Comentariile membrilor:

 =  3 X 4
Eugen Sfichi
[23.Mar.12 23:03]
Eu aș mai sta, dar nu mă lasă
Nevasta, care, din senin,
La orice chef mă ia acasă
Cam pe la zece… beri și-un vin.
(Sorin Olariu)

Sorine, nu voi comenta strofa ta, pentru că nu vreau să te autoflagelezi iar, degadând-o și pe aceasta la categoria "Catrene". (Acum nu e o strigătură populară.)
Hai să ne jucăm puțin pe o temă bahică, dând sens dublu ultimului vers:

Draga mea, dragă

Sunt la șef
La un chef,
Bând din plin...
Nu-mai vin.

Nu ai nevoie nici de mai multe silabe și nici să-ți faci inventarul.
E.S.







 =  Dragul meu
Sorin Olariu
[24.Mar.12 03:00]
... e atata de fumata asta cu vinul ca nici daca scrii un roman nu mai impresioneaza pe nimeni.
Si stai linistit ca nu se autoflageleaza nimeni pe aici. Sunt doar plictisit de paparazzi...

 =  Lui Sorin, clasicului... clasat
Eugen Sfichi
[24.Mar.12 14:00]
... e atata de fumata asta cu vinul ca nici daca scrii un roman nu mai impresioneaza pe nimeni.
(Sorin Olariu)

Sorine, tema ta era fumată când ți-ai postat textul.
Știi tu ce știi și vrei să eviți:
Cincinat Pavelescu spunea că un epigramist trebuie să aiba capacitate de sinteză.
E ceea ce ți-am propus eu. Dar tu crezi că e un roman în 4 versuri de câte 3 silabe...
"Un epigamist trebuie să fie în stare să abordeze chiar și teme uzate în manieră nouă"
Cine a spus-o, Sorine? Să nu spui că nu știi !!!

 =  ai soție bună
milos petru
[24.Mar.12 15:19]
Eu aș mai sta, dar nu mă lasă
Nevasta, care, din senin,
La orice chef mă ia acasă
Cam pe la zece… beri și-un vin.
Sorin Olariu

Soției mele nu îi pasă,
Mă lasă-n birt, fir-ar să fie,
Îmi zice că nu-s bun acasă,
Îs moale, deși beau tărie.




 =  Eugen Sfichi...
Sorin Olariu
[25.Mar.12 08:18]
... cred ca ar fi timpul sa mai lasi teoriile si sa te apuci de epigrama.
Ca practica te omoara. Ma rog, poate nu ai timp de ea ca trebuie sa vinzi castraveti gradinarilor.
Chestia-i ca nici macar nu ai inteles catrenul meu in care nu e vorba de jocul de cuvinte vin/vin. In locul vinului putea fi o alta otrava, ca in varianta:

CHEF DE CHEF

Eu aș mai sta, dar nu mă lasă
Afurisita mea muiere
Care mă ia mereu acasă
Cam pe la zece… țuici și-o bere.

Capisci?

 =  Banc
Sorin Olariu
[25.Mar.12 08:25]
Cat despre jocul de cuvinte adus in discutie de Eugen Sfichi, bancul e vechi, de pe vremea comunismului si suna cam asa:

Intrebare: - Ce bei daca te duci in Banat?
Raspuns: - Numai răchie.
Intrebare: - Dar daca te duci in Ardeal?
Raspuns: - Numai pălincă.
Intrebare: - Dar daca te duci in Germania?
Raspuns: - Nu/mai vin!!!

 =  Chef de chef și Epigramă de Catren
Eugen Sfichi
[10.Dec.18 14:27]
"Eu aș mai sta, dar nu mă lasă
Nevasta, care, din senin,
La orice chef mă ia acasă
Cam pe la zece… beri și-un vin.
.Chestia-i ca nici macar nu ai inteles catrenul meu in care nu e vorba de jocul de cuvinte vin/vin. In locul vinului putea fi o alta otrava ca in varianta:
....Cam pe la zece… țuici și-o bere.2
(Sorin Olariu)

Sorine, eu ți-am spus:
"Hai să ne jucăm puțin pe o temă bahică, dând sens dublu ultimului vers:

Draga mea, dragă

Sunt la șef
La un chef,
Bând din plin...
Nu-mai vin.

Nu ai nevoie nici de mai multe silabe și nici să-ți faci inventarul.
E.S."

Sorine, fii mai atent. Eu ți-am vorbit despre o temă bahică și nu despre vin ca temă!!!
Că tu ai înlocuit vinul cu țuica, e tot ceva alcoolic.
Nu ai fost atent și ultimele tale comentarii devin fără obiect.
Dacă tot te-ai pus pe înlocuit, cel mai bine ar fi să pui acolo "apă plată". E singura care se potrivește catrenului tău.
Strofa ta e un mic paradox reușit: deși e pe o temă cheflie, ea n-are niciun chef, ba chiar mai mult decât atât, îți taie tot cheful. E printre cele 50 la sută despre care spuneai că nu sunt epigrame. Preluând exprimarea ta cu 50 la sută am fost elegant, pentru că există o reală îngrijorare printre epigramiști, Sorine: Ceea ce publici tu în ultimul timp e tot mai slab și epigrama îți devine un "pod prea îndepărtat". Expresia dintre ghilimele este literară. A cui este, Sorine?
Nu fii egocentrist, când a fost rostită prima dată nu se referea la tine, eu am folosit-o abia acum. Pe tine te vizeză numai îngrijorarea unor epigramiști.

Nu mi-ai răspuns nici la întrebarea:
"Un epigamist trebuie să fie în stare să abordeze chiar și teme uzate în manieră nouă"
Cine a spus-o, Sorine? Să nu spui că nu știi !!!

Paragraful pe care îl citezi aici nu mai e banc în felul în care l-ai modificat. În timpul comunismului nimeni nu aștepta venirea nemților. Prin anii 50 erau așteptați americanii.
Bancul suna cam așa:
- Ce beau francezii?
- Coniac și numai coniac.
- Ce beau englezii?
- Whisky și numai whisky.
- Dar ce beau americanii?
- Vin... și... nu-mai vin...

Te-ai yankeizat și ar fi trebuit să fi știut.
Nemții au venit pe aici pe vremea hitleriștilor. Îți dai seama în ce situție te pot pune, dar te cruț. De fapt te-ai pus singur. Vezi să nu se sesizeze și autoritățile americane.
Sorine, ar fi bine să mai pui din când în când mâna pe o carte.
Ți-am vorbit despre clasicii epigramei. Și te-am provocat să-mi răspunzi printr-o epigramă în versuri scurte și să-ți dovedești capacitatea de sinteză. Eu cred că m-ai înțeles și tragi de timp, poate, poate, îți va ieși și acea epigramă.
Dacă vrei, vom vorbi despre bancurile din care te-ai inspirat tu. Și despre epigramele din care ai mai ciugulit (ca să fiu la tema cu găinile)

2.
a. "cine face prea multa teorie scrie prea putina epigrama buna."
b. "... cred ca ar fi timpul sa mai lasi teoriile si sa te apuci de epigrama.
Ca practica te omoara. Ma rog, poate nu ai timp de ea ca trebuie sa vinzi castraveti gradinarilor."
(Sorin Olariu)

Sorine, ai perfectă dreptate, în ceea ce te privește. Uite câtă teorie faci tu de câteva zile. Numai aici mi-ai scris două comentarii consecutive. La "Efectul gripei aviare" sunt 5 (cinci!!!) comentarii, unul după altul și toate semnate de tine. Erai în vervă și nimeni nu s-a putut intercala între cele cinci. Cât vezi cu ochii ești numai tu!
Iar dacă le numărăm pe toate ale tale de acolo, ești cel mai dispus pentru teorie.
Ți-am vorbit despre îngrijorarea epigamiștilor legată de calitatea slabă a ultimelor tale postări.
"... cred ca ar fi timpul sa mai lasi teoriile si sa te apuci de epigrama." Sorine, sunt cuvintele tale. Parcă sunt rostite când te uitai în oglindă. Ar fi timpul să lași și catrenele.
Ar fi timpul să scrii din nou ceva valoros.
Nu mă deranjează când îmi scrii ceva critic. Dacă e corect, e OK, iar dacă nu ai dreptate e și mai bine.
Dar în ultima vreme ești guvernat de patimă și greșești, fiind neatent, așa cum ți-am spus la început.
Uite, devii muza mea satirică și îmi inspiri următorul catren :

Sărman pribegit
Prin duhul străinilor,
Devii procopsit...
Cu orbul găinilor.

E la tema ta, aviară. (Cui aparține expresia "muza mea satirică", omule de cultură? -cultura viței de vie, ca să fiu la tema ta bahică-)
Dacă nu vrei să te oprești din teoria pe care o tot faci și vrei să o continui, te ajut și îți spun că acest catren e în amfibrah.
Mult spațiu de aici e ocupat de tine: prin citatele obligatorii din comentariile tale, prin alte citate obligatorii și prin expunerea ideilor tale, și ea obligatorie. Ți-am și răspuns grupat la mai multe intervenții pe care le-ai avut aici.
Am mai citit și alte comentarii ale tale. Neatențiile tale de acolo îndreptățesc versurile mele despre orbul găinilor.
Sorine, discuțiile cu tine îmi fac plăcere. Sunt relaxante.
E.S.

 =  Eugen Sfichi
Sorin Olariu
[25.Mar.12 23:41]
Bati campii cu gratie, iar concluzia e una: vrei sa intri si tu in lumea epigramei prin faptul ca polemizezi cu un epigramist.
Din pacate ma cam plictisesti, e plina lumea veleitari din astia ca tine - milionari ai timpului liber.
Uceniceste vreo zece ani, incepe sa scrii epigrama si pe urma mai vorbim, da?
Ai scris si tu sapte texte cu pretentii de epigrama in cei doi ani de cand esti pe Agonia.ro si deja incepi sa te crezi Pastorel. :)

 =  Ah, si inca ceva...
Sorin Olariu
[25.Mar.12 23:42]
sa nu cumva sa crezi ca iti citesc cearsafurile alea pline de ineptii. Plictisesti inca de la primele 2-3 randuri.

 =  Iar în rest, monedă calpă (citat din Eminescu)
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 06:37]
"vrei sa intri si tu in lumea epigramei prin faptul ca polemizezi cu un epigramist."
(Sorin Olariu)

Sorine

Nu-ți condamnă nimeni vina
Că stârnești un zâmbet trist,
Unii cred că-s Josefina,
Tu te crezi epigramist.
E.S.

"sa nu cumva sa crezi ca iti citesc cearsafurile alea pline de ineptii. Plictisesti inca de la primele 2-3 randuri."
(Sorin Olariu)

Ai fi învățat câte ceva. Sorine, eu ți-am citit din politețe însemnările care puse cap la cap sunt kilometrice și monocorde. Nu le-am numit cu vorba ta "inepții", pentru că sunt mai rău decât atât. Cred că m-ai citit totuși, silabisind.
Te-am provocat să-ți dovedești capacitatea de sinteză și să scrii o epigramă în versuri de două, trei silabe. Dacă ai mai fi citit vreo carte ai fi știut că e o probă de virtuozitate. (O epigramă, nu un catren.) Nu poți s-o faci și basta. Îți maschezi neputința afișând o desconsiderare searbădă. Față de epigramă.

"Uceniceste vreo zece ani, incepe sa scrii epigrama si pe urma mai vorbim, da"?
(Sorin Olariu)

Sorine, ești plecat și ești rupt de realitate.

"Din pacate ma cam plictisesti, e plina lumea veleitari din astia ca tine."
(Sorin Olariu)

Sorine, vorbești cu tine însuți. Și te cunoști bine.
E.S.



 =  Eu-gen(iu) Sfichi și beția de cuvinte
Atropa Belladona
[10.Dec.18 14:27]
Ți-o spun foarte cordial,
Fără niciun pic de ură:
Cât ai fi de genial,
Faci urât la băutură!

 =  Bella Donna
Eugen Sfichi
[10.Dec.18 14:27]
Eu-gen(iu) Sfichi și beția de cuvinte

Ți-o spun foarte cordial,
Fără niciun pic de ură:
Cât ai fi de genial,
Faci urât la băutură!
Bella Donna


În fața ta susțin
Ce toată lumea știe:
Tovarăș de beție
Avut-am pe Sorin.
E.S.

 =  Asta e boala ta
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 14:27]
"sa nu cumva sa crezi ca iti citesc cearsafurile alea"
(Sorin Olariu)

Sorine

Doctorul speci-alist
Te consultă în salon:
Când devii Napoleon,
Când devii epigramist.

Sorine, am pus liniuța în primul vers, ca să te ajut să eviți sinereza și să pronunți corect.
E.S.

 =  Eu-gen(iu)lui
Atropa Belladona
[26.Mar.12 14:17]
În fața ta susțin
Ce toată lumea știe:
Tovarăș de beție
Avut-am pe Sorin.
E.S.


Dac-ai zis “tovărășie”,
Depășești imaginarul:
Lui Sorin, ba chiar și mie
Ni s-a cam umplut paharul!…

 =  Bella Donna
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 17:17]
Dac-ai zis “tovărășie”,
Depășești imaginarul:
Lui Sorin, ba chiar și mie
Ni s-a cam umplut paharul!…
Bella Donna

Tot făcând pe miștocarul,
Dânsul ne-a umplut paharul
Și e bine cunoscut
Că că tot el l-a și băut
E.S.

 =  E.S.
milos petru
[26.Mar.12 18:37]
Tot făcând pe miștocarul,
Dânsul ne-a umplut paharul
Și e bine cunoscut
Că că tot el l-a și băut
E.S.

Eu care-s grafolog mai fin,
Văzând ce scri pe-aici suspin,
Că zi de zi ești tot mai grav
Bolnav.

 =  E.S. - sinteza
Sorin Olariu
[26.Mar.12 19:10]
Apropo de sfatul pe care ti-l dadea Nelu Gardea referitor la acel vers patru care sa fie cu mult mai scurt decat perechea lui, chiar de doua ori mai scurt, pe cand la tine era 9/7:

PARADOX ROMANESC

Sunt mii de caini umbland haihui
Pe strada
Si nu-s covrigi sa le mai pui
In coada.

 =  Garda
Sorin Olariu
[26.Mar.12 19:11]
Garda, sorry!...
Oricum au aparut deja mieii de Paste.


 =  Suspin
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 19:42]
Eu care-s grafolog mai fin,
Văzând ce scri pe-aici suspin,
Că zi de zi ești tot mai grav
Bolnav.
(Miloș Petru)

Eu sunt bolnav, de bună seamă,
De dragoste, de epigramă.
E.S


 =  Paradoxal
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 20:53]
"Apropo de sfatul pe care ti-l dadea Nelu Gardea referitor la acel vers patru care sa fie cu mult mai scurt decat perechea lui, chiar de doua ori mai scurt, pe cand la tine era 9/7:

PARADOX ROMANESC

Sunt mii de caini umbland haihui
Pe strada
Si nu-s covrigi sa le mai pui
In coada."
Sorin Olariu


Subectul acesta l-am fumat încă de când ți-am explicat ce e o licență poetică.
Nici tu nu urmezi sfatul lui Nelu Gârda care suna astfel:
“Se spune că versul scurt ar trebui să fie cel mult jumătate din versul cu care face pereche.”
La tine versurile care fac pereche sunt egale.
Se pare că atunci noi n-am fumat bine nici subiectul și nici pipa păcii.
Hai să-ți dau alt exemplu din George Coșbuc. Aleg altă strofă din El Zorab:

O, calul meu! Tu, fala mea,
De-acum eu nu te voi vedea
Cum ții tu nările-n pământ
Și coada ta fuior în vânt,
În zbor de rândunea!

Aici ultimul vers are 6 silabe iar versul corespondent 8, deci raportul e 8 la 6.
“Să fi încălcat George Coșbuc, prin opera sa, regulile scrierilor poetice? Cu siguranță că nu.”
La mine raportul era 9 la 7.
Poezia El Zorab are 31 de strofe.
E a doua oară când ai ridicat acest subiect și ți-am dat până acum ca exemplu 2 strofe.
Poți să mai ridici această problemă încă de 29 de ori și vom învăța toată poezia. Apoi trecem la alta.
E.S.

Post scriptum
Îmi calc pe inimă și îți spun că epigrama ta cu câinii și colacii e bună.
E chiar de referință

 =  E.S. e bolnav din dragoste de epigrama :)
Sorin Olariu
[26.Mar.12 20:52]
Eu sunt bolnav, de bună seamă,
De dragoste, de epigramă.
E.S

Iubirea-ti pentru epigrama,
Tu spui ca-i mare si-o sufoca,
Dar am vazut, de bunaseama,
Ca nu prea este reciproca!


 =  E mai la indemana sa te imbeti pe strada, in Arabia Saudita, cu un imam
Sorin Olariu
[26.Mar.12 20:57]
În fața ta susțin
Ce toată lumea știe:
Tovarăș de beție
Avut-am pe Sorin.
E.S.


Te-mbeti cu apa rece,
Dar pana maine-ti trece!


 =  Sorine, suferi degeaba
Eugen Sfichi
[26.Mar.12 22:41]
Iubirea-ti pentru epigrama,
Tu spui ca-i mare si-o sufoca,
Dar am vazut, de bunaseama,
Ca nu prea este reciproca!
(Sorin Olariu)

Prin țară s-a băgat de seamă
Că eu și mica epigramă
Formăm un cuplu amoros
Pe care tu devii gelos.
E.S.

 =  e.s.
Sorin Olariu
[27.Mar.12 03:48]
Prin țară s-a băgat de seamă
Că eu și mica epigramă
Formăm un cuplu amoros
Pe care tu devii gelos.
E.S.

ÎNTREBARE

De când semețul armăsar
Căzu gelos pe un țânțar?




 =  fi atent când iubești
milos petru
[27.Mar.12 10:12]
Eu sunt bolnav, de bună seamă,
De dragoste, de epigramă.
E.S

Dragostea e boală grea,
Se poate muri de ea.


 =  s.o.
Eugen Sfichi
[27.Mar.12 13:55]
Întrebare
De când semețul armăsar
Căzu gelos pe un țânțar?
(Sorin Olariu)

Răspuns

Am înțeles când nechezai
Că ești un armăsar… bonsai.
E.S.

 =  Prefer varianta I
Sorin Olariu
[27.Mar.12 17:42]
Mai bine armasaru-acel,
Decat tzantzarul anofel.

 =  Îți propun varianta III
Eugen Sfichi
[28.Mar.12 15:33]
Îți este logica bolnavă
Și ți-e pegásul doar o gloabă.
E.S.

 =  și luptă, și luptă...
milos petru
[28.Mar.12 17:04]
Eu nu mai înțeleg nimica:
Un șoarec gâdilă pisica,
Sau,-mă exprim mai elegant-
Un purec mușcă-un elefant.

 =  nea Mitre, pisica e satula...
Sorin Olariu
[29.Mar.12 03:10]
Un soricel si un elefant mergeau in pas de defilare pe un pod. Soricelul: - Vezi ce tare tropaim noi, mai elefantule?

 =  Bzzz!
Sorin Olariu
[29.Mar.12 03:12]
Îți este logica bolnavă
Și ți-e pegásul doar o gloabă.

Chiar daca-i gloaba-un armasar
El nu va fi in veci tzantzar...

 =  Varianta IV
Eugen Sfichi
[29.Mar.12 13:10]
1.
Chiar daca-i gloaba-un armasar
El nu va fi in veci tzantzar...
(Sorin Olariu)

Un zvon ar sta acum să-nceapă :
Căluțul tău ar fi o iapă.
E.S.

2. Un soricel si un elefant…
(Sorin Olariu)

Ce coincidență ! Mi-a intrat un șoricel în casă.
Iese de sub servantă, se uită la mine cum scriu și o tulește inapoi.
I-am pus și un nume: Sorin.

 =  Sfichi...
Sorin Olariu
[01.Apr.12 06:28]
... elefantul lui taticu, vezi ca soricelul ala e mouse-ul si nu ti-a intrat in casa, ci a venit cu tot cu calculator. Si decat sa ii pui nume mai bine ai pune mana pe o carte de epigrame sa vezi si tu cu ce se mananca specia asta literara.




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)



Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0