 =  m.m.c.p.
Zaharia Ramona
[13.Oct.07 09:14]
Nedumerirea mea nu era legată de scop, nu cred că este nevoie de așa ceva pentru a te întoarce acasă :)

"a intrat direct în baie"
Mă întrebam de ce ai folosit "venise" - acțiune trecută și terminată înaintea acțiunii "a intrat". Pt mine m.m.c.p. sugerează o pauză. Un fapt fără importanță, am recitit, am înțeles.

"un timp „în paranteze”" = mă surprinde (în mod plăcut) mulțimea de acțiuni dintre:
"ce cauți așa devreme acasă ?" și "mi-a zis c-au dat-o afară"

Scuze pentru exprimarea neclară.



 =  bananierrul
Maria Del
[13.Oct.07 11:43]
Bananierul nu este de fapt un copac, ci un fel de arbust al carui trunchi nu este un trunchi propriu-zis, ci se formeaza prin impletirea si presarea pana la stabilitate si integritate a frunzelor care s-au uscat. Aceasta imagine o am eu cand iti citesc poezia. Si e ca si cum noi, lumea care o citeste, ar fi oarba si tu le-ai explica procesul prin care apartele trunchi se formeaza si noi am spune da, da, dar frunzele sunt moarte, uscate, urate, dar n-am vedea nimic, n-am vedea intregul, pentru ca tu il ascunzi, vrei sa-l ascunzi. Banana e un fruct prea dulce pentru suferinta acestei lumi ale mele, spui tu, ia, nene, un mar de pe la noi, de langa gard, asa, viermanos, nene. Si noi il luam si cine stie, in timp ce viermele ne aluneca printre dinti, poate ni se deschid ochii si ne aflam in gradina unde toti copacii isi pleaca creanga pentru noi.

 =  daca tot ma provoci, m. tita
felix nicolau
[13.Oct.07 13:53]
apelati la liternet sau cititi in original.uite un bukowski advearat si o poezie cu forta reala

a iesit din baie cu parul ei rosu ca focul si-a spus / desigur

a iesit din baie cu parul ei rosu ca focul si-a spus
politistii vor sa merg la sectie si sa identific
un individ care-a incercat sa ma violeze.
iar mi-am pierdut cheia de la masina.
am o cheie de intrat dar nu si pe-aia care-o
porneste. vor sa-mi ia copilul dar n-o sa-i las.
Rochelle aproape-a cazut in supradoza
si pe urma s-a dus la Harry si ala a pocnit-o.
are coastele fisurate si una dintre ele
i-a strapuns plaminii. acum e sub o masinarie.
unde-i pieptenele meu?
al tau e plin de mizerii.
nu ti-am vazut pieptenele,
i-am spus.

desigur
conform unor studii stiintifice
dureaza 325 de ani
pina cind moare si
ultima celula
din creier.
acu-mi dau seama ca
majoritatea gagicilor
pe care le-am cunoscut
m-au mintit
in privinta
virstei
lor.

sau nu e evident nici acuma?

 =  *
mihai zabet
[13.Oct.07 14:07]
da
este evident nu stiu de ce am avut senzatia ca esti un pic ciupit pe mine asa cum ai avut si tu senzatia ieri ca is un pic ciupit pe tine poate din cauza ":apelati la liternet sau cititi in original" dar eu nu am fost de loc ciupit pe tine

325 de ani?
asta e kul

 =  mihaiule
felix nicolau
[13.Oct.07 14:17]
nu pot fi ciupit pe tine, pt ca, intamplator, chiar am de invatat de la tine. ma enerveaza doar cand vorbesc de lucruri evidente, iar unii se fac ca ploua. e mai onest sa zici ca nu esti in tema.

 =  mihai tita, zaharia ramona, maria del, felix
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
mihai tita, uite sunt foarte surprins ca tu nu ai prins ideea textului. cel putin motivatia pe care ai zis-o tu ( motivu pentru care o suge ) este un fel de concluzie a porcului despre aeroplan.
ma mira ca uite nicoleta tase de ex. care nu este o elitista a prins ideea si tu, ( virgula )

zaharia ramona, am inteles ca te surprind placut actiunile alea. pe scurt ti-a placut textul ?

maria del, cred ca asa poate gandi cineva care are peste 35 de ani si s-a nascut cu notiunile bunului simt batute-n cuie si pe vremea lui lucrurile astea erau intime, rusinoase si nu se strigau in gura mare crede-ma stiu merci

felix, nu o dau neaparat cu lavinia. am zis pur si simplu ca am citit-o si pe ea si pe ianush si bukowski. iar genul urban, minimalist ma caracterizeaza mai demult, de undeva de la "taieturi" de exemplu unde incercam sa renunt definitiv la metafore si altele. ok poate exista ceva asemanari, este posibil sa fie influenta lecturilor din ultima vreme.
parerea ta pe scurt este ca-i un text bunicel dar prea seamana a bukowski, corect?


 =  dana banu
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
dar parerile tale conteaza doar ca sunt un pic in ceata.
din primul comentariu am inteles ca nu ti s-a parut un text bun cand ai zis c-o sa ma decid eu intr-o zi sa scriu poezie. de aia am si zis ca nu-s de acord ca eu consider ca textul asta este o poezie.
si din al doilea am inteles ca de fapt iti place textul si uite asa m-am decis sa scriu comentariul asta sa te intreb :)

 =  sans doute
felix nicolau
[13.Oct.07 15:03]
da,dragule:D

 =  ...
Mihai Tița
[13.Oct.07 15:18]
felix, nu te supara pe mine, eu stiu acea poezie, stiu tot volumul cainelui venit din iad :) dar nu stiu daca m-am exprimat corect azi-noapte. vreau sa spun ca si tosa are ceva de spus, pe langa unele asemanari cu bukowski

 =  *
Mâncu Gabriela
[13.Oct.07 15:55]
si eu pe la tine tosha ca deh... :))

mah... eu ti'am zis inca de cand am citit textul in ciclu... ca este preferatul meu... imi place ideea spunea cineva mai sus... zabet cred (sper sa nu ma insel...) ca ai prins foarte bine sentimentele femii, trairile ei.. umilinta aceea... samd.
Despre cearta cu recomandatele, cu costin si etc .... nici nu are rost sa ma leg:))) au zis mihai si felx tot inainte:)

despre faza cu asemanarea... pai eu zic asa - nu ai cum sa nu fi influentat de lecturile recente... nu ai cum sa te detasezi daca ai asimilat ceea ce ai citit...
la urma urmei lavinia are ceva din arghezi (felix) ianush este fan ginsberg si se vede 100% tu ai citit bukowski si ti'a placut... acum... e vb de un stil de urmat... e vb sa ai si ceva in plus de spus peste toate asemanarile intentionate sau nu... cum bine spunea m. tita mai sus.

concluzie? placut tare mult (intr'adev ma sunt unele chichite de modificat pe ici colo... unele cuv de legatura la care ai putea sa renunti sa nu mai fi asa explicity) dar per total este o poema misto despre care prinde foarte bine femeia... una dintre tragediile ei zilnice si una din refularile ei zilnice... si nu nu ma refer neaparat la muie in sine ci la sensul ala... stii tu...

aaa si era sa uit...atatia pudici ceva de nedescris....
nu cred, tosha, ca are legatura cu perioada in care s'au nascut... ce crezi? comunistii nu dadeau muie? femeile care s'au nascut si au trait mai mult decat noi in perioada aia nu stiau s'o suga? e pe dracu' ideea e ca au fost invatati ca e rusine ... ca e scarbos, ca nu trebuie pomenit... chiar dc o facem si ne place.... heez atata ipocrizie in tara asta ..... mi se face lehamite uneori :))
te poop tosha si tine'o tot asa:)

gabisa

 =  erata
Mâncu Gabriela
[13.Oct.07 15:56]
sorry de eventualele greseli... mi'au luat'o degetele la vale pe tastatura... si nu sunt inca treaza de tot:)

 =  revin...
Mâncu Gabriela
[13.Oct.07 16:08]
si pana la urma nu cred ca e vb de varsta, tosha... uite'l pe gug zabet.... ca si el a trait in comunism... da' omu' are mintea si inima deschise.... ieri mi'a citit o amica pe blog poeziile si m'a sunat special sa spuna cahhh la poema aia cu degetele... ce sa'i faci.... asa sunt unii tosh.... nu stiu s'o faca decat acasa cu lumina stinsa pe soptite si sa tina in ei tot ce e mai bun - si ma refer si la sex dar cel mai mult la POEZIE :)))

poop

 =  Să sperăm
Victor Țarină
[10.Dec.18 14:27]
E bine că textul n-a trecut neobservat.Să sperăm că nepoții noștri îl vor învăța la școală încă din clasa primară!
Numai bine,

Victor

 =  gabisa, victor
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
gabisa citim, asimilam ( adica luam ce e de luat si restul uitam ) si ne formam intr-un fel.
educatie ? timp ? ani ? comunism ? pai s-o luam pe nora iuga spre exemplu ! dar ce, crezi ca unii stiu cine-i nora iuga ?
asa ca ce sa mai spui despre alti poeti de pe la noi sau de pe la altii din cine stie ce ani.

victor da, sa speram ca lumea il va putea privi pe eminescu si ca pe-un nefutut notoriu si nu doar ca pe "luceafarul poeziei romanesti" - expresie super prafuita si plictisitoare. altfel, comment-ul tau este de-o maturitate si de-un bun simt exceptional, caracteristic romanului din timpurile stravechi, limitat prin definitie si facut sa se incline in fata a tot ceea ce este exagerat de naiv, stupid si smart enough sa die pentru chestii ca patriotismul, triumful adevarului s.a.m.d

 =  Fără glumă
Victor Țarină
[10.Dec.18 14:27]
Fără glumă,e un poem de conținut.Dar îmi puneam întrebarea dacă ți-ai putea educa pruncii astfel.Poate.Poate e mai direct ,mai sugestiv.
V.

 =  victor 2
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
victor nu pana la anumite varste desigur.
asa cum pana la anumite varste as spune nu nichita stanescu
( l-as baga din clasa a 11-a sau a 12-a si in facultate doar )
nu eminescu ( adica mult mai putin ), mai degraba sorescu -
noua romanilor ni s-a cam dus la vale ironia, umorul negru.
nu si altora in favoarea lui naum, si multi altii.
si plus de asta poezia victor nu este scrisa exclusiv pentru copii.
aia care e pentru copii apare in volume/carti cu comment-ul
/mentiunea "poezii pentru copii", presupun ca stii asta.

 =  serios?
felix nicolau
[13.Oct.07 18:20]
a trait mihai in comunism? io nu cred una ca asta. in curand o sa-l scoateti contemporan cu dimov. la tita ma refer, nu la zabet. eu cu zabet suntem generatia chill-in, care va veni dupa chill-out. ia sa mai facem offtopicuri p[e aici

 =  .
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
eu n-am zis de mihai tita. ziceam asa de unele persoane care au ceva impotriva lucrurilor mai explicite. n-am generalizat. daca cumva e vb de ceva din ce-am zis eu, felix.
:)

 =  *
mihai zabet
[13.Oct.07 18:31]
pai noi felicse am cam trait nitel in comunism exact atat cat sa ne stricam tineretile cine stie pe unde ajungeam daca nu ma nasteam in epoca de aur oricum cred ca in tahiti sigur ca si aia au nevoie de instalatori is multe piscine i zona aia dar ma multumeam si cu un post de culegator de banane numai sa ma lase sa privesc cum se sfarseste ziua pe o plaja din aia cu nisip alb si apa verde is convins ca daca ajungeam acolo absolut sigur deveneam pohet

 =  claudiu
Dana Banu
[13.Oct.07 19:14]
iti raspund pe fuga, iertare, voiam sa spun ca aici pare a fi vorba despre o idee buna nu indeajuns de bine prelucrata insa

salut

 =  ..
laurentiu enache
[13.Oct.07 19:21]
venise seara de la muncă. A intrat direct în baie și-a început să mă spele pe spate. "ce cauți așa devreme acasă ?"
nu mi-a răspuns. S-a dus la calculator,a intrat pe messenger
a deschis mediaplayer-ul si a vazut că mă uitasem la un film porno și s-a întors în baie.

Unde-i șamponul zic. Mi l-a întins fără să spună nimic, a așteptat să mă umplu de spumă să stau cu ochii închiși pentru că eu nu suport șamponul în ochi și a început să mi-o sugă așa din picioare.
M-am terminat și ea m-a șters putin la ochi cât să-i pot deschide, și-a apropiat fața de a mea a înghițit mi-a intors spatele și mi-a zis c-au dat-o afară.


A stiut din prima clipa cu ce ma ocup.
nu i-am ascuns.
daca-i convenea bine, daca nu, asta era

Mi-a spus ca sunt machiata frumos si ca-i place
cum am iesit
in poze.

Costi este un amant tandru si patimas
suntem impreuna, avem o relatie ca oricare alta
fara a fi vorba de sentimente la mijloc

A stiut din prima clipa cu ce ma ocup
nu i-am ascuns.

nu orice scrie un poet e poezie asa cum nici orice pula folosita in poezie nu trebuie acceptata datorita talentului unui brumaru, bukowski.
in ordinea inversa !

 =  dana, enaque
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
dana am inteles multumesc.

enaque, mie al doilea text pe care l-ai pus tu mi se pare de-a dreptul lipsit de fond.

 =  &
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
in comparatie cu asta adica, na ca mie mi se pare mai slab ce sa-i faci

 =  & 2
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
Conform unor studii stiintifice dureaza 325 de ani pana cand moare si ultima celula din creier.
Acum imi dau seama ca majoritatea gagicilor pe care le-am cunoscut m-au mintit, in privinta varstei lor.

ca sa-ti raspund si eu la fel, punand textul pe care l-a dat felix intr-un alt format.

 =  .
laurentiu enache
[13.Oct.07 19:47]
da dar textul asta oricum l`ai pune are fond pe cand textul tau nu are decat fond de ten

 =  .
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
a deci nu neaparat vorba de felu-n care o faci ci cat de greu iti dai drumul

 =  typo
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
nu-i*

 =  ...
Alex Tocilescu
[21.Oct.07 03:41]
Mi-a placut, si nu inteleg de unii-altii pretind ca n-ar fi lirica. Sau ma rog, fiecare cu viata lui/ei sexuala.
Iar faza cu samponul e simpla, daca ar fi sa il consultam pe Freud: sampon in ochi = orbire, iar orbire = anxietatea de castrare.
Oricum, misto text.

 =  alex
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
asa este. sunt gusturi diferite. uite cand laurentiu a spus ca nu orice pula trebuie sa-i fie atribuita lui bukowski imi pare rau ca nu mi-am adus aminte sa-i spun ca nici orice voma suprarealista nu-i poate fi atribuita lui naum asa ca sa stea flexat. dar am uitat.

iar faza cu samponul hehe, in scurt timp tre sa reiau toate cele 12 volume ale lui freud ca am de invatat :)
multumesc si te mai astept

 =  ***
Cătălin Ionașcu
[31.Oct.07 20:38]
sincer... nu m-as mira ca in general femeilor sa nu le placa. E normal. Nu e nici misoginism, e realitate pura. Nu e nici geniala, e simpla si la subiect. In ziua de azi simplul fapt ca o poezie e simpla si la subiect, dezbracata de vechile si insuportabilele conventii, o face poezie.
Salutari,
MaH

 =  da
Darie Ducan
[04.Nov.07 11:05]
poemul are ceva din tristetea poemelor lui Dan Sociu,dar...incep sa cred ca e un accident...

 =  catalin, darie
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
catalin, asa-i, e cat se poate de simplu. iar poezia atata vreme cat trezeste o emotie, este. mersi

darie, daca te gandesti la asemanare nu este voita si nu este prea sociu adica asa cred eu, de fapt eu incerc sa ma tin departe de comparatii de genul si incerc sa ma gandesc mai mult la evolutia mea, insa daca ar fi sa fiu de acord cu tine as putea spune doar ca incerc sa fiu mai bland cu metaforele, am obosit sa fac din ele cascade interminabile. multumesc

 =  no brain....!!!!
majeri andrei tiberiu
[22.Jan.08 00:07]
"ce e val/ ca valul trece"....!!!"poezia" asta a ta...nu numai ca nu e poezie, dar nici macar nu are ceva artistic in ea!!!imi pare atat de rau...ca ati ramas acei "ex-comunisti refulati" ce folosesc vulgariatea pe post de arma, in afirmarea lor efemera!...mai bine te-ai uita la un film porno....
cu multa stima,
andrei

 =  tiberiu
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
stau si ma uit si-mi dau seama ca daca ar trebui sa existe un text de-al meu care sa scandalizeze, cu siguranta nu ar fi asta. dar oamenii sunt oameni iar reactiile lor vin de dumnezeu stie unde. el nu e intr-o forma finala, chiar cand o sa am timp il voi modifica.

totusi iti recomand lectura. nu poezie in rima, ci si altceva.

in ceea ce priveste filmele porno culmea, chiar ma gandeam sa ma fac producator.

 =  Mă irită acest experiment literar. Arăt de ce. Nu există nimic estetic.
Dragoș Vișan
[07.Aug.23 23:05]
În privința acestui text, eu, ca simplu cititor, nu mă las manipulat. Un comentator zicea despre faptul că acest text "manipulează cititorul". De data aceasta textul nu a nimerit-o deloc și nu mă prinde în nicio mreajă a mesajului său neestetic.

Observ că "venise seara" ar fi sunat mai bine pentru evitarea sâsâirii "-se se-" "venise-n acea seară".

"Munca" era concediere deja. Aflăm în final.

Am învățat un cuvânt din comentariile anterioare: nu "proletcultismul", ci "pornocultismul". Am o întrebare. Dacă a existat, în generația 2000, nu a fost cumva o catalogare a criticii literare pentru o direcție eronată, extraliterară? Normal că strofa nesurprinzătoarea săpunire pe cap, pe ochi putea fi urmată și de o înjunghiere pentru că supărarea sa era dublă. Se termina firul vieții eului liric. Se dădea în policier. Textul nu mai exista.

Se mizează pe efectul micii răzbunări, pe efectul acadelei ce liniștește și pe cel care o lasă la vedere, și pe cea care o gustă, umilindu-se părând totuși la început agresor.

Până la urmă textul nu este decât un sagace exercițiu de epicizare radicală până la desființarea poeticității. Că așa e viața și relația dintre oameni. Acadeaua story nu poate să mă sensibilizeze. Are darul să mă irite experimentul neliterar.

 =  Rodica Vasilescu sau Claudiu Toșa în CI
Dragoș Vișan
[22.Aug.23 12:54]
Tare și Rodica noastră! Ba e bărbat în text, ba e femeie în comentarii.

Eu abia mi-am pus ieri actele să-mi schimb CI expirată din 26 aprilie. Mă întreb serios ce a ales Claudiu la sex: masculin, feminin sau...
Ca poet în actul său liric e mascul, chiar Alpha.
Ca poet ce răspunde la comentarii este...

Rodica Vasilescu.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !