Comentariile membrilor:

 =  TÂRGUL DE RECOMANDATE!!!
Livia Ștefan
[26.Dec.05 12:46]
Aici sunt 3 poezii postate pe o singură pagină, Domnilor Editori!
De când se permite asta pe poezie.ro???
Dacă un alt membru ar fi postat astfel, ați fi atras atenția prin comentariu, în nici un caz nu ați fi plasat textul la Recomandate!
Și nu are oricum o valoare literară atât de "recomandabilă".
Mulțumim pentru multe gafele făcute de dvs. în ultimele săptămâni!


 =  livia
florin bratu
[26.Dec.05 12:57]
calma te. și pe mine mă mai apucă, dar mă lasă la fel de repede cum mă apucă.
în sunet cald, că nu am stat să citesc atent tot - în prima strofă epitetele sunt atât de loimitate încât senin apare de două ori.strofa a treia începe cu un "î", însă acesta este lipsă, în aceeași strofă nicicum se scrie din câte cunosc împreunat, dacă evident, poetul nu este atât de mare încât i se acceptă o licență.
"ci numai
și numai verdeață și flori
veștede flori, moarte" - asta cum vine nu știu. e un paradox care se continuă apoi " doar ele de-atâta zăbavă în viață." însă atât de facil încât nici nu surprinde și lasă impresia de stângîcie de începător. parcă nici optzeciștii nu erau atât de stângaci (se vede treaba cî scriau cu dreapta).
în ultima strofă a citit cineva cu voce tare secundul vers "în cea ce nu mai ..." eufemism e hilar pe lângă acest construct și pe deasupra e și cam incoerent.
mi-e groază deja să citesc atent restul de texte. acum cine a dat steluța ar trebui să aibe măcar orgoliul și mândria de a veni și spune de ce totuși a acordat această recomandare. vine, nu vine, vine, nu vine, vine, nu vine, ......

 =  Castane in Bois de Boulogne
adrian grauenfels
[26.Dec.05 14:50]
foarte fain, aproape real, da ce ai cu Brancusi bade? ca ne place foarte mult .. unii zic ca e cel mai cel sculptor. acum nostalgie avem cu totii, eu de pilda sufar ca shicul fetelor din Paris ( alea rotunjoare cum zici )nu a ajuns si in orient .. cultura e accessibila pe net si aiurea, dar atmosfera orasului e netransportabila. La Cafe de la Paix poti sedea pe scaunul lui Lenin sau Picasso dar cine are nevoie de istorie sentimentala ? Pantofii se vind linga Pompidou mai bine decit posterele lui Rodin si e normal sa fie asa, picioare avem destule.. Eu te votez ca mi-ai facut cu textele astea o Hanukah mai luminoasa decit artificiile seara pe Sena, si nu uita ca data viitoare la Paris sa dai o raita prin Bulogne, cele mai grozave castane fierbinti acolo se gasesc. Chiar si Brancusi pomenea de ele..

 =  VINE NU VINE VINE NU VINE
florin bratu
[26.Dec.05 15:10]
Text 1. „a marelui Constantin. n inima lor băteau” – îmi cer scuze, cred că până la urmă lipsa î-ului este o licență poetică, abia acum văd. „cu addidași” însă e o altă poveste, căci în dex se scrie cu un singur d și e un cuvânt acceptat în limba română, deci nu văd motivul ortografierii sale în altă limbă (poate doar dacă limba adidasului e de fabricație străină).
„se sărută prelung, pur și simplu, oriunde
oriunde e loc de sărut, fără de teamă,
fără de jenă, fără sărut de fapt.” asta e nouă dovadă de amatorism ca scriitor de texte ce se doresc cu valențe poetice în anul de grație 2001 (deși tot aproape de 2006 e postat, eu chiar dacă l-aș fi scris nu l-aș mai fi postat măcar).
plus că tema e atât de desuetă încât ți se cariază dinții în gură doar recitind-o. are valențe din arhaicul împărat și proletar peste care se suprapune o imagine a semănătorismului cu valorile sale abolite, apoi venirea mizerabililor proletari în jeanși și adidași. Brâncuși devine astfel un fel de nucă în perete într-un final deplorabil care nu mai poate salva nimic.
Textul final - apoi alte reverberații din eminescu în ultimul text care se intitulează nici mai mult nici mai puțin decât – moda vine moda … (desigur) trece (mă întreb ca omul cine rămâne?).
“în drum spre operă, parcă, nu spre piață,
cu hainele lor cât mai lucioase,
dimineața la opt, ca la șapte spre seară.” – iată o mostră de text poetic în care fiecare adăugire completează magistral imaginea. lumea se duce la operă, nu la piață (desigur nici la film) o ambiguitate a acelui parcă care se lovește de o logică a limbii de acea negație, însă comparația “dimineața la opt, ca la șapte spre seară.” e relevantă mai ales că e precedată de virgulă ca de o notă mică la româna de clasa a patra. apoi o demonstrație, în secunda strofă de efect din la steaua (aplicarea deplasării spre roșu și a efectului doppler probrabil) în lumea modei. adică , întârzierea modei în bănie face ca bănia să rămână la modă datorită faptului că la paris redevine la modă retro. interesant. fascinant. Etc. (dar poarcă eu am zis mai pe scurt și nu am avut nevoie de x versuri ptr chestia asta)

de ce îi este greu unui editor să își recunoască greșeala, în cazul în care nu își poate susține poziția și să retragă steluța? oare editorii sunt atât de imbatabili în ale criticii și nu greșesc niciodată?
cum să mai pară normal ca un editor să nu își argumenteze recomandările când un astfel de text e extrem de discutabil cel puțin? De ce editorul care a acordat steluța nu vine să explice de ce lăsând să planeze bănuiala asupra altor editori? de ce am bănuiala că editorul care a acordat steluța a acordat și nivelul acestui autor? chiar cunoscut domnul tascu trebuia să treacă prin tot ce au trecut toți ceilalți. dacă venea komartin sau mai știm cu toții care alții i se acorda nivel 200?

Vine nu vine, vine nu vine … mie unul mi s-au terminat toate petalele de la toate florile din casă. cred că ies în grădină la o țigară :D și mai cred că sunt pertinent să fiu răutăcios când se ocolesc niște chestii elementare.

 =  recomandate
Paul Bogdan
[26.Dec.05 16:04]
Eu l-am recomandat sau le-am, asta ca să vă potolesc setea asta de tribuni ai poeziei oable. Soră Livia, frate Bratu, luați și voi o viață, că e atât de frumoasă! Mult aer în piept întru liniștea domniilor voastre și un an nou cât se poate de frumos.
Vreți reacții editoriale imediate, mânca-v-ar tata de pricepuți și ne-mai-întâlnibili, scuze, am tras un pui de somn că mâine am zi grea.
Motivul pentru care le-am recomandat? Hai să vă fac sărbătorile frumoase...
Că mi-au plăcut. Este suficient sau trebuie să argumentez?
Ei bine eu nu sunt cramponat în poezia prezervativ pe experiența de viață, pe aia tampon sau pe aia manifest. Nici nu pot să o înghit, d-apăi să o diger. De curve am avut parte în viață( până și de cele masculine) așa că poezia despre bubițele lor, ciclu, faptul că nu le iese pasiența sau că nu s-au șters bine la popou, nu mă acaparează, nu-mi oferă orgasme spirituale.
Mie îmi place ca poezia să fie ca și femeia aia, adevărată. Dar și mai mult îmi plac ăia prin care vine poezia aia adevărată.
Livia, ultimul text semnat de mine este dedicat poetelor care scriu ca domnia ta.
Florine, argumentele tale elevate n-au nici în clin nici în mânecă cu ceea ce ar putea desființa definița poeziei pe care o cunoaștem atat de mulți și pe care o pricep atât de puțini. Comiți o eroare când dorești să înghesui textul într-o anumită matrice, s-ar putea să îi rămână urechile pe afară. N-oi fi tu Damastes al literaturii române. Acceptă că se scrie și altfel de poezie și că ea, uneori, place.

 =  paul bogdan
florin bratu
[26.Dec.05 17:19]
de data asta nu m-ai convins paul.textul în sine are numeroase gafe și stângăcii, argumentația ta nu le eludează de fel. și nu, cred că mi-a plăcut nu este suficient pentru o steluță în general, cu atât mai puțin pentru o recomandare. nu cred că am avut rețineri să spun că, de pildă îmi plac texte ale lui ciornei, bunăoară, la fel cum îmi amintesc că nici tu nu ai avut rețineri să recomanzi texte puțin mai explicite, să zic așa. texte ca ale tale sau ale altor editori pe care i-aș caracteriza prin conservatorism îmi plac dacă sunt bine scrise și știi foarte bine asta. deci accept că se poate scrie bine și altfel și am mai spus asta. cât despre urechi, ele sunt ușor clăpăuge și au obiceiul într-adevăr să iasă. răspunsuri imediate nicicum, paul, însă nu mă pot stăpâni să nu încerc să nu stârnesc reacții ptr a primi răspunsurile paul, care la fel, de obicei, întârzie să apară. ca și anumite schimbări de care se vorbește. (ce s-o mai fi întâmplat cu niște celebrii steluțari care au zis că noaptea de iarnă e mai mare și pot acorda steluțe așa pe orice doar pe argumentare nu) aș putea să aleg probabil varianta privată a messului, însă nu mă caracterizează. mai mult chiar, cred că se poate discuta coerent și constructiv mai degrabă într-un spațiu public.
doar că textul ăsta e slab, indiferent de stilul, curentul etc în care e scris, la fel cum texte care conțin vulgarități pot să nu aibe nici cea mai mică valoare. iar tu știi foarte bine că pentru a nu exista dubii sau a nu exista subiectivismul pentru care poți fi acuzat (și cred că știm amândoi de ce, și de altfel oricine urmărește acum un șir de comenatrii) trebuia argumentată dumnezeiește recomandarea. îmi pare rău, dar de data asta consider că ai făcut o greșeală. iar argumentarea ta de aici e una apofatică, atât cât e, de care e bine în general să ne ferim cu toții. desigur, e probabil o reacție viscerală, care nu te caracterizează.

 =  LMA!
Paul Bogdan
[26.Dec.05 17:42]
Oh, Florine, dar eu sunt mult mai impulsiv decât ți-ai putea închipui...
Un dialog contructiv nu trebuie să conțină, după opinia mea, excitații doar de dragul unui răspuns promt. Acele schimbări vor veni cât de curând sau nu vor mai veni... ceea ce îmi va da posibilitatea de a mă ocupa de ale mele. Din păcate eu nu am instrumentul tehnic necesar pentru a rezolva unele probleme. Sper să se simtă ceva până la sfârșitul lui ianuarie.
La mulți ani! Mă duc să-mi fac bagajele spre "o obligație" care nu are alt scop decât acele schimbări.

 =  vede paiul din ochiul altuia
Valentin Tascu
[27.Dec.05 08:46]
In general nu răspund la atacuri, pentru că efectiv nu mă deranjează: respect orice opinie. Curiozitatea, una de lector atent, m-a îndemnat să aflu cine este acest Florin Bratu (e un fotbalist cu acest nume, mult mai cunoscut), care respinge cu o înverșunare de neînțeles câteva din poemele mele propuse fără pretenții de capodopere, dar nici așa... L-am găsit pe site-ul nostru comun și am aflat că nu are... biografie, ceea ce mi se pare normal după cum se exprimă. Cu siguranță n-are nici lecturi prea întinse, iar site-ul îi convine, pentru că se poate ascunde în spatele lui. L-am găsit totuși cu două poeme, unul în site-ul nostru, altul în site-ul "Club literar". Mă așteptam, dacă el n-a găsit nimic la mine, măcar eu să găsesc ceva mai de Doamne-ajută în încercările sale. Poemul Hiat (semnat Florin Bratu, sper că nu e vorba de altă persoană cu același nume) m-a lămurit că iubește fracturiștii (zice: un aer rău fracturat" și în consecință nu concepe poezia dacă nu e mânjită cu orice preț cu spermă, după o partidă de sex în care "lavinia își ridică fusta lșa toaletă": " din vârful degetelor curg picături de spermă". Nu sunt pudibond din fire, dar vorbelea astea mi se par pur și simplu forțate, poate pentru ca să nu semene (intenționat?!) a poezie. În poemul Aceiași (sic!) poveste de dragoste, iubirea este lipsită de orice har (evident, după ce s-a consumat la toaletă...), în schimb șochează prin... gramatică. Mie îmi reproșează una sau două greșeli de tipar, o virgulă imaginară etc. Bine-bine, dar asemenea dezacord de corigent la limba română în chiar titlul poemului, nu poate fi o simplă scăpare de culegere. La mulți ani, dragă Florin și... mai citește (ai grijă să nu ajungi să ai mai multe scrieri decât lecturi).

 =  .
corina dragomir
[27.Dec.05 11:08]
O lectura buna. Nicidecum un spatiu defulatoriu, camera pentru urlat sau antipod al libidinelor injectate intr-un organism epuizat de propria teatralitate. Imi ingadui sa le numesc (1,3) socio-grame poietice a caror fizionomie discret-nostalgica se lasa inviorata de clinciuri pigmentate cu instante aparent istoricizante in targul tematic. Melanj de nou si vechi, contemporaneitate reasezata sugestiv prin cumintenia atmosferei unui tipar societal si cultural pre-proletcultist. Cat despre militantismul feminist, in Ro, nu poate fi vorba. Nu insist asupra exercitiului fecund in explorari descriptive, savuroase, din poemul final: „Ce dulci sunt: demodate fiind, /ele par în pas cu moda cea nouă, /ce nici n-a venit, ce abia peste ani / va ajunge de fapt pe aici.”. „frumoase tocmai fiindcă sunt veșnic/ în urma propriei vârste, mereu aceleași,… nu țipă în fuste prea noi, nu sparg/ peisajul cel molcom, decât/ cu formele lor rugătoare, din cale afară/ de dulci”. (femeie vs Femeie, cu f-mare, masurand cu ruleta schimbarile la nivelul conceptului din perspectiva progresism vs feminism vs. transnationalism etc.). Cred ca avem de-a face, nu neaparat cu o poetica sentimentaloida, ci, mai degraba, cu un autor sentimental. In speranta ca veti posta si alte texte pe acest sit si in limita timpului meu disponibil as vrea sa va pot urmari selectia. Sarbatori Fericite!

 =  atitudinea Umberto Eco
adrian grauenfels
[27.Dec.05 16:47]
maestro.. revin cu un cuvint ca sa repar festelirea. Eu am o meteahna: nu citesc , doar ma uit impresionist la texte. Apoi mi-am permis comentariul dintr-o nevoie somatica si nostalgica a Parisului. Dar a facut intimplarea sa-l recitesc din nou cu alti ochi si din nou sa ma bucur de atmosfera, de subtil si de estetica. Regret energia risipita de a polemiza cu viermii de cartier, Umberto Eco ii trimetea delicat" in posteriori parte spine dorsi" si continua sa scrie chestii minunate care ne bucura sufletul. Golanii Agoniei nu au ce sa ofere decit oase roase, traiasca Parisul !

 =  :))))))))))))))))))
florin bratu
[05.Jan.06 20:11]
initial intrasem sa raspund domnului adrian qrauenfels care linge acolo unde inainte a scuipat, sa ii spun lui andu ca ma bucura faptul ca scandalul provocat aici a putut promova un text de care e posibil sa nu fi aflat in alte conditii si nu il putea instela, dar cel mai tare si mai tare ma bucura gafele domnului tascu care sugereaza ca eu as fi fracturist , concluzie extrasa iremediabil, as spune, din acel aer fracturat. dap, pai sumneavoastra habar nu aveti ce este fracturismul si cu ce se manaca, domnule, daca intelegeti prin fracturism doar acele trimiteri. v/as da un link unde dimitrie crudu explica mai pe indelete cum sta treaba (extrem de explicit as adauga ptr indivizii omonimi dumneavoastra), dar nu stiu daca am voie. fracturismul nu are decat legaturi circumstantiale cu pornografia (asa cum o vedeti dumneavoastra), asa cum si alte curente au legatura. superficialitatea dumneavoastra, distins si cunoscut om de cultura cu numeroase trimeteri la o cautare pe google ma indeamna sa spun doar traiasca ... da mai bine nu mai spun. oricum langa aceste lucruri juxtapun, da mai bine nu juxtapun nimic ca o sa devin juxtapunist si mi/ar fi rusine. greseala aceea am recunoscut/o in comentariile la acel text, e treaba dumneavoastra daca o considerati typo sau nu (oricum nu a fost recomandat textul). cat despre club literar nu cred ca va ajuta nici cunostintele, nici ochelarii stim de care fel sa intelegeti.
numai bine si la multi ani.

 =  care ar fi definitia?
Alex Ion
[27.Dec.05 23:10]
Cum de craciun se face curatenie: "definița poeziei pe care o cunoaștem"... chiar exista o "definitia aia"? sau doar spuneti asa... ca de Sarbatori intra orice... si sunt scuze... adica...
""Vino, moarte dulce, vino!" - astfel
sună clopotul în dungă, trist" e poezie sau suna a poezie... si tot ce suna a poezie e poezie?
e o problema, nu?

 =  domnule Tașcu
Daniel D. Marin
[28.Dec.05 02:07]
De când se răspunde, domnule Tașcu, unui comentariu cu o lectură grăbită (atât a comentariului, cât și a celor "două poeme")?? Și cu niște concluzii-atac la persoană?
"Cu siguranță" al dumneavoastră nu mă convinge! De la "aer fracturat" la fracturiști ați ars, cam bizar, un kilometru și ceva de etape (nu în argumentare, că ea nu există). De ce apare Lavinia în toate poeziile lui Florin (sau, mă rog, în toată poezia pe care ați citit-o dumneavoastră) n-am idee (o să urmăresc cu mai mare atenție), dar căutați prea mult la toaletă (""iubirea este lipsită de orice har (evident, după ce s-a consumat la toaletă...), în schimb șochează prin... gramatică"")... ratați astfel locuri din care ați putea consuma exact poezie.
Despre textele dumneavoastră nu mă pronunț. În semn de protest!

Cu respect pentru toți,

La mulți ani!

 =  in asteptare
adrian grauenfels
[25.Feb.06 11:04]
moi again..
din decembrie nu am mai avut placerea sa va vedem pe eter
ce se intimpla maestre? asteptam ! un cititor avid
Rameau

 =  tot Off...
Daniel D. Marin
[25.Feb.06 13:03]
adrian, ce e cu oaza NuNu? Poate mă interesează și pe mine locul ăla...

Între timp m-am edificat: domnul Tașcu nu a fost la Putna. Deci n-are ce să ne povestească!...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0