Comentariile membrilor:

 =  de...orgasmul "degetelor"
silvia caloianu
[18.Dec.05 14:29]
nu stiu de ce, dar...cand aud de "fractura"!... :D ("un aer rău fractura")

"ne înțepa buzele cu ace de siguranță" - aici daca ziceai "ne prindea", "ne fixa", te credeam. in caz contrar, de ce trebuiau sa fie neaparat "ace de siguranta"?

"un[-ui] fel de ecran" - imi suna cliseistic. (mai cu seama, ca ai asa ceva si in strofa succesiva: "într-un fel de ploaie".) in plus, mai jos ai "un plastic" - substantiv nedeterminat - care nu imi suna bine in context, desi, despre acesta se stie ca e "subțire" si "perfect întins...".

in rest - tu stii. de ce au ajuns "degetele" organe genitale etc. dar eu cred ca e poezia ta de azi ("din vârful degetelor curg picături de spermă albă și melancolică").

 =  :) silvia
florin bratu
[18.Dec.05 14:44]
nu are nici o legătură textul cu fracturismul dacă la asta te gândeai, a fractura e put și simplu un verb, care în cazul de fața chiar face abstracție de substantivul pe care îl propune ianuș și crudu.
înțepa acolo e mult mai sugestiv consider decât ne prindea, ne fixa parca e mai mișto și putea denota mai multe. dar până la urmă las așa.
nu știu de ce ecranul sună clișeistic și nu cablurile bunăoară, ptr. ca mai apoi acolo e o repetiție "un fel de" (nici o secantă cu clișeul) grefată pe multe alte lucruri care mizează pe un discurs nesigur și încearcă să îl sublinieze.
la faza cu plasticul ar trebui să îți dau un pic dreptate. e vorba despre conotațiile cuvântului plastic, care eu nu cred că înglobează musai perfect întins și cu atât mai puțin subțire. acum e chestie de asocieri, pe care eu nu le fac, tu le faci și atunci în cazul cititorului silvia caloianu se pare că pasajul acela ratează.
la degete mă gândeam la o chestie care să fie mai tandră decât organele respective, mai fine etc. care să îmi propună comparația finală.

mulțam ptr comentariul punctual. chiar îmi plăcu.

 =  poezie dementiala
Robert Mîndroiu
[18.Dec.05 15:20]
Nu pot decat sa te felicit, florin, un text foarte bun. Castigul este al stilului pe care ti l-ai conturat, am inceput sa-mi dau seama ca o poezie e scrisa de florin bratu fara sa fie nevoie sa citesc numele autorului sau sa apara in text numele laviniei ;)

In rest, steluta nu-ti dau desi meriti asa vreo trei, dar stii si tu parerea noastra despre stelute si cred ca in ultimul timp stelutele astea de aici nu-s chiar niste complimente.
Rog editorii, daca mai au dubii sa scape de ele si sa puna textul asta la recomandate. Comentariul pe text il fac pe mess :)

 =  ...
Dana Stanescu
[18.Dec.05 15:39]
da, foarte vizuala poezia, mai ales la inceput si la final, adica mie acolo mi-a placut. din prima as scapa de 'inolacindu-se' cred ca acel sasaind e de ajuns de expresiv.

in a doua strofa as pastra ori mugurii ori concavitatile. as scrie in loc de 'intepat'-'cusut' pentru a sugera mai direct imaginea buzelor prinse in acele de siguranta.

finalul alb e bun si prin repetitie si printr-un contrast subtil.

acum mergi si citeste textul pus inaintea acestuia si spune-mi de ce te-am trimis acolo


 =  Florin, Robert
silvia caloianu
[18.Dec.05 17:41]
uneori, cand mi se pare nejustifivcat, cand putem spune si mai altfel - in poezie - mi se par cliseistice solutiile cu sintagma "un fel de". era un timp, cand mai fiecare poezie a lui Claudiu Banu avea expresii cu "un fel de". si chiar nu vad o sincronizare contextuala aici, in poezia ta, pentru de doua ori folosita formula "un fel de" :(

de "fractura": doar nu crezi ca am facut legatura cu "fracturismul"! am insa "un fel de" :D ...(?), cand vad derivatele cuvantului resprectiv.

Robert, eu sunt si impotriva textelor recomandate de catre editori. nu de azi. a incuraja un nou venit, facandu-i cumva "reclama" pe site, consider ca e altceva. sper ca in cel mai apropiat timp sa fie mari schimbari pe poezie.ro in ce priveste "instelutarea"/"recomandarea" textelor. trebuie sa existe un mecanism bine gandit, asa incat sa fie in fata autorii buni si sa fie observate/evidentiate textele bune ale autorilor mai putin afirmati, mai putin convingatori, deocamdata. poate va antrenati si voi?

 =  părere
Paul Bogdan
[18.Dec.05 18:13]
O direcție spre care se îndreaptă douămiismul?! Mai bine zis se întoarce... eu, unul, m-aș bucura.
Lirică da capo al fine!

P.S. Robert, nu de la tine i se trage... că tu n-ai spus nimic despre text, ci doar l-ai felicitat ;)

 =  silvia
florin bratu
[18.Dec.05 18:40]
uite mușcătura asta finală cu antrenamentul nu mi-a plăcut deloc, spre deosebire de precedentul comentariu. să mă antrenez? ptr poezie.ro? scuze. dar cred că se confundă un pic site-urile până una alta și până va apărea mecanismul ăla de care amintești și până se vor schimba destul de multe pe aici. vezi tu, eu cred că poezie.ro ar trebui să antreneze mult mai bine decât până acum plus jumătate plus unu din persoanele care dau calificativele și fac evidențierile. vrei să amintesc că sunt persoane care nu au habar de una și de alta. cei care scriu la modul de mai sus sunt atenționați că nu cunosc greii literaturii române, dar vrei să îți spun că cineva cu 120 mă întreba ce înseamnă uvenderode dintr-un text mai vechi al lui andu. i-am răspuns că e "un fel de" sinonim pentru trimbulind (mă gândesc la câți dintre cei care vor citi asta își vor netezi circumvoluțiunile). evident că a înțeles tot și se mira că nu există termenii în DEX. faza e că mustesc de conservatorism, însă habar nu au nici măcar ce au scris clasicii noștri. așa că, vorba lui dinescu "ciocu mic și joc de glezne" pentru jumătatea aceea plus unu (nr totuși indulgent) care nu știu cum mai are tupeul să recomande un text prin steluțe. cum să crești valoarea site-ului și așa alterată prin non-elitismul său dacă persoane care habar nu au cu ce se mănâncă în general critica literară, nici măcar aia de acum 50 de ani, vin și îți fac analize de cazi pe jos de râs. de ce nu răspunde nimeni când e vorba de discuții programatice, de ce se ocolesc discuțiile de acest gen?
cum să mă las eu la judecata acelor persoane? cum să cred că poate fi o analiză pertinentă analiza lor? cum să citesc jumătate din comentariile de pe aici care nu fac nici o referire la text sau sunt atât de aiuristice încât o iei la fugă? și nu sunt trecute la off-topic, silvia. dacă vrei îți caut chiar acum câteva la texte care sunt recomandate sau de pe prima pagină.
dacă nu asta ai vrut să spui e ok. dar limbajul dublu lasă loc de interpretări, intenționat sau nu, ba chiar termenul a se antrena are sensul propriu altul decât cel ce se impune aici. în activitățile astea eu m-am antrenat, recte m-am implicat, și cred eu cu oarece folos. o dovadă în sensul ăsta este că nu m-am retras de pe site și nu intenționez deocamdată asta, cel puțin până la schimbările amintite. vom vedea. eu chiar sper să se trezească cine trebuie, adică ce mai la deal la vale, cine trebuie e radu herinean și să știe să profite de un mare atu pe care îl are comparativ cu celelalte site-uri, anume audiența. evident și minusurile ce decurg de aici vor trebui atenuate.


p.s. am înțeles acum la ce te refereai cu clișeul, dar tot cred că e forțată eticheta de clișeu. o să mă gândesc la o soluție pentru a păstra și ambiguitatea și a evita o comparație acolo. poate doar un simplu adjectiv pe lângă ploaie.

 =  robert, dana, paul
florin bratu
[18.Dec.05 18:45]
dat fiind ca scriam in timp ce paul trimitea mailul revin acum .

robert
multam. sa imi spui si minusurile alea doua. unul cred ca l-a remarcat silvia.

dana
multam. nu m-am prins. :D dar sunt convins că ai să îmi spui la un moment dat.

paul
multam. ma asteptam sa ai reticente la textul asta. abia acum inteleg, dar cred ca si komartin iti place tot dintr-un motiv similar.

 =  hiat, un titlu atit de scurt :)
Robert Mîndroiu
[18.Dec.05 20:58]
nu doresc sa deturnez discutia, dar am zis de texte recomandate pentru ca e singurul loc unde acest site ar putea sa scoata la iveala ce are mai bun. Nu tineri dornici de afirmare, etc. , ci pur si simplu textele valoroase. Ce inseamna texte valoroase si cine recunoaste valoarea? Hm, aici poezie.ro sta cam prost.

In fine. Paul, n-am inteles prea bine ce ai vrut sa spui, oricum eu doar l-am felicitat pentru ca n-am chef sa comentez amanuntit un text foarte bun. E atat de evident. Ma bucur insa ca m-am potrivit de data asta cu editorii. De observat ca florin a ajuns la stadiul in care stapineste tehnica aproape impecabil, conditie obligatorie pentru a scrie un text bun. Nu si suficienta.
Insa florin are talent si pina sa i se urce laudele la cap (: glumesc) obseervatia este, intr-adevar asupra repetarii acelui "un fel de" care poate fi inlocuit si de altceva daca se vrea neaparat inducerea unei impresii de vag, de ne-numibil (scuze pentru gaselnitele astea). Eu nu cred ca e nevoie de asta. Poti spune direct "in ploaie" nu intr-un fel de ploaie, chiar daca se "taie" intentia de sugerare a altui lucru.
A doua observatie era folosirea in exces a cuvintelor de legatura de genul conjunctiei "si" care uneori poate sa lipseasca. Dar astea sunt lucruri la nivel "micro" ce tin de netezirea textului. Insa, intr-adevar imi mentin parerea ca e un text bun si rezista mai multor lecturi. Am un pic de indoiala asupra aripilor acelora, dar foarte foarte putin, nu din cauza ca maresc doza de lirism neaparat, nu inteleg de ce douamiismul e receptat ca o abolire a lirismului, e doar o abolire de suprafata, eu cred ca un lucru accesat intr-un mod subtil e mai de efect decat o evidență care-ti strepezeste dintii.

p.s. ma-ntorc din nou, Paul, cred ca ar fi interesant sa discutam cite ceva despre literatura de azi, am o vaga impresie ca reticenta ta (intr-adevar nu permanenta) ar putea fi atenuata. Cred ca te implici foarte mult emotional si ar trebui sa fii un pic mai detasat. Nu stiu cu ce ocazie sa se intample discutia asta, dar mai vedem.

 =  e prea tare
Olga Stefan
[18.Dec.05 22:58]
n-am citit comentariile precedente pentru că erau prea stufoase pentru creierul meu obosit.:)

ideea e că (deși am impresia că ți s-a mai spus deja) mi-a plăcut mult textul ăsta, nu-i găsesc nici un defect, riscând să par malițioasă aș zice că e prea bun pentru aici și...mai bine mă cenzurez:D


 =  Florin, Florin...
silvia caloianu
[18.Dec.05 23:22]
Florine, char nu stiu de ce te-ai napustit asupra mea! :(
am strigat, cat am putut de discret "ajutor" (nu am putut acum, aici, in aceste conditii, mai mult) si...am primit o piatra in frunte! :(
fiind...de aceeasi parte a baricadei...



 =  :)
florin bratu
[19.Dec.05 00:07]
multam robert. vb

olga
multam, dar sa stii ca un defect l/a observat deja silvia ;i unul robert. textul mai trebuie prelucrat putin, dar ma bucura ca ti/a placut. ne citim

silvia
noi doi ne intelegem perfect. prima interventia a ta pe pagina mea a fost sa ma anunti ca prin locurile acelela ai trecut si tu. eu am inteles plagia si am zbierat ca din gura de sarpe. acum imi spui ca poate ma mai antrenez. evident ca iar sar ca din gura de peste.
daca suntem de aceeasi parte e bine. dar si dincolo respectul nu va fi niciodata exclus, cel putin din punctul meu de vedere. :) multam

 =  ?
silvia caloianu
[20.Dec.05 22:29]
Florin, incep sa ma enervez! :( Inca nu chiar plang :D, dar...
Chiar nu e clar ca m-am referit - in acel comentaru - la ce se poate de facut pentru poezie.ro, cu forte comune? Oare nu e clar ca m-am referit la o antrenare a voastra (ma adresasem si lui Robert) mai deosebta in acest sens? Deocamdata, nu e suficient doar sa comentam, sa semnalam ce nu e bine. Ce am putea face ca sa redresam situatia in care se afla site-ul? De la ce sa incepem? Sunteti gata sa va implicati mai mult de atat sau nu? Asta a fost intrebarea mea. Reciteste acel comentariu, al meu, sa vezi cata "dreptate" ai afirmand: "acum imi spui ca poate ma mai antrenez". interpretezi tu cumva ca ti-am zis sa iti antrenezi scrisul???? :(
sau...nu am inteles eu...ca "ne intelegem"? :(
(voi ascunde toate aceste comentarii, dupa ce ma voi convinge ca ai citit)

 =  ne vom ascunde tristetile
Adina Batîr
[20.Dec.05 10:22]
Florin, eu la texte din astea ma balbai rau, dar rau.. si as vrea sa iti spun cumva mai profund ca mi-a placut enorm, dar hai sa nu o mai lungesc cu chestii de-astea si sa iti spun ca ceea ce este tablou in nemiscare este rupt de trairea unui alt timp, un fel de visare sau o vibratie launtrica dusa pana in punctul unde corpul devine un accesoriu. Parca esti singura fiinta dintr-un sir de coconi. Inlantuirile cu celelalte trupuri, cu celelalte nasteri/morti formeaza in sine o intrebare, dar care nu e foarte clara, de vreme ce senzatiile sunt mult mai puternice. Care este intrebarea? Doar tu o stii.

 =  :)
florin bratu
[20.Dec.05 22:35]
am citit. si dap. cred ca se putea interpreta si astfel. e greu sa restructurezi sistemul de functionare al acestui site, insa ai dreptate. daca vreau sa nu fiu acuzat de rea credinta atunci ar trebui sa vin si cu solutii si nu doar sa arat cu degetul. dar si asta trebuie facut in orice caz, asta cu degetul. poate daca timpul imi va permite voi incerca si sa caut niste solutii acolo unde scartatie treaba, in acord desigur cu parerile mele personale, insa e dificil pentru ca ele depind in primul rand de materialul uman care implementeaza ceva si care e foarte imprevizibil si variat. o sa imi exprim poate parerile personale si o sa caut sa gasesc si niste solutii la chestiile astea.

+ Sărbători fericite!
Nicolae Mihai Popa
[21.Dec.05 21:03]

În interiorul acestui poem nu poți fi decât religios, în sensul convertirii la spaimele unui spațiu fracturat, împărtășind nevrozele unei realități „din carne tare” care nu suportă obiectele netede, unde „totul era ca un alt început sau ca un alt sfârșit sau altceva”. Structura textului impune un anumit gen de desconfort, comparabil cu punerea pe jeratic, peste care nu se trece decât cu riscul de a lăsa după tine miros de carne arsă. E un fel de a-ți anula orice reper cu excepția celui oferit de sârma de sub tălpi. „și brusc începuse să îmi fie frică pântecul meu ca o apă închegată” O existență care își reinventează coordonatele: „ un plastic subțire perfect întins între degetele de la picioare / și vârfurile mâinilor noastre ridicate” (mai ales aici te înțeleg perfect, regăsindu-mă pe mine cel din „Traversarea gunoiștei” : „ urmărești cum de sub mână ți se prelinge sângele / și cum se leagă cu sângele ce-ți izvorăște din degetul de la picior, / formând între rana de sus și rana de jos o membrană vibrantă”) textul articulându-se și alcătuindu-se într-un registru de bună seamă deconstructivist și profund emoționant în plan artistic. Toate acestea mă duc la gândul că textul merită într-adevăr mai mult decât o banală apreciere gen ”fain!”, „mișto!”, „plăcut mult” și că nu voi abuza prea mult de nivelul ce mi-a fost acordat, punând, uite, a treia steluță de când am acest drept.

 =  sărbători fericite nicolae
florin bratu
[21.Dec.05 21:25]
de obicei spuneam multam, acum nu o sa o mai fac. ar fi ca si cand te-as jigni. spunand multam acum mi se pare ca ti-as spune de fapt ca eu cred ca textul e slab si iti multumesc ca mi-ai acordat steluta. textul vb de la sine cu bunele si relele lor. tie iti spun insa sarbatori fericite.

 =  La multi ani!
carmen mihaela visalon
[23.Dec.05 17:47]
Dragul meu Florin Bratu,
Nu spun ca nu-mi place noul tau stil si totusi...imi este dor de vremea cand scriai poezie mai putin fizica si mai mult metafizica.:)
Oricum m-am abonat la istoria literaturii romane si astept volumul Poeziaromanaposttranzitie. Sper sa nu mai astept prea mult. Sanatate si un an bun.

 =  Electrical Storm
Laura Irina Cozma
[24.Feb.06 20:47]
“Doua culori ce nu s-au vazut niciodata” “, cum zicea Stanescu, amestecandu-se, ciocnindu-se confundandu-se... Doar ca la tine e “Electrical Storm”(poate stii, melodia lui U2), reactii chimice, descarcari electrice, impreunari de protoni si electroni..

Furtuna se termina.. Urmeaza linistea si “după aceea totul era din ce în ce mai departe”, „toate conexiunile căzuseră”... Imaginea vizuala cea mai frumoasa din poezia asta, dupa parerea mea, e cea a cablurilor care „sasaie”, cablurile distruse de fulgerele din timpul furtunii, cablurile prin care trecea o energie, o viata, cablurile, legaturile, intersectia si punctul de comunicare cu Ea.. Cablurile, un fel de vene, de organe prin care trece sange, si care, odata rupte , cunosc durerea , instarinarea, tanjind dupa starea anterioara, cea in care functionau, cea in care erau folositore, transmisibile de viata.. Dumnezeu ne-a dat viata pentru a procrea.. Foarte frumos! Una dintre cele mai frumoase imagini pe care le-am vazut.. Cabluri sasind dupa o furtuna de dragoste...

Si tot ce urmeaza dupa aceasta strofa e o revelare a sentimentului de straniu, o alienare fata de propriul trup, de propria existenta.. Carnea „tare”, incoltita de muguri e un fel de a spune- carne care moare, care se stinge, si care totusi, in urma actului iubirii e datatoare de viata, de vlastar, de mugur, de tinetete..

Buze-ace de siguranta, plastic-degete, intestine-baloane muticolore, trupul ti se pare artificial ”dupa”, nimic nu e ca inainte, ca in timpul actului..

Si in legatura cu „degete” , cand erai intrebat de ce ai folosit cuvantul asta, mie mi se pare potrivit: degete –bucatarie( te gandesti la mancare, mai ales ca mai sus vorbeai despre pantec). Si tocmai pentru ca ai folosit cuvantul asta e mai socanta aparitia cuvantului sperma.. Doar atunci am inteles pe deplin poezia. Caci inainte de cuvantul asta toata asocierea organic –anorganic te facea sa te intrebi despre ce o fi fiind vorba, chiar daca inainte lavinia isi ridica fusta.. Parca o vad, cu aripile ei,iar pe tine pe melancolic.

Si totusi, cred ca poti iubi mai mult cu degetele decat cu organele, chiar decat cu buzele.. Si inca mai putin, poti face dragoste doar cu sufletul, si mugurii, viata, tot sa iasa din carne.. Doar locul e diferit si forma deasemenea...

Curatul si recele se astern peste doua singuratati.. un poet cu lavinia lui..  :-)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !