Comentariile membrilor:

 =  editorilor agonia.ro...pe ce criterii catalogati ca "atelier"?..pe incapacitat
Fanache Emil
[04.Oct.05 20:56]
Salut! Tare as vrea sa stiu cine e "geniul" care a incadrat textul asta ca "Atelier"!!! Din moment ce a facut asta ar fi fost frumos din partea lui(sau ei), sa dea si ceva motive... Dar sa incerc sa dau o explicatie...
In prima strofa este exprimata confuzia.Paradoxal, aceasta confuzie este data de un element antagonic, limpezimea apei... Apoi intalnim raportul sacru-profan, aceeasi limpezime are si sacralitatea ei prin intermediu murmurului si, la fel ca in prima situatie, are un efect paradoxal opus...
Urmatoarele doua strofe prezinta un raport aparenta-esenta. Daca in a doua strofa, in aparenta, limpezimea apei aduce si o limpezime in sufletul eroului liric, in esenta(a treia strofa), aceasta este doar o inselaciune care atinge punctul culminant atunci cand in limpezimea ei vede un chip de zana, ca un regres in copilarie. Ultimul vers aducand in prim plan luciditatea de la inceput...Sesizam suita de trei intrebari retorice care evidentiaza acest lucru:"E viața mea? Un vis? O glumă?... ".
Stiti... daca nu intelegeti un text nu inseamna ca trebuie sa-l catalogati ca "atelier".Acest text e chiar bun...Va rog frumos sa-mi spuneti si mie ce-i lipseste pentru ca eu, mai prost, poate mai chior..., nu vad ce are...
In speranta ca indrazneala imi va fi iertata,
Ialin

 =  la limita
Nicoleta Tase
[04.Oct.05 22:24]
Nu stiu cine a incadrat textul la atelier, dar exista, cred eu, cateva motive:
1. cateva constructii poetice banale sau metafore "batute": "a apei limpede oglinda" "imi ia necazul si durerea" (aici chiar constructie usor pleonastica).
2. rima facila ("oglinda/colinda" "durerea/parerea" etc) sau imperfecta ("gand/avant" "zana/gluma".
3. idee deloc noua care nu apare nici intr-o forma inedita care ar salva ceva.

Este adevarat, insa, ca textul se distinge fata de multe texte de atelier foarte slabe, aici se vede clar ca autorul are potential si ceva de spus. Exista diferente foarte mari si intre textele de atelier, insa acest text, chiar daca are valente poetice, este totusi unul slab.

 =  tot cred ca e mult prea departe de "Atelier"
Fanache Emil
[04.Oct.05 23:11]
Doamna Nicoleta Tase, in privinta constructiilor banale cred ca e normal sa admit ca unele din ele sunt destul de banale, dar legat de rima facila pe care Florin Leahu a utilizat-o, nu stiu de ce ar reprezenta chiar asa o chestie rea pentru ca ajuta al ritm, muzicalitate.Legat de rima incompleta... dati-mi voie sa citez ceva:" Sa sarim in luntrea mica/Inganati de glas de ape/Eu din mana sa scap carma/Si lopetile sa-mi scape."(Mihai Eminescu-Lacul)Poate imi spuneti si mie ce rima sesizati la versurile 1 si 3... evident exista un precedent.Apoi, legat de idee, cate persoane se leaga de paradoxalitate plecand de la doua rapoarte diferite si ajungand apoi la un regres in timp si la niste intrebari existentiale?
Cu stima,
Ialin

 =  multumesc mult pentru sustinere emil
LEAHU IONUT FLORIN
[08.Oct.05 13:50]
nici eu nu am fost de acord cu aceasta catalogare dar nu am vrut sa intru in polemica cu editorii. cele trei criterii prezentate de nicoleta tase sunt - iertata fie-mi indrazneala - irelevante. pe cel referitor la rima imperfecta l-ai demontat chiar tu , iar cat despre cel cu constructia pleonastica as vrea sa o intreb pe nicoleta ce daca i se pare sau nu pleonastica si constructia
"Cobori in jos luceafar bland
Alunecand pe-o raza". cat despre rima imperfecta i-as propune doamnei nicoleta si un exercitiu: sa citeasca de doua ori la rand LUceafarul. va gasi si usoare disociatii cu privire la ritm, nu numai la rima, pe care orice poet le-ar pute a repara daca s-ar chinui 2-3 minute.
totusi luceafarul este indiscutabil cel mai valoros poem al nostru, nu-i asa?
eu l-am citit de vreo 20 de ori si niciodata nu este de ajuns, dar acele mici disonante totusi imi sacaie auzul si ma deranjeaza mai mult faptul ca ele puteau fi foarte usor corijate, ceea xce ma face sa cred ca eminescu a facut intentionat aceste "greseli". asa ca este chiar irelevant aobservatia privitoare la rima. cat despre tema comuna... sa fim seriosi..... cate zeci sau poate sute de milioane de poezii exista de cand s-a inventat poezia? cate dintre ele au teme diferite de fiecare celelalte in parte?...
as aprecia si o iesire la rampa a celui care a catalogat poezia la atelier, poate are niste argumente mai solide decat doamna nicoleta
si pentru viitor as avea o sugestie. ianinte de a cataloga un text la atelier, editorii ar trebui sa se consulte intre ei, sa intocmeasca un consiliu, eventual, deoarece eu nu am incredere in opinia uei singure persoane.
si, asa cum a spus si emil, ar trebui sa dati si niste motivwe pentru aceasta actiune. nu neaparat pentru toate poeziile din atelier, dar macar pentru cele incadrate, asa cum spunea nicoleta, "LA LIMITA"
va multumesc cu respect domnilor editori, si mai ales tie emil
astept raspuns in speranta ca reprosurile mele nu vor fi considerate razvratire si vor fi tratate cu obiectivitate si cu seriozitate




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0