Comentariile membrilor:

 =  Debusolat prin pădurea vieții
Florin Rotaru
[24.Nov.09 21:44]
Prea multe nu ți-au mai rămas:
Nu tu busolă, nu compas;
Te-ai rătăcit pe drum cețos
Iar "mușchiul" tău arată-n jos...

:)

 =  Unde dai și unde crapă
Dan Norea
[24.Nov.09 22:32]
Prea multe nu ți-au mai rămas:
Nu tu busolă, nu compas;
Te-ai rătăcit pe drum cețos
Iar "mușchiul" tău arată-n jos...
(Florin Rotaru)


Știam un brad mai visător,
Cu mușchiul doar spre Carul Mare;
Și-acuma tot în sus îl are
Dar cauza e... un topor.

 =  Rima, bat-o vina!
Ioan Jorz
[24.Nov.09 23:47]
Dan Norea, catrenul acesta nu e epigramă! Nu poți forța rima cu găselnițe de felul "Lordul" - "nordul"! Și dacă o critică, literară, cinstită, poate fi percepută ca fiind înafara unui "proces de intenție" - atunci catrenul, în speță, poate fi transformat în epigramă, pentru că o poantă există! Cu amiciție,

Ioan J

 =  Re: rima...
Dan Norea
[25.Nov.09 08:51]
Ioan Jorz, totdeauna am fost dornic să învăț ceva nou. Ai dreptate, am ales "lordul" în primul rând ca rimă la "nordul". Dar aș dori să fii mai explicit: poți să-mi citezi regula pe care am încălcat-o?
Să știi că sunt sincer, nu acuz (cel puțin nu în acest caz) un eventual "proces de intenție". Dar chiar îmi doresc să fii ceva mai explicit.


 =  Partidă mixtă
Gârda Petru Ioan
[25.Nov.09 09:21]
Lorzilor Norea și Rotaru

Când fericirea pare-aproape,
Căci dama vă împinge-n corzi,
V-ascundeți mușchiul sub prosoape,
Spunând că sunteți niște lorzi.

 =  O,brad frumos!
Laurentiu Ghita
[25.Nov.09 09:32]
Ioane, care e problema cu "lordul"? E o mică forțare a rimei, dar nu e gaură în cer.
Mie poanta imi pare super, deși am senzația că am mai auzit-o undeva. E doar impresia aia de "deja vu", nu am nimic concret.

 =  "Unde-i cărarea, doamnă-nvățătoare?"
florian abel
[25.Nov.09 09:39]
Uscat e, între barzi, acordul.
Noi rătăcim prin buruieni,
Căci mușchiul nu arată nordul
Și ne-am luat după licheni.

 =  Rătăcitori, cu ochii tulburi...
Gârda Petru Ioan
[25.Nov.09 10:26]
Uscat e, între barzi, acordul.
Noi rătăcim prin buruieni,
Căci mușchiul nu arată nordul
Și ne-am luat după licheni.
(florian abel)

Pierdut e, între noi, acordul
Și rătăcim prin toate cele,
Căci ne-a lăsat din brațe Lordul
Și ne luăm după lichele.

 =  Re: O, brad frumos!
Dan Norea
[25.Nov.09 14:55]
Laurone, nu știu de unde acest deja-vu. Epigrama mi-a venit în minte ieri, pe când mă plimbam printr-o pădure din nordul Dobrogei, cu un văr de-al meu. Încercând să ne orientăm după mușchiul copacilor, am constatat că unul din ei (poate mai mulți, n-am perseverat prea mult) avea mușchi în altă direcție decât ceilalți. Atunci am exclamat:
- Ãsta arată nordul unde vrea mușchiul lui!
După care mi-am dat seama că și în viața de toate zilele, mai exact în politică, se întâmplă la fel.

Nelu Gârda, Florian Abel, bune replicile voastre! Mulțumesc pentru vizită și semn.

Am modificat "lordul", adevărul e că nu prea avea ce căuta, ținând cont de comportamentul anormal al bradului cu pricina.






 =  Noi valențe
Rodean Stefan-Cornel
[25.Nov.09 15:13]
Dane, să ne mai amuzăm puțin și să despicăm firul (de brad) în patru.
Nu știu dacă tu te-ai plimbat prin nordul Dobrogei chiar printre brazi, sau ai folosit cuvântul "brad" din motive de versificație dar, din câte știu eu (nu glumesc, vorbesc serios), la brazi chiar sunt probleme cu mușchii (sunt mai "ciudați") sunt cu totul altfel ca la alte specii. Una din deosebirile cele mai importante este aceea că, atunci când apar mușchii la brazi este deja o anomalie (e un semn de boală), deci comportamentul mai deosebit al bradului tău este explicabil, iar epigrama este cu atât mai bună!
Probabilitatea de a ne revedea la Cluj (așa am înțeles din alt comentariu al tău), deja îmi înseninează această zi destul de mohorâtă!
Cu prietenie,
Cornel

 =  No offense
Laurentiu Ghita
[25.Nov.09 15:44]
Norică, nu te supăra, e doar o vagă impresie. Ca lucrurile aleasimple pe care te miri că nu le-a descoperit încă cineva. Atât.

 =  Re: Noi valențe, Re: No offense
Dan Norea
[25.Nov.09 23:12]
Cornel, ai dreptate, pădurea nu era de brazi, dar îmi trebuia un copac cu o singură silabă. Dacă știam ciudățeniile brazilor, alegeam altă specie, pentru că îmi trebuia un copac anormal prin unicitate.
Înțeleg că ne vom vedea la Cluj, unde vom bea o bere cu Nelu Gârda. Poate și cu alții de pe aici. După epigramele postate, sunt șanse să fim mai mulți. Abia aștept.

Laurone, evident "no offense". Nu m-am simțit acuzat, dar nu pot nega faptul că am o memorie execrabilă, deci e posibil să fi auzit vreodată poanta respectivă.
În orice caz, mi-ai adus un mic elogiu, vorbind despre "lucrurile alea simple pe care te miri că nu le-a descoperit încă cineva". Cu alte cuvinte "era așa de simplu, încât te invidiez că ți-a trecut prin minte înaintea mea".


 =  Vezi și...
Laurentiu Ghita
[30.Nov.09 10:27]
Mă bucur că ai prins sensul exact al spuselor mele.
În altă ordine de idei, să intri pe www.radiolynx.ro acolo e postată inregistrarea emisiunii Casa Poetescu de miercuri dedicată epigramei,în care, invitat fiind, am comentat și citat din ANTOLOGIA noastră.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !