Comentariile membrilor:

 =  ?
Ela Victoria Luca
[18.Oct.10 00:17]
ștefan, rog lămuriri: primul vers e corect? sau am eu dificultăți de percepție a sensurilor acum?
și cele 2 steluțe de la iz*menele*?
iar timpurile din strofa 2 necesită o revizuire.
și nu știu de ce nu mă împac nici cu strofa a 3a cu jumătate visam, jumătate dormeam, dar eram complet conștient.
cum nici limba de sânge nu merge delocdeloc.

cred că sunt eu în perioada exigențelor.
ela

 =  de fapt
Ela Victoria Luca
[18.Oct.10 00:21]
întreaga strofă 1 mă încuie complet:

”o pasărea de mirosul vinului
bătea cu ciocul ei de cârpă
în glazvantul care îmi înconjura de trei ori
grădina”

 =  .
ștefan ciobanu
[18.Oct.10 00:35]
era un a in plus in rest, este cam corect.
iar la iz*mene* este iar corect. e doar un joc de cuvinte, banal as zice.
multumesc de trecere

 =  completare
ștefan ciobanu
[18.Oct.10 00:38]
chiar daca nu e genul meu, si cred ca nu am facut-o niciodata, o fac acum spunand ca
''jumătate visam jumătate dormeam
dar eram complet conștient'' mi se pare un vers chiar foarte bun :) dar, cine sunt eu sa mi se dea dreptate. :)
si mai e si seara.

 =  ...
Ela Victoria Luca
[18.Oct.10 01:09]
stefan, onest: nu dreptatea unia sau altuia este aici in discutie (indiferent de cine sunt protagoniștii). ci arhitectura și dinamica poetică. îmi pare rău că am înțeles sau nu am înțeles ce era de înțeles în versurile tale. intenția mea a fost chiar bună. adică spre a-i lăsa autorului un spațiu de reflectare la ceea ce a lăsat în afara lui ca vers/poezie. de aici, dinspre cititor (în acest moment eu), lucrurile așa se văd.
nu e nimeni aici să împartă dreptăți. ci să aibă o perspectivă sau alta asupra unui text. și dacă am intervenit spre clarificare (nu atât o literă în plus sau în minus, ca eroare de tastare, am pus eu în discuție, ci mult mai mult), înseamnă că avea rost. cu sau fără regretele de rigoare.
iar versurile celea ar fi fost foarte bune:
1. dacă erau în alt context
2. dacă erau altfel formulate ptr a reda autentic stările onirice/lucide/vigile
3. dacă reușeau să trimită mai departe spre alte teritorii ale spiritului/minții și fenomenelor stranii
4. dacă creau o atmosferă poetică în care să te lași inundat de liniștea aceea strigată
etc

și, ca să te parafrazez: cine oi fi eu să nu las omului liniștea lui și perfecțiunea în care se simte?

ela
ela

 =  .
nica mădălina
[18.Oct.10 01:17]
pentru că acel visam dormeam eram conștient mă duce glonț la naum,

cred că la el funcționa suprarealismul fie pentru că îîl mbrăca în plăpumile necesare, atunci când alegea să o facă (și mă refer la derularea, chiar și răsucită, a unei povești, și nu a unui tablou), fie pentru că, atunci când alegea să fie scurt, puncta la țintă, fără tremur și ezitări.
nu se situa între, în zona lucrurilor începute doar ca să fie lăsate atârnând.

de asta textul de față nu merge, pentru mine una, în pofida faptului că are versuri bune. pentru că este între. și arată, astfel fiind, ca o aglomerare de tușe.

nu de alta, dar l-ai fi putut picta :) (și nu mă refer la sensul propriu)

 =  nu nu
ștefan ciobanu
[18.Oct.10 01:22]
nu o sa intru in schimburi de comentarii cu tine, nu pe tonul acesta. cum am zis si eu ceva, desi am precizat ca nu sunt genul, mi se da in cap cu perfectiunea in care ma simt. nu e vb aici de asa ceva, chiar nu.
ce imi pare rau este ca ''raul'' deja s-a produs, si cei ce vor veni dupa (daca vor veni), vor mentine linia data de tine. nu ca ar fi asa, ci ca asa se procedeaza pe aici (desigur dintr-un instinct, nu ca ar fi o conspiratie).
si ca sa raspund totusi, desi prevad iar un dat in cap necinstit:
nu pe liniste am pus accentul in poem, nici pe impingere spre oniric, spre fenomene stranii.

 =  .
nica mădălina
[18.Oct.10 01:28]
și, ca să exemplific, întrucât cred că textul s-ar fi putut menține în zona punctării, dacă nu e cu bănat, las ce anume păstrez, considerând că este ferm și limpede și că își conține propria ramă:

o pasăre de mirosul vinului
bătea cu ciocul ei de cârpă
în glazvantul care îmi înconjura
de trei ori grădina

paznicul trezit din somn
îi făcea semne specifice
că e târziu ce voia la ora asta
și îi arăta lumina stinsă

eu eram în camera din capătul holului
jumătate visam jumătate dormeam
complet conștient
voiam să strig
liniște

iubita stătea pe margina patului
și se privea în talpă
ca într-o oglindă

pe celelalte nu le-am reținut pentru că mi-au părut bombastice, de aceea nenecesare. paznicul nu importă cum e, e doar un personaj. imporți tu și e de ajuns să strigi, ferm, liniște, fără să tre ironizezi cu acel testament. și importă iubita. că despre voi este vorba.

pasărea doar deschide.

 =  .
Ela Victoria Luca
[18.Oct.10 01:28]
ok. onest, iarăși: niciodată în acesti 4-5 ani nu ti-am dat in cap in vreun fel sau altul, Stefan, iar asta stii foarte bine. ci, dimpotriva, am sustinut scrierea ta.
si stii si asta foarte bine.
daca tu consideri ca interventiile mele in seara asta sunt un ”dat in cap necinstit”, apai eu îmi las linistea sa vorbeasca in locul meu.
oarecum mirată de reactia ta.
toate bune,
ela

 =  mișto și corectat
rechesan gheorghe
[18.Oct.10 09:21]
e chiar mișto că generația post PoMo și ce-o mai urma după îl recitește pe Naum. No offence, poete, nu ne cunoaștem, nu ne citim, dar versiunea Mădălinei e credibilă și scrisă în cheia potrivită ..firește fiecare simțim diferit trimiterile și ne iubim geloși versificările, iar pasărea doar deschide!

 =  semn...
Petruț Pârvescu
[21.Oct.10 12:56]
***
n.b. un text supus realului apropiat, dublu, cuantificat.
important este mesajul si stuctura lui. in rest, poetul mai poate lucra la constructie.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !