Comentariile membrilor:

 =  Reporter fără frontiere.
Laurentiu Ghita
[25.May.15 08:12]
Reporter pe frontul epigramei, Norică! Mulțumim pentru reamintire, mulțumim pentru poze. Două evenimente dintr-un foc, prinse sub pana măiastră a CUC-ului șef.
O variantă mult mai prescurtată a acestei cronici va putea fi citită în numărul ce se „coace” al EPIGRAMEI si care sperăm să iasă in următoarea saptamână.

+ Excepțional reportaj!
Gârda Petru Ioan
[25.May.15 09:03]
Cuprinde informațiile esențiale, umor din greu și poze edificatoare și de calitate. Felicitări!
Pe această cale le mulțumesc organizatorilor pentru excepționala găzduire și lui Laurențiu Ghiță (și frumoasei, spiritualei și harnicei sale soții - mai sunt calități, dar nu vreau să intre omul la idei) pentru organizarea lansării și pentru călduroasa primire de acasă.
Un volum cu astfel de cronici ar fi nemaipomenit!
Până apare, trăiesc mereu cu emoții: dacă dispare Photobucket-ul?
P.S. Chestia cu concediul medical e de milioane!

 =  Re: Excepțional reportaj... fără frontiere
Dan Norea
[25.May.15 14:06]
Laurone, abia aștept să văd cât a mai rămas din reportajul meu măiastru după ce ai intrat în el cu satârul!

Nelu, îmi adaug și eu mulțumirile (aici, că în cronică n-am avut loc) lui Laurone și soției sale, plină de calități (dintre care una a fost deja pomenită, era ceva legat de obrăznicie, în sensul bun, evident).
Pentru a preveni eventuala dispariție a Photobucket-ului, mi-am propus ca, atunci când voi ieși la pensie, să salvez toate reportajele, din excursii și de la festivaluri, cu fotografii cu tot. Oo, uitasem, am ieșit deja la pensie!

Vă mulțumesc amândurora pentru vizită și semn. Aprecierile vostre mă bucură și mă stimulează să adaug încă niște zeci de cronici la volumul care, probabil, nu va apărea niciodată.



 =  Domnule Dan Norea
nicolae bunduri
[26.May.15 23:35]
Vă admir pentru talentul incontestabil în epigramă și alte domenii japoneze sau de ce sorginte vor fi, pe care vi le-am lăudat și voi continua să vi le citesc dar , ca orice cârcotaș, am a vă comunica niște chestiuni pe care Domnia Voastră, cu siguranță nu le știe. Este vorba de legitimitatea actualei conduceri. Corbu nu a existat în lista lui Mircea Trifu dar are tupeul să vorbească de situația Uniunii de acum 25 de ani de când, probabil, se simte în frunte și nici nu figurează legal în fruntea UER. Nu stimate coleg, Corbu a fost și este un impostor pe care, din păcate, unii epigramiști, ca și Dumneavoastră, îl aplaudă și îl adoră. Ia recitiți domnule Dan Norea ce epigrame a trimis Corbu la Cluj anul trecut (2014)și spuneți-mi păreri
sau ce catrene penibile a trimis acel locuitor al Buzăului pe nume Sălcuțan sau cam așa ceva, la Vișeul de Sus unde nimeni nu l-a băgat în seamă. Păi acest buzoian cu gușă care a avut tupeul și banii necesari să-l elimine pe Til Blidaru (un epigramist adevărat) vine acum să promoveze niște Neica Nimeni doar pentru o cotizație de 10 lei lunar. În Buzău doar Rotaru,Ica și Til au ceva în comun cu epigrama în rest doar niște ... nu mai spun. Dragă domnule Norea, spuneți mai departe: "Cu privire la statutul UER, s-a precizat că au fost primite propuneri de la trei cluburi, cele din Constanța, Galați și Sibiu. Președintele comisiei va fi Mihai Sălcuțan" (încheiat citatul). Domnule Norea Dan, ce adunare a epigramiștilor din România l-a ales pe acest antiepigramist "Președinte al unei comisii" și în ce cadru democratic? Acum revin la un ton amical cu tine, Dane. Sper să nu ștergi ce am scris aici fiindcă știu ce riscuri am dar voi continua să lupt pentru adevărata epigramă și adevărații epigramiști. Risc mult dar vreau să fiu un luptător . Mor dar nu mă predau. În ceea ce privește clasamentele UER tot un MARE OARECARE din Buzău a făcut cărțile. Ei, și ce? fiind un oarecare își va rupe gâtul singur. oricum, a început cu un pion otrăvit aruncat la înaintare, respectiv Ghe Culicovschi și speră să îi termine și pe ceilalți . Dar eu nu cred că o să-i meargă cu un colonel de securitate inteligent și șmecher cum i-a mers cu un avocat ramolit. Am spus de mult că-și va rupe gâtul singur. Puțină răbdare. Deja se simte cum o falcă îi pârâie. Mai vorbim dar lasă comentariul ăsta, nu-l șterge.
În final, Dane, reiau un ton amical, aș vrea să ne vedem la Craiova dacă aceste comentarii nu vor fi potrivnice. dar cum am zis, mor dar nu mă predau. Asta din cauza unor hotărâri...UER de-a dreptul ABERANTE-

 =  Domnule dan Norea,
Ica Ungureanu
[27.May.15 14:00]
Despre cronicuță, numai vorbe de bine plus felicitările pe care le meriți.

Despre restul problemelor semnalate de domnul Bunduri... ce să zic, are dreptate și subscriu întru totul, chiar cu riscul de a fi trecută în tagma celor care "fluieră" în sfânta biserică a epigramei și de a pierde boii de la bicicletă.






 =  Doamnă Ica Ungureanu, domnule Nicolae Bunduri
Dan Norea
[27.May.15 19:19]

Sesizez în spusele voastre o umbră de reproș. Nu știu de unde părerea că aplaud și “ador” actuala conducere a UER. Am fost primit în UER acum câțiva ani de actuala conducere. Din acest motiv consider că le sunt dator respect domnilor George Corbu și Mihai Sălcuțan. În aceeași situație sunt Laurențiu Ghiță, Petru-Ioan Gârda, Vali Slavu, Florin Rotaru și alți câțiva. Dar respectul nu trebuie confundat cu obediența sau slugărnicia. Nu mi-e teamă să fluier în biserică, eu când vreau să fluier, fluier. Deocamdată au apărut discuțiile despre un statut nou. Mi-am spus părerea și voi insista pe toate căile posibile ca acest nou statut să fie finalizat.
În final, Ica și Nae, sper să ne vedem la Craiova. Dacă nu veți fi chemați ca urmare a spuselor de aici, încep să cred că aveți dreptate și că ceva e putred în Danemarca.


 =  Dane, am toate motivele de reproș
nicolae bunduri
[10.Dec.18 14:27]
…și te voi aborda cu un ton prietenesc așa cum ne-a plăcut întotdeauna să vorbim și să fim nu numai buni confrați ci și buni amici. Ar fi mult prea mult aici să “mă descarc”de cele cumulate și accumulate în 20 de ani , în consecință voi prezenta doar o situație de-a dreptul A-BE-RAN-TÃ. Deci, voi fi scurt:

Premiul UER pentru “cele mai bune rezultate la concursuri” a fost decernat confratelui Florin Rotaru, pentru următoarele premii

1) Gura Humorului-----Premiul Întâi
2) Vaslui-----------------Mențiune
3) Galați-----------------Premiul Doi
poate o mai fi unul sau max două-rog să mă corectați dacă greșesc

În același an-2014- Nicolae Bunduri a obținut următoarele premii:

1) Brăila—---Marele Premiu
2) Galați------Premiul Întâi
3) Chișinău---Premiul Întâi
4) Iași---------Premiul Întâi
5) București...Premiul UER
6) Caransebeș..Premiul Trei- Anulat din motive obscure(s-a suprapus ca dată cu festivalul de la Brăila)
7) Cluj--------Premiul Doi
8) Vaslui-----Premiul Doi
9) București..Premiul Trei
10) Vama------Premiul Trei
11) Bistrița----Mențiune
12) Craiova …Premiu de Excelență
plus de două ori pe primul loc la concursurile din EPIGRAMA

Nu am nimic cu Florin, ba chiar îl admir și îi mulțumesc păentru faptul că a venit să întărească epigrama românească dar de aici și până a se crea o astfel de situație e cale lungă. Desigur, el nu a cerut acest premiu, desigur că nu putea să-l refuse dar întrebarea e alta:Cine și de ce a pus umărul și a tras sforile, evident di interese persopnale, politice, administrative, de transporturi etc. prietenii știu de ce și cine. Indiferent de situație ,
Țin să-l felicit pe Florin și să-i doresc multe alte premii

 =  Dane,
Ica Ungureanu
[10.Dec.18 14:27]
Eu nu văd nicio umbră de reproș la adresa ta.
Sunt doar niște constatări făcute de un membru fondator al U.E,R.-ului care cunoaște cel mai bine cum au stat și cum stau lucrurile pe acolo.

Apropo de membrii fondatori: adu-ți aminte că la Buzău a fost invitat și Vasile Vajoga care, pe lângă faptul că e un bun epigramist, mai e și membru fondator.
Ai auzit pe cineva din conducere adresându-i vreun cuvințel apreciativ? Nu, omul acesta, discret și modest a fost chemat ca simplu spectator. Iar premiile și distincțiile au fost acordate după... după ce criterii, poate cineva să-mi spună?

Spui că le datorezi respect celor din actuala conducere pentru că dumnealor te-au primit în rândul membrilor Uniunii. Nimic de zis... dar... aceeași conducere a acordat același "titlu" unui buzoian care este total paralel cu epigrama.

Și ca să te conving că nu exagerez, postez aici, acum, câteva mostre:


FABULA EPIGRAMÃ PASCALÃ
De Paște bivolu o capră a-ntâlnit,
Salutând-o tandru cu "Paște fericit!"
Dar, cum căprița era foarte "bună",
De patruzeci de ani... pasc împreună.

FABULA EPIGRAMÃ RURALÃ
S-aude-n sat un slogan nou;
Căsătoria e o barcă
La care vâslește-un bou
Și în care doarme-o vacă.

POVESTE DE DRAGOSTE
El, împovărat de ani,
Căzut pradă unei iubiri,
O jună sorbea din priviri,
Dar și ea-l sorbea... de bani! (mânca, sugea)


DIN PERFORMANȚELE GUVERNULUI
Halal privatizare
A combinatului gălățean
Sub prețul de vânzare
A marelui fotbaliast... Zidan(e)!

Și... ia aminte, TOATE creațiile acestui "autor" sunt pe același calapod.




 =  și o completare
nicolae bunduri
[27.May.15 20:43]
...ai observat că nu am comentat premierea de la Buzău chiar dacă printre premiați și menționați am văzut o epigramă cu "țurțuri" fără poanță și logică și un plagiat murdar-Nu comentez deoarece organizatorii au și ei...obligațiile lor...nu-i ața!?

 =  "Capodopere"
nicolae bunduri
[27.May.15 21:37]
Dacă tot se dau exemple de epigrame cu "recul" iată și niște opere cu care lumea epigramei românești se poate mândri iar autorii lor cu atât mai mult. Ceea ce urmează jur că m-a impresionat și mă bucur să fiu contemporan cu autorii celor de mai jos. Cinste lor !

Justiție a la roumanie

Pentru imobilul acela
Care-a fost, de când e,-al meu,
Mă judec pân'la Dumnezeu
Cu unul din Venezuela.
George Corbu

Epigramă reprodusă din "Eterna epigramă" 2014 pag 41
Mi se pare o epigramă genială, antologică, un exemplu de poantă, logică...mor de plăcere s-o citesc, s-o recitesc...ooof... intru în transă

Sau altă "bijuterie" epigramistică:

Meșterul Manole și dispariția Elodiei

Inspirat de cea baladă,
Ne spune azi vizionar:
Dispariția-i dovadă
Că ucigașul e zidar!
Mihai Sălcuțan

Din revista"Colac peste pupăză" 2015

La acest catren Domnul Vice ne dă o lecție de prozodie și de îmbinare muzicală a două ritmuri (iamb și troheu) în același catren, lucru greu de realizat de un epigramist NORMAL.
Bravo stimați conducători. Așa am vrea să ajungem și noi dar mi-e că ne va fi foarte greu. Atât


 =  Dacă tot a venit vorba...
Florin Rotaru
[28.May.15 12:16]
Nae, mulțumesc pentru felicitări. Când un epigramist de valoarea ta spune ca mă admiră și îmi mulțumește pentru aportul adus epigramei românești, nu pot decât să simt o mare satisfacție, cu toată modestia de care încerc să mă țin, cât de cât, aproape.
Despre premiul la care faci referire, m-am întrebat și eu și am înțeles că se acordă de către președintele UER pe baza propunerilor făcute de către cenacluri, un referat sau cam așa ceva. Altceva nu știu ce ți-aș putea spune, decât că ai dreptate când spui că palmaresul tău a fost mai bogat. Probabil că mai sunt și alți confrați care ar fi îndreptățiți să afirme același lucru, ex. Nelu Gârda, Vali, Laurențiu Ghiță, Todo etc (apropo, premiile câștigate de mine anul trecut au fost în număr de opt - le-aș putea enumera aici, dar sunt convins că mă crezi pe cuvânt). În rest, noi să fim sănătoși și să ne întâlnim în continuare cu plăcere la astfel de manifestări. Ceea ce rămâne este epigrama, iar valoarea și recunoașterea nu stau neapărat în premiile câștigate.

Dane, felicitări pentru o cronică foarte reușită. Sper să mai scrii de mine și cu alte ocazii asemănătoare :)

 =  Re: Dacă tot a venit vorba...
Dan Norea
[28.May.15 13:41]
Nae, ai dreptate, câteva din premiile anuale ale UER ar trebui acordate după un regulament dinainte stabilit și după un algoritm clar, matematic. Ceva gen 3 puncte premiul I, 2 puncte premiul II etc. Fără propunerea cluburilor, că doar se presupune că președintele știe tot ce se întâmplă în teritoriu.
Dar te sfătuiesc să nu mai pui la socoteală premiile de excelență. Altfel, deși am doar 5 premii cu totul în 2014, cu cele de excelență am 13. Asta dacă tot veni vorba... :)

Florin, mulțumesc pentru aprecieri. Și eu sper să mai scriu despre tine încă 50 ani de acum încolo. După aia nu, că îmbătrânești prea tare.





 =  Vorba vine
nicolae bunduri
[28.May.15 14:26]
Dane,
fiind mai tomnatic încep cu tine. Chestia că au fost cosultați șefii de cenacluri care ar fi făcut referate sau propuneri este o gogoriță, un răspuns fabricat pe moment de vreun Mare Șef deoarece sunt convins că Florin și-a pus un semn de întrebare atât sieși cât și respectivului Șef, fiind probabil surprins de așa o hotărâre. Eu am vorbit cu trei șefi de cenaclu chiar adineaori și habar n-aveau de așa ceva. Da, elimin premiul de excelență (e vorba de Craiova) și rămân ci 11 (unsprezece) care nu pot fi contestate fiind publicate în EPIGRAMA (mai puțin cel de la Brăila, nici acum nu știu de ce)și evident, cu diplomele Modul de punctare despre care vorbeai mai sus, Mircea Trifu îl aplica exact cum zici. Pr Întâi-4 pct-Pr Doi-3pct-PrTrei 2 pct- Mențiune 1pct. Clar, concis, matematic, fără dubii. Ce s-a întâmplat la Buzău bănuiam dinainte dar nici chiar așa. Ica a dat exemple de "epigrame" (???????) ale unui buzoian care a fost inclus în UER cu astfel de "opere". UER chiar e sat fără câini? Sunt și în cadrul unor partide politice șefi grandomani și venali (sic) care vor un partid cât mai mare chiar dacă adună și scursuri. Dar în cazul nostru ce să mai vorbesc atâta vreme cât exemplele date de mine mai sus, nu sunt departe de cele date de Ica. Deci, se explică totuși cum intră în UER cine vrea și cine nu vrea. Cum e turcu...și pistolu. Nu avem puțină demnitate, nu ținem să avem un nivel onorabil în această uniune. Mircea Trifu măsura de trei ori și tăia o dată dar EL era președinte adevărat și muncea în folosul UER nu umbla doar la pomeni cu discursuri lacrimogene. Cine merita intra, cine mai trebuia să muncească mai aștepta iar cine nu avea talent ... adio. Am putea lua exemplu, păstrând proporția, Uniunea Scriitorilor din România unde nu prea intră oricine. Mai vorbim...

Florin,
Când am spus că te apreciez și că ești un câștig pentru UER am fost cât se poate de sincer. Despre alte chestii vezi puțin mai sus, la Norică. Să ne vedem cu bine

 =  Re: Vorba vine
Dan Norea
[31.May.15 11:25]
Nae, văzând că, fără să știu nimic despre asta, am propus aceeași metodă de apreciere ca Mircea Trifu, nu pot decât să exclam: "Marile spirite se întâlnesc". :)
Redevenind serios, nu îmi explic de ce atunci, imediat după decesul lui Mircea Trifu, voi, membrii fondatori, cu vechime și autoritate, nu ați ridicat toate problemele care astăzi vă nemulțumesc. Mi se pare aiurea ca, la nivelul conducerii UER, să nu preiei o metodă atât de exactă de desemnare a epigramistului anului.
Știi că în istorie a existat un senator roman care,indiferent de subiectul dezbătut în Senat, își termina discursul cu "Cartagina trebuie distrusă"?

 =  Cartagina în flăcări
nicolae bunduri
[31.May.15 11:54]
"Marile spirite se întâlnesc"...dar și cei săraci cu duhul. -Refuz să dau exemple. Și după decesul lui Nicolae Ceaușescu a pus mâna pe putere cine nu trebuia deci...Atunci, cei din lumea epigramei au acceptat acea autoalegere neștiind ce "zace în curu mutului" Eu am încercat de prin 2004(?) cred că la Sibiu, să ridic aceste probleme chiar fără să dau aspect de dispute tari ci într-un mod amiabil. Mai târziu, când lucrurile au început să prindă miros pestilențial (vreodată, între patru ochi îți voi spune multe, multe)am dat cărțile pe față și ca să știi că nu de pe poziția frustratului, îți spun că acele răbufniri le-am făcut cu diploma de premiul întâi în traistă, la Alba Iulia-(prin 2010-2011)Câte matrapaslâcuri s-au făcut în ultimii 15 ani știe toată lumea epigramei românești dar, din oportunism, toți imi dau dreptate între patru ochi apoi își pun palma în fund. La un moment dat lumea se cam ferea de mine , cum se va întâmpla și de aci înainte, apoi am fost o perioadă "reabilitat" ba mai mult, un Vice cu care nu vorbisem vreo 15 ani mi-a zis "Nicolae, tu ai vorbit cam mult dar pentru asta ai plătit"(Eram într-o mașină venind dinspre Vaslui)--Plătisem evident, tocmai prin faptul că nu am mai fost invitat cam pe nicăieri tocmai ca nu cumva să-i deranjez cu vreo dezvăluire. Tu nu vezi că la Buzău s-a pregătit terenul pentru următoarele festivaluri? S-au dat premii la reciprocitate. Cred că e premieră mondială ca un concurent să dea premii organizatorilor. Gata, mă opresc fiindcă altfel mă înfierbânt. Dane, repet. Mor dar nu mă predau. Nu știam de sintagma cu Cartagina ca atare îți mulțumesc! Am mai învățat ceva- Să auzim de mișto. ----Nae

 =  Hai să vedem lucrurile cum sunt.
Laurentiu Ghita
[31.May.15 18:05]
Nae, n-aș vrea să cred că toata discuția pornește de la premiile tale comparate cu cele ale lui Florin. Dl. Corbu a subliniat la Buzău și vei vedea și în EPIGRAMA care trebuie sa iasa zilele astea, că dacă ai luat un premiu în 2013 (cazul tău, chiar- Premiul pentru distincții obținute la festivalurile de umor și epigramă), nu mai poți lua -chiar alt- premiu anul viitor.
În altă ordine de idei, reprezinți un cenaclu? Pune pe hârtie propunerile tale de Statut, de organizare a alegerilor pentru o nouă conducere, propune pe cineva.Asta s-a cerut, asta se încearcă, pentru asta mă lupt și eu. Nu mor de dragul nimănui, mă uit numai la fapte. Între a alege un om care s-a specializat în „șopârle” pe net sub titulatura de „căpitan de plai! și un om antipatic, poate, dar care face un Festival solid, pune bani pentru tipărirea de cărți, eu nu pot să fac decât o singură alegere.
Și încă ceva. Nu e obligatoriu ca Președintele UER să fie cel mai bun epigramist din lume. Așa cum nici cel mai bun medic nu e obligatoriu să fie el mai bun ministru al sănătății.
Știi vorba aia: „ăștia sunt oamenii, cu ăștia defilăm”! Actuala conducere, bună-rea, numită sau nu, încearcă să remedieze o situație în care UER este și nu este. De ce privim numai în trecut, în loc să croim viitorul?
Hai să discutăm aste lucruri între noi, că se supără Eugenia și ne dă afară de pe site, că facem gălăgie!

 =  Laurențiu,
nicolae bunduri
[31.May.15 21:58]
Încep cu sfârșitul comentariului tău. Orice Senior Editor poate să facă ce dorește acolo unde are pârghiile necesare și suficiente dar nu văd de ce ar face-o Doamna (Domnișoara?) Eugenia, câtă vreme discutăm despre un domeniu specific site-ului și nicidecum despre câte ouă are Adrian Năstase sau alte bârfe politice. Sunt pur și simplu CO-MEN-TA-RII pe marginea unui subiect care îi interesează pe UNII epigramiști din țară și nu numai. Voi încerca, așa cum ai propus,să discutăm aceste lucruri între noi, ca atare îți voi trimite personal un mail pe care îl pregătisem acum vreo trei săptămâni dar în urma unor cugetări hotărâsem să nu ți-l mai trimit. Acum însă, după intervenția ta, o voi face dar să înțeleagă toată lumea că nu e o amenințare (Doamne ferește!) Totuși, vin aici cu câteva probleme și atât, în rest vorbim în particular:
1)Corbu când se simte încolțit ia poziția struțului. De obicei. Păi cum poate să spună, citez:"că dacă ai luat un premiu în 2013 (cazul tău, chiar- Premiul pentru distincții obținute la festivalurile de umor și epigramă), nu mai poți lua -chiar alt- premiu anul viitor"Încheiat citatul dar mă întreb: de ce face acest anunț după ce faptul s-a consumat? De ce nu a spus-o în ultimul număr al revistei din 2014 sau primul din 2015 deci înainte de a se anunța hotărârile?
Asta este adevărata și nu singura lașitate a acestui individ.OK hai să accept, deși e aberant(dă-mi alt exemplu din lumea asta mare în care dacă cineva ia anul acesta locul întâi, anul viitor nu mai are acest drept). Nu ți se pare că acel cineva este tentat chiar să nu mai participe știind că o face degeaba? Apoi, mai sunt și alții, nu dau nume îi știi tu, care pe 2014 au fost peste cel numit dar a forțat nota un VICE oportunist. Știi tu la fel de bine ca și mine.
2 ) A trebuit să treacă 20 de ani de matrapaslâcuri(sic) ca în sfârșit să se propună schimbarea? Și culmea, în loc de schimbare se merge pe aceleași tipicuri.
3) Nu reprezint un cenaclu, mă reprezint doar pe mine iar dacă cineva din UER vrea să scape de mine, anunț deschis că sunt gata să ies din uniune dar fără să-mi dau foc acelui carnet de membru fondator. Aș fi făcut-o public la o ocazie dacă nu era semnătura lui Trifu acolo.
4) Unde și când s-a cerut organizarea de noi alegeri după cum spui, deoarece în nici una din circularele emise în ultimii 10 ani nu s-a pomenit de așa ceva ci cel mult despre sediu și anume să să treacă pe adresa lui Corbu ceea ce implicit ne spune că va fi tot el "Domnul Președinte".
5) Cine este acest "Dan căpitan de plai" chiar nu știu iar bănuielile mele nu au un temei real dar am mici convingeri. Oricum, e din zona Moldovei--
6) Da, un Președinte UER nu trebuie să fie cel mai bun dar nici să coboare unde a coborât (citește mai sus, dar am încă multe exemple)
7) Nu sunt de acord în ruptul capului cu afirmația ta: „ăștia sunt oamenii, cu ăștia defilăm”-încheiat citatul- Râmân la părerea că dacă nu avem cu cine defila, e mai bine să stăm acasă. Părerea mea

 =  Da Laurențiu
nicolae bunduri
[31.May.15 20:46]
Mai vorbim

 =  Revin, Laurențiu
nicolae bunduri
[31.May.15 21:51]
Voi căuta să-ți răspund punctual și fără multe amănunte, amănunte pe care ți le voi relata fie direct prin viu grai, fie prin mail deoarece sunt multe de spus. Deci , iată ce vreau să relatez:
1-Discuția nu pornește numai de la premiile mele “comparate cu cele ale lui Florin” ci de la alte probleme mult mai grave care se produc și acum în UER. Îți voi relata cu prima ocazie
2-Corbul spune, citez din comentariul tău:” dacă ai luat un premiu în 2013 (cazul tău, chiar- Premiul pentru distincții obținute la festivalurile de umor și epigramă), nu mai poți lua -chiar alt- premiu anul viitor”. Încheiat citatul. Păi dacă e așa, cel care a luat un premiu anul acesta, ce tragere de inimă va mai avea să participe anul următor? Oare, eliminând un câștigător anul acesta, nu scazi nivelul anul următor? Unde și în ce alt domeniu ați mai auzit de așa mentalitate. Asta e politica lui Corbu de a-și băga pliscul în nisip când simte pericolul.. Ok, și dacă ar fi așa, de ce nu a anunțat dinainte această hotărâre? Apoi încă ceva, chiar dacă aș accepta această regulă, cu siguranță ar mai fi fost cel puțin trei confrați mai bine cotați pe 2014 decât cel titularizat. Dar aici e mâna unui individ care nu face nici un bine epigramei românești, cu toți banii lui și cu toate ospețerle.
3) Nu reprezint nici un cenaclu, încerc din răsputeri să mă reprezint pe mine dar dacă cineva vrea să scape de mine, îl anunț că nu-i va fi ușor.
4) Da, Președintele nu trebuie să fie cel mai bun epigramist dar nici unul dintre cei mai slabi. Vezi exemplele de mai sus. Și mai am…berechet.
5) Despre alegeri nu s-a vorbit nicidată până acum, nici măcar în ultima “circulară"). Da, s-a pus doar problema ca sediul Uniunii să fie la adresa de domiciliu a lui Corbu George ceea ce pune mari semene de întrebare, să se facă niște comitete și comiții conduse de cine "vrea" mușchii președintelui.
6) Chiar nu știu cine este acest “Dan căpitan de plai”. Doar bănuiesc
7) Dacă Eugenia vrea să ia o hotărâre, eu n-am cum să mă opun
8) Să auzim de bine

 =  Revin cu o erată
nicolae bunduri
[01.Jun.15 08:42]
Unul din comentariile mele (penultimul) nu s-a postat inițial iar eu crezând că am greșit tehnic, fiind și nesalvat, am reluat ideea cu un nou comentariu. Fapt pentru care îmi cer scuze Domnilor editori.

 =  Dragi oameni cu draci,
Ananie Gagniuc
[09.Jun.15 17:09]
Dragilor,
aveți sau n-aveți dreptate, aici a fost postată o cronică la care s-a muncit!
Nu denaturați esența cronicii și nu deviați de la acest documentar,
fie el serios sau ilar, de dragul polemicii. Nu-și are locul aici!
Dau un exemplu idiot: concurs cu temă dată, se prezintă epigramele, iar eu mă ridic și explic cum nu dorm din cauza pruritului și propriului sforăit.
Am fost explicit?

 =  Comentarii Cronica la Festival
Mitică Ion
[10.Jun.15 09:41]
Norica,
In Cronica la Festival scrii: " Pe mese nelipsitele cosulete cu covrigi de Plescoi", ceea ce mi-a inspirat urmatoarele catrene:

" Norica-mi pare rau,
Insa aici,la noi,
Covrigii-s de Buzau,
Carnatii de... Plescoi". si:

" In cronica la festival,
Un lucru evident banal
L-au constatat zambind confratii:
Confuzi covrigii cu carnatii".

Intr-un alt loc scrii:
" Mai intai am ascultat, in prima auditie,Imnul UER, proaspat compus. Eu sunt afon, dar am auzit ulterior voci care il comparau cu imnul soimilor patriei de pe vremuri."
In primul rand imnul prezentat este o propunere pentru Imnul UER, nu Imnul UER,
urmand ca cei in drept sa decida daca va primi aceasta titulatura.
Si apoi chiar si un afon se poate pronunta in privinta valorii unei lucrari muzicale, chiar daca nu o poate interpreta vocal corect. De ce pui in gura altora, pe care nu-i nominalizezi, numindu-i " voci", ceea ce este si parerea ta? In ce se aseamana acest imn cu cel al soimilor patriei de pe vremuri?
In text nu cred, in muzica nici atat, atunci in ce?
Scuza-ma, dar nu am putut sa scriu cu diacritice.
Toate cele bune,
Mitica

 =  Noni
nicolae bunduri
[10.Jun.15 13:57]
Exemplul tău cu pruritul și sforăitul vine în favoarea comentariilor mele. Dacă citești atent poți observa că am vorbit în exclusivitate despre epigrame și epigramiști și nicidecum de ouăle lui Năstase (cum am și specificat într-un text) Am făcut atingere la premiile UER tocmai fiindcă de o bună bucată de vreme acestea se decernează la Buzău(o fi bine...o fi rău?) și atunci dacă nu aici e locul pentru astfel de discuții apoi unde. Faptul că unele aspecte, unele realități dureroase nu convin unor înalte fețe (era să zic bisericești) asta e cu totul altceva. Adevărul a durut întotdeauna. Dacă cineva vrea doar ovații și laude pline de dulceață, să cânte romanțe și voi fi primul care aruncă petale de trandafiri pe scena lui. Din păcate epigrama nu este lapte și miere s-o mănânce toți cei care spun că au...dreptul. Cine consideră că în UER totul merge strună, cred că e un om "fericit". Cu bine...

+ Felicitări!
Vali Slavu
[23.Jun.15 18:44]
Dane, cine ar putea scrie o cronică mai reușită decât tine? Dacă eu le mai fușeresc, uneori, tu ești meticulos, atent la formulare, la detalii, la fotografii. Un articol reușit despre un festival la fel de reușit.
Felicitări!

 =  Dane,
nicolae bunduri
[24.Jun.15 19:15]
...faptul că ceva e "putred în Danemarca" ai spus-o tu și omologul 6tău din întunecatul Nord (Dane, scuză-mi ironia). Aici putregaiul nu e la Constanța, Ploiești, Iași, Galați, Brăila, etc ci s-a născut și dezvoltat la Buzău și implicit la Craiova. De acolo va pleca focarul care va distruge adevărata epigramă. E adevărat că s-au scris și epigrame mai slabe în decursul timpului, că a fost și un Nigrim dar nici chiar el nu cred că s-ar fi gândit că va avea așa urmași și desigur, nu s-ar fi mândrit cu ei. Mă refer doar la unii dintre ei și nu la unii ca Ica, Florin sau Til Blidaru. Deci, stimate coleg și prieten, iată că ceea ce am intuit s-a adeverit. Excelențele și diplomații dau dovadă de spirit comunist în care de fapt s-au format și au continuat să activeze. Un "diplomat" care i-a suflat în ceafă lui Ceaușescu nu poate fi decât un un comunist care suflă în ceafă foștilor securiști. Vezi că sunt un mic diplomat și nu dau nume. Ha, ha ,ha!

 =  Nae
Gârda Petru Ioan
[24.Jun.15 20:18]
Ți-am mai sus, eu văd înhămarea la conducerea unui cenaclu sau a unei uniuni ca pe un gest de mare sacrificiu. Mai ales dacă nu ai ”furnicuțe”. Personal, nu m-aș vedea în stare. Te bagi tu?

 =  Dintre care
nicolae bunduri
[25.Jun.15 12:09]
...să modificăm dar să nu se schimbe nimic.Stați liniștiți! La Craiova vor fi realegeri democrate. Dim momentul acesta nu mai comentez nimic, nicăieri, nicăalaltăieri. Voi lua o pauză de odihnă adică voi fi pârloagă o vreme ca să nu mai supăr (prin inducție) și alți domni---cu bine

 =  Cu bine, fraților!
Ica Ungureanu
[25.Jun.15 12:56]
"Cei ce rabdă jugul ș-a trăi mai vor,
Merită să-l poarte spre rușinea lor!"

(Dimitrie Bolintineanu)

p.s.Dragi confrați, eu una am intrat în grevă (epigramatică)pe durată nedeterminată.

Deși... vorba lui Coșbuc:

"Din codru rupi o rămurea,
Ce-i pasă codrului de ea!"

Ce-i pasă unei lumi întregi
De greva mea!

Mă bucur că v-am cunscut.

 =  Vali Slavu, Ica Ungureanu, Nae Bunduri, Nelu Gârda
Dan Norea
[02.Jul.15 17:36]
Vali, răspund cu aceeași întârziere cu care ai comentat tu, așa că sunt sigur că nu te superi. :) Motivul este că am fost plecat câteva zile să mă întâlnesc cu alți colegi, cei de facultate. Mulțumesc pentru felicitări și steluță!

Nae, Ica, Nelu, am condus în același timp un SRL și un club de umor. E o diferență esențială. Dacă la SRL, un subaltern mi-ar fi contestat o decizie, aș fi analizat-o singur și tot singur aș fi luat o hotărâre. În schimb la club, dacă cineva îmi va contesta vreodată competența sau buna credință, îmi voi pune mandatul la bătaie și voi supune la vot. Fără a pleca de la ideea că nu există cineva mai bun, care să își asume răspunderea. E ca în politică, totdeauna se găsește un lider care să îl înlocuiască pe cel vechi. Cu condiția să existe democrație. Dacă nu conduci democratic, după ce dispari se alege praful. Așa s-a întâmplat cu AUR - Asociația Umoriștilor din România, după ce a murit Valentin Silvestru.
Ce vreau să spun? Nu persoana care conduce în acest moment e importantă, ci asigurarea unui cadru democratic. Nu mă interesează premierea sau participarea la un festival sau altul, ci finalizarea acelui mult așteptat statut.

Ica, mă bucur că greva ta a fost doar o grevă japoneză. Parcă văd că începi să scrii haiku!





 =  Dane :)
Ica Ungureanu
[03.Jul.15 14:02]
După cum i-am spus și lui Todo în pagina mea, greva e valabilă doar pentru concursuri.
Cât despre haiku-uri, am avut câteva încercări. Dar mai am de învățat.

Cu bine!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !