Comentariile membrilor:

 =  mi-a placut
adrian pop
[29.Sep.11 10:55]
foarte mult versul asta: "pentru că orice ți s-ar întâmpla ulterior în viață privirea aceea o singură dată o ai. mai ales dacă sosești în amurg" - ma incapatinez sa cred ca tot poemul este construit pentru a pune in valoare aceasta idee
[nu imi place "ulterior" aici, este destul de strident si nu imi pare suficient de sugestiv; si daca tot sint la amanunte pe care nu le vad potrivite in text - "plenara", justificarea de la inceput "scopul meu nu este sa va produc sila"]

primele doua strofe au un demaraj mai lent [in comparatie cu ultima, dar nu-i obligatoriu sa fie comparate] si risca pe alocuri sa devina un discurs-protest-difuz, prea mult folosit - meritul este ca nu se intimpla asta
mai mult, imundul, de fapt este prea mult spus imund, realitatea dura, prozaica, este un pretext

s3, sau partea a treia, imi place cel mai mult
este un modus vivendi, un mers pe sirma, bine exprimat, bine "zugravit" [asta pentru ca nu poate sa cinte]

imi place cind gasesc ceva personal in haos
si aici am gasit

"când ești prostul orașului e altceva. același lucru doar că nimănui nu-i pasă" - e clar ce vrei sa spui dar "e altceva. acelasi lucru"? - cred ca nu-i foarte inspirata constructia asta


 =  în (contra)parte
Vasile Munteanu
[29.Sep.11 11:45]

obiecțiile tale sunt justificate (ăsta e un fel de trusim, întotdeauna - cel puțin cât am citit - obiecțiile tale sunt justificate); așadar următoarele explicații nu caută să le combată (ar fi irațional :D ), ci numai să justifice forma actuală, câteva construcții și alte câteva:

inițial, când am gândit textul (pe la vreo 4 am), oscialm între "10 motive..." (lesne de imaginat de ce), sau ca fiecărui sistem al corpului uman să îi corespundă o strofă având în economia textului funcție similară; dar s-a luminat mai devreme decât speram și cum nu mai puteam continua (din motive de grădiniță x2) și nu aveam nici măcar o schiță (greșesc frecvent dezvoltând exagerat în minte până aștern ceva pe un suport), aveam de ales între a avea ceva și a renunța la idee; deci textul de mai sus e la "prima mână" (plus două compeltări/modificări survenite la o lectură sumară).

- "ulterior": nu știu dacă ceea ce îl caracterizează este, așa cum afirmi tu, stridența; dar, cum spuneam, în criză de timp fiind, alt cuvânt "mai concentrat" și, desigur, mai adecvat nu mi-a venit pe moment; o să iau în calcul stridența și o să văd ce altceva ar exprima mai bine ideea (deși tot ce îmi vine acum în minte sunt cuvinte compuse, locuțiuni și alte complexități).
- "plenară": inițial, lipsea (este una dintre cele câteva completări); cum am sugerat în titlul comentariului (și, sper, se poate deduce din text) am gândit totul nu numai încercând să redau întregul prin suma părților, dar și părțile prin... contraparte; cum acolo am vrut să redau un fel de "negativ" valoric (deci nu o lipsă de valori), o dinamică a staticului (ca în yoga, de exemplu, unde superlativele sunt formulate astfel: plenar, cosmic, universal, sau prefixate cu maha sau para), am recurs la acest adjectiv.
- "e altceva. acelasi lucru..."; păi, cel puțin așa gândesc, diferența perfectă a unui obiect, fenomen șcl este același lucru + diferențele specifice; a se reține, nu vorbesc despre despre un alt lucru, nici măcar despre opusul său.


oricum, mulțumesc pentru lectură și pentru semnul despre.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !