Comentariile membrilor:

 =  "pentru că nu suntem noroi, noroi, noroi"
Claudia Radu
[23.Mar.06 21:24]
Cătălin,

Ar fi multe de spus despre ritualul tăierii mieilor și despre inutilitatea acestuia după Noul Testament. O dată săvârșit sacrificiul Mielului, acest ritual este păgân și îl văd potrivit numai pentru cei care nu au trecut mai departe de Vechiul Testament. A nu se crede că am ceva cu cineva, respect credințele tuturor, dar tu aici vorbești despre CREȘTINI și eu adaug părerea mea. Atât.
În altă ordine de idei, am venit aici, de fapt, să-ți las un semn sensibil, un poem al lui Nichita, ULTIMUL POEM:

„Să ningă peste noi cu miei doar astăzi,
Să ningă inima din noi.
Noi niciodată nu am fost noroi
O spun și mieii care ning pe noi.
O, dulce, mult prea dulce tu, fecioară,
Care mi l-ai făcut pe Iezus chiar din flori
Ce zici că ninge mieii peste noi
Ce zici că ninge mieii peste seara
Și pe zăpadă că noi ningem amândoi.”

(Nichita Stănescu, „Să ningă peste noi”)


 =  porcii da, mieii... la ce bun?
Botu Cătălin
[23.Mar.06 23:07]
înțeleg că porcii trebuie tăiați de Ignat... e tradiție, dar trebuie să îi și mâncăm, că doar de aia i-am umflat un an de zile... plus că deja nici ei nu se mai prea pot mișca de grași, deci le facem aproape un bine.
dar mieii? oare câtă carne am scoate din ei dacă i-am lăsa să se împlinească? deci nici din punct de vedere economic nu e logic să tai un miel.
cât despre comentariul tău Claudia, sunt mut. în fața morții Maestrului, nu pot decât să tac. și să ascult.
îți mulțumesc din suflet pentru aceste versuri. până acum nu am avut curajul să citesc pe Nichita. și nici nu am să am curând. sunt prea mic. dar îți mulțumesc.

 =  Tradiții
Camelia Tripon
[25.Mar.06 19:49]
Nu-mi place termenul păgân, care la origine avea sensul de țăran, agricultor în latină, preoții l-au transformat în ceva primitiv și chiar rău...Iată că în acest an, sărbătoarea străveche numită "măsura oilor" sărbătorită la noi în 23 aprilie și în 1 mai la celți pică odată cu Paștele ortodox. Chiar numele de Paște nu se apropie de verbul a paște? În această zi oamenii se adună și mulg oile ca să știe cât lapte sau produse din lapte vor cere păstorului. Firesc se taie și un miel cu scopul de a aduce belșug și pentru că întreținerea lui în turmă este neproductivă...doar mieluțele sînt păstrate. Problema biblică este cu două sensuri. Dacă urma să ajungă în dreapta Tatălui ceresc, deci în paradis orice "plecare" chiar dură nu mai are importanță, momentul este de fapt de bucurie și împlinire, iar dacă n-ar fi fost crucificat n-ar fi devenit martir și n-ar fi rămas în conștiința societății.
Sacrificiul uman este o practică veche în Biblie așa că mielul substitut omului este perpetuarea practicilor din Vechiul Testament...În Baba Dochia am precizat perioadele de timp a unor obiceiuri precreștine și a celor creștine...

 =  Ceva s-a întâmplat
Camelia Tripon
[25.Mar.06 19:42]
Am listat câteva gânduri despre "măsura oilor" și despre sensul sacrificiului, dar s-au pierdut... Voi sublinia din nou că nu-mi place termenul păgân, pentru că el înseamnă țăran în latină și azi i se dă un sens negativ pe nedrept. Sacrificiul uman și substituția omului cu mielul sînt din Vechiul Testament.
Unele lucruri le-am subliniat în Baba Dochia și Vine primăvara, iar despre crucificare nu mai vorbesc, totuși Iisus a spus că se duce la Tatăl ceresc, adică în rai, asta este o dramă sau o mare bucurie???

 =  tot acolo
Botu Cătălin
[25.Mar.06 22:23]
contează mult CUM ajungi undeva.

 =  Miei și porci - sacrificii
mariana fulger
[29.Mar.06 07:15]
Bine că nu ne bucurăm ca porcii la masa de Crăciun, că atunci am ști ce înseamnă să fi miel de Paști. Total de acord cu tine. Dar deja știi care e răspunsul. Sacrificiile de vieți pe altare sunt anterioare lui Iisus. Eu nu suport să-l văd pe Iisus pe cruce și nici mieii atârnați în măcelării. Ca fiiță omnivoră, trebuie să recunosc însă că mănânc carne de miel. Nu știu de ce. N-am început eu.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !