Comentariile membrilor:

 =  Da
Vali Slavu
[05.Mar.12 13:33]
Un grupaj bun. Preferata mea e "Neprețuita privatizare" (Confirm că nepotul este, într-adevăr, un scump. Să-ți trăiască!) Îmi place și ideea ultimului epitaf (de a vedea partea bună a lucrurilor, adică faptul că mortul a fost norocos să prindă loc în cimitir), dar cred că putea fi speculată mai bine.

 =  Idei, prozodie...
Gârda Petru Ioan
[05.Mar.12 13:42]
...la fiecare. Le prefer pe a doua, a treia și a cincea și a șasea.
Atenție, condițiile sunt impuse, nu împuse.
Un grupaj bun.

 =  Punct de vedere
Eugen Sfichi
[05.Mar.12 18:44]
Pentru părerea en gros s-a vorbit.
En detail, eu prefer numărul 1, atât de la prima temă, cât și de la a doua.
Uite și replica la :

E-un marinar din lumea bună,
Ce-a străbătut în larg pământu`,
Dar se cam teme de furtună,
Și ca dovadă-nchise Vântu.
P.M.

Așteptăm de mult cuvântu’
De osândă pentru Vântu.
E.S.

 =  apreciere
Ion Diviza
[05.Mar.12 18:18]
Zic si eu precum Nelu: un grupaj bun. Si observ ca ai mers si d-ta la fel ca si Garda pe folosirea expresiei "la trei pazeste", complicandu-ti sarcina. Mi-au placut in deosebi Neprețuita privatizare si ultimul epitaf.

 =  Erată
Eugen Sfichi
[05.Mar.12 20:14]
În intervenția mea anterioară, „de mult" devine „demult".
E.S.

 =  Zic și eu la fel
Dan Norea
[05.Mar.12 23:20]
ca Vali Slavu și Ion Diviza - toate bune, dar "nepotul cel scump" și ultimul epitaf parcă ies în evidență.
Nefiind de aceeași părere cu Eugen Sfichi, care are alte preferințe, sper să nu începem o polemică. :)



 =  răspunsuri
milos petru
[06.Mar.12 09:08]
La acest concurs mi s-au părut grele condițiile impuse atât pentru construcția epigramei cât și a folosirii expresiei"la trei păzește". Am socotit că-i normal ca în cel puțin o epigramă și un epitaf să folosesc această expresie.
Vă mulțumesc tuturor pentru aprecieri.
Vali, îți mulțumesc pentru urare, am un nepoțel tare scump, și normal ai ales epigrama care-mi place și mie cel mai mult. Fică-mea într-adevăr a născut la o clinică privată din Timișoara, am fost și eu acolo, nu-mi venea să cred că în România anilor noștrii pot fi asemenea condiții(excelente) și asemenea medici(elită!). Deci se poate!
Nelu, știind că Doamna Elis e foarte exigentă cu prozodia am fost și eu, ai ales ordinea care cred că-i cea mai adevărată. Nu știu cum de am scris"împuse" nici beat nu mă exprim așa!
E.Sfichi, la prima am ezitat."Vom dansa toți oltenește, Hora lor" ori asta se potrivea perfect pe vremea lui Ceaușescu, dar cu un prim-ministru ardelean mă gândeam că am ceva probleme.
Ion D.,într-adevăr mi-am complicat un pic sarcina mai ales că după ce am muncit puțin, am auzit, așa aproximativ, că ar merge și fără folosirea expreisiei în cauză. Dacă ziceți toți că am un grupaj bun îmi vine să vă cred.
Dane, de acord cu ce spui dar eu zic că și Sfichi are dreptate și atunci convingerea mea că a 4-a e mai slăbuță mi se adeverește.


 =  Îi voi spune lui Norică: .„N-ai să scapi de ce ți-e frică”
Eugen Sfichi
[06.Mar.12 17:16]
Îi voi spune lui Norică: .„N-ai să scapi de ce ți-e frică”

1.toate bune, dar "nepotul cel scump" și ultimul epitaf parcă ies în evidență.
Nefiind de aceeași părere cu Eugen Sfichi, care are alte preferințe, sper să nu începem o polemică.
(Dan Norea)

Norică, îți voi vorbi strict la obiect: Eu nu am amintit ultimul epitaf al lui nea Mitru, care a fost evidențiat de tine, pentru că are prebleme cu ritmul în versul doi.

Dac-aici ai nimerit,
Toarnă vin dintr-un clondir,
Nu mă plânge, n-am murit…
Prins-am loc în cimitir!
(Petru Milos)

Ritmul e trohaic, dar versul doi face excepție: acolo prima silabă e accentuată, a doua neaccentuată, a treia și a patra sunt accentuate, a cincea și a șasea neaccentuate. Totul pornește de la „dintr-un”, care are accentul pe i și astfel srică ritmul.
Am evitat să sesizez acest lucru în primul meu comentariu. Prin corectarea versului doi, epitaful ar deveni într-adevăr bun.

2. Re: nea Mitru

E.Sfichi, la prima am ezitat."Vom dansa toți oltenește, Hora lor" ori asta se potrivea perfect pe vremea lui Ceaușescu,
(Petru Milos)

Horele la români sunt străvechi. Se spune că sunt o moștenire dacică. Nu au apărut recent, nu sunt legate de momentul despre care vorbești, așa că nu trebuie să-ți faci nicio problemă. Mie îmi place primul tău catren, cel care te-a neliniștit și din care ai citat mai sus.
Întăresc printr-un fragment din „Umbra lui Istrate Dabija-voievod” scrisă de Eminescu:

Dar ție ți place doina, hora,
Îți place-al viței dulce rod,
Tu povestește tuturora.
De moș Istrate-voievod.

Așa că nu-ți fă probleme.
E.S.


 =  Eugen
milos petru
[06.Mar.12 19:25]
Eugen, ai dreptate cu ritmul,nu știam unde să pun clondirul, în mâna trecătorului sau pe mormânt. În prima variantă era:Toarnă vin cu un clondir, și era în ordine.nu înțeleg însă de ce trebuie să mă omori pe mine ca să-l faci să sufere pe Dan.
La cealaltă ești pe lângă!Exemplul nu-i edificator."La trei păzește" nu e așa orice horă, e horă oltenească și nu ei sunt vinovați că avem un buget auster.
Și încă ceva, deși am vorbit cu tine și aveam 2 pioni mai puțin am scos ȘAH ETERN!

 =  Poate-ncingem o horică .Să petrecem cu Norică
Eugen Sfichi
[06.Mar.12 21:12]
1. Am sesizat doar un viciu de prozodie existent, așa cum de altfel mi-ai și cerut să fac, pentru a te întrepta.
2. Îți faci prea multe complexe. De unele am încercat să te scap în comentariul anteror. Acum spui:
La cealaltă ești pe lângă!Exemplul nu-i edificator."La trei păzește" nu e așa orice horă, e horă oltenească și nu ei sunt vinovați că avem un buget auster.

a. Hai să vedem primul tău catren:

Triști, săraci, cu fețe supte,
Și cu buzunare rupte,
Vom dansa toți oltenește,
Hora lor: La trei păzește.

Nu rezultă de nicăieri că ar fi ei vinovați de bugetul auster. Așa că fii liniștit. Suntem cu toții săraci. Cât despre hora oltenească, întâi e horă și pe urmă e oltenească. Poți s-o iei și invers, tot acolo ajungi: la horă și la originile ei dacice.
Gata, e cazul să nu-ți mai faci probleme.
b. Dar dacă te simți tu bine așa cum ai fomulat punctul 2., OK, ai dreptate, fă-ți probleme. Pe mine nu mă neliniștește dacă sunt pe lângă horă.



 =  E.S.
milos petru
[07.Mar.12 13:52]
Dacă tu zici, le las pe toate așa cum le vezi, dar să te văd și pe tine-n horă!
Mitru

 =  Progrese vizibile...
ioan toderascu
[08.Mar.12 13:21]

"Doarme-aici a soaței mamă,
Ciocu` mic că se trezește,
Și apoi mă bagă-n seamă
Și mă ia la trei păzește."

Că te ia la trei păzește
A soției tale mamă,
Nu mă mir deloc, firește;
La cum scrii tu epigramă...

Nea Mitrule, un grupaj ok, cu prozodie bună și idei drăguțe.
Felicitări!

 =  Re-Progrese vizibile...
milos petru
[08.Mar.12 14:28]
Că te ia la trei păzește
A soției tale mamă,
Nu mă mir deloc, firește;
La cum scrii tu epigramă...
ioan toderascu

În drumul vieții, ăsta lung,
Cum clipele de chin îs dese,
De ciudă soacra-o mai împung,
Turbând când văd c-o doare-n fese.

Mulțumesc pentru felicitări, apreciez aprecierile tale, când nu fușăresc se pare că pot.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !