Comentariile membrilor:

 =  Alberto
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jul.09 13:51]
e o frumoasă poezie de dragoste. Curge bine și se susține prin imaginile create. Dă-mi voie să fac cîteva precizări ce, cred, ar îmbunătăți poezia.
cataclism nuclear-doar cataclism.
orice, absolut orice, vom pierde orice urmă de umanitate-fără al treilea orice.
într-o eră fără calendar, în care ceasurile se opresc inexplicabil-scoate fără calendar, mai sînt doi"fără" sus.
Cam atît, ultima strofă e puțin forțată. Poate revezi.
LIM.

 =  :)
Alberto M. Popesco
[15.Jul.09 14:48]
multumesc de trecere si de comentariu
iti raman dator, o zi buna

+ add
Adrian Firica
[15.Jul.09 15:18]
ai depășit "măsura" unui proces verbal, singura chestiune care te salvează fiind incursiunea printr-o lume necuvântătoare, a cărei singură rațiune pare să fie sincer expusă astfel: " așa că am să sintetizez ... și nu îmi este foame"

cu alte cuvinte: circulați, circulați că am treburi mai importante de făcut/scris, nici cu un papă nu mai stau de vorbă, câtă vreme am gura plină cu atâta iubire.


 =  ființe nepământene
Ela Victoria Luca
[15.Jul.09 15:28]
îndrăgostit discurusul cesta, cam și extra_vagant ici-colo, efervescent desigur și încercând nu să sintetizeze, ci să disperseze eul (cu toate chipurile lui), dar și celălaltul, într-un nou sistem solar sau nesolar, o altă lume neinventată/neconcepută încă. copilăros-adolescentin ici-colo, dar asta se pare că se potrivește ici și e și asumat. tare ar fi mers alt titlu acestui tsunami-text despre iubire.
ela

 =  semn
Doru Emanuel Iconar
[15.Jul.09 15:32]
Reușită transformarea iubirii în pretext pentru poezie.
Are fluență și o simplitate care pe mine mă fac să apreciez textul tău.
Felicitări. Mi-a placut. O poezie bună. Încă o dată constat că ai fibră.

Doru Emanuel

 =  complex
Iuliana Benedic
[15.Jul.09 15:33]
un poem puternic, sonor. ea trebuie sa fie foarte mandra de aceste versuri :)

 =  desi
petrea stefan
[15.Jul.09 16:10]
desi sunt cam suparat pe tine pt ca mi-ai disecat crunt o poezie, trebuie sa recunosc ca steluta asta pe care ai primit-o o meriti din plin.
cu respect,
oceanul

 =  re + Ela
Alberto M. Popesco
[15.Jul.09 16:54]
Adrian, ca întotdeauna ai un stil aparte de a extrage doar ceea ce te mulțumește. de data asta ai lansat și o steluță peste poem. merci.

Ela, merci de comentariu și de recomandare. dacă tot ești pe aici: ce s-a întâmplat cu cererea mea adresată vouă, editorilor? mulțumesc, aștept un răspuns.

Doru, nu e singurul meu poem de dragoste, mai am multe altele, la fel de frumoase. merci de trecere. o seară plăcută.

Iuliana, da, așa e, un poem special pentru o ființă specială.

ștefan, de ce ești supărat? că ți-am spus că ai scris o bălărie? ei lasă, că nu voi fi nici primul și nici ultimul, părerile asupra unui text sunt mereu personale :). de altfel, merci pentru aprecierea ta

 =  bună, sebi
Alberto M. Popesco
[15.Jul.09 17:20]
la petice de cer m-am grăbit pentru că trebuia să înlocuiesc un sinonim și am ales acest ”clișeu” pentru că era în concordanță cu ”fânul” anterior
cât despre cealaltă propoziție pică bine și cu efect în poem așa că...


oricum, 10x a lott

 =  Alberto, revin
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jul.09 17:46]
cu aceeași precizare. Nu poți zice cataclism nuclear. În momentrul în care știi că e nuclear în definești ca accident nucelar, atac nuclear etc. Cataclismului nu i se cunoaște originea. E doar o schimbare bruscă ce provoacă dezastrul.

Falicitări pentru recomandare, e un text bun, de aceea am revenit.
LIM.

 =  er
Liviu-Ioan Muresan
[15.Jul.09 17:47]
îl
felicitări

 =  punctări
Anghel Pop
[10.Dec.18 14:27]
"lumea noastră pe care o construim"
și "noastră", și "pe care o construim (noi)"

"DOAR o potecă pe care circulăm DOAR noi"
repetiții care denotă pauperitate lexicală

"cu totUL aerul"
greșeală

"lumea noastră pe care o construim zi de zi cu răbdare cu iubire, fân, petice de cer semințe"
și imediat autocontradicția:
"nu știu cum va fi, ce formă va avea, ce culoare"
adică știe cum arată, de vreme ce o construiește, și spune exact cu ce materiale, dar de fapt nu știe cum arată, deloc nu știe

"vom supraviețui oricărui add pe messenger"
asta e chiar distractiv, teroarea unui add pe mess m-a amuzat la culme

"vom sta unul în celălalt"
clișeu

"vom pierde orice urmă de UMANITATE"
și imediat explicația, ca să înțeleagă toți ce și cum:
"vom fi două ființe NEPÃMÂNTENE"

"vom exista într-o stare de imponderabilitate supremă"
imponderabilitatea înseamnă că nu ai mai deloc greutate, atunci cum mai poate fi și supremă? o fi fiind și mai puțin supremă?

"orice papă care a condus Vaticanul"
papii conduc Vaticanul, ăsta e jobul lor, de ce mai trebuia și "care conduc Vaticanul"? ca să știm și noi ce e cu papii ăștia, cu ce se ocupă, că poate nu știam?

"vei fi un fel de sunet pe care îl voi simți până în stomac"
eroul imponderal nu va avea amprente sau ADN, dar va avea stomac

"nu am nevoie de nimic în preajma ta"
și imediat explicarea, lămurirea, redundanța:
"îmi ești supersuficientă"

"o pajiște pe care ne oprim să ne odihnim"
poți să te odihnești dacă nu te oprești? la ce mai trebuia și "ne oprim"?

eternele enumerări de compunere școlară:
"dispar munți râuri, țări" (zici că ești la jocul "Țări, munți, orașe")
"cu răbdare cu iubire, fân, petice de cer semințe, cu totul aerul"
"pielea, sângele, degetele orice, absolut orice, vom pierde orice"
"oricărui cutremur, cataclism nuclear, oricărui add"
"fără amprente, fără ADN, fără arbore genealogic"
"vei fi Nordul, Vestul, Estul și Sudul"

"azi nu am mâncat aproape nimic
și nu îmi este foame"
"aproape nimic" înseamnă că totuși ai mâncat ceva, acolo, deci e firesc să nu-ți fie foame
prin urmare, care e șpilul cu "și nu îmi este foame"?

ce e simpatic e felul în care Alberto a început să folosească rețete science fiction în poezii, același science fiction de care râdea sarcastic pe acest site. și tocmai cu acest s.f. are succes.
asta e remarcabil

 =  anghel, ești funny bre
Alberto M. Popesco
[15.Jul.09 19:01]
deci tot fundamentul acestui talmeș balmeș din comentariul tău agresvi și răutăcios este că eu folosesc rețete sf de care râdeam sarcastic cândva. deci cu alte cuvinte ai venit să te răfuiești cu mine că ți-am criticat bălăriile sf, nu? hai recunoaște, oricum știm cu toții că nu suporți să mă vezi la reco tocmai pe mine care am dat de pâmânt cu bălăriile tale

 =  Nu sunt de acord cu Anghel :)
Victor Potra
[15.Jul.09 19:18]
Poezia e pentru mine aici:
"...vom supraviețui
oricărui cutremur, cataclism nuclear
oricărui add pe messenger"

În rest e aceeași halima de care m-am plictisit, prezentă, cu mici variații, atât la tine cât și la MCM (apropo, mai e pe site sau simbioza dintre voi e completă?)

E aceeași temă a iubitei/iubitului în care te mișți ca în interiorul unui mediu (a se citi: cameră, sistem ecologic, planetă, sistem circulator etc.)

Ultima strofă e relativ originală fată de ceea ce scrii tu de obicei (dar doar față de ceea ce scrii tu!)

Nu sunt de acord cu Anghel cu add-ul pe mesenger, acolo e "teroarea modernă", poate singurul "clu" (pentru mine) al poeziei.

În rest, ce bine că a fost recomandată, astfel am aflat și eu ce scrii mai nou, că aproape uitasem de tine... :D

Victor

 =  zimbind
emilian valeriu pal
[15.Jul.09 19:26]
Nu e comentariu rautacios, ci doar o parere.
Am urmarit disputele Alberto-Anghel. Uneori Anghel Pop exagereaza. Am citit si citesct cam tot ce se posteaza. Din pacate, Alberto n-a reusit sa treaca la faza de credibil. imi pare rau, dar aici ii dau dreptate lui Anghel.
De exemplu, daca ai fi zis suprasuficient, poate ar mai fi mers. In schimb supersuficient parca suna ca o chestie de santier. Singura chestie care mi se pare faina e ruperea aia cu messul. In rest e un text nou si atit de vechi ca nu-mi transmite nimic. Nu am nici o treaba cu scandalurile voastre, in opinia mea e un text (ca sa sintetizez asa) mai plat ca harta de pe care mai dispare cite o forma geografica. Si daca merg pe firul logicii, intr-adevar nu am vazut nici un papa care sa conduda Republica Ghana. Discursul e mai limpezit, intr-adevar, se vede ca evoluezi, cel putin in opinia mea, dar era fara calendar(eu nu am auzit de o era care sa aiba calendar) sau alte constructii deficitare si nefericite(fiinte nepamintene, imponderabilitate suprema)duc textul intr-un artificial destul de greu de digerat. In fine, opinia mea. Eu las semne rar, n-o fac de complezenta, dar un om care catalogheaza ceea ce nu-i place ca balarie, ar trebui sa-si vada de gradina lui.
De data asta, perfect de acord cu Anghel Pop. Cel putin pentru logica de care da dovada. Si mie mi-ar prinde bine sfaturile lui, dar pe sub textele mele nu trece :) Ca l-am luat si eu la tura:)))

 =  .
Marius Surleac
[15.Jul.09 22:55]
Eu cred că totul rămâne la fel ca și până acum în poemele tale de dragoste, nu văd nimic nou, nici măcăr chestia cu mess-ul. Întra-adevăr, textul are multe elemente care nu sunt bine strânse, cam joacă, și nu trebuie să le mai enumăr că au fost punctate deja de antecomentatorii mei.
Cred că ar fi util pentru poem dacă l-ai mai restrânge. Mai mult decât atât, tablourile imaginate sunt destul de diferite între ele, chiar dacă au același scop - uneori asta nu e de ajuns (de ex. dacă vb despre elemente geografice atunci combină-le, dacă vb despre chestii medicale atunci fă la fel, dar nu e tocmai ok să le bombardezi la întâmplare fără nici un liant).

 =  Alberto..."unde dai si unde crapă!"...
ioana matei
[15.Jul.09 23:14]
incerc sa-ti spun si eu ceva!...nu tu, ci felul in care scrii are un fel de *curaj* al marturisirii iubirii, uneori chiar prin negarea ei (aparenta!)...si ma refer acum si la alte texte pe care le-am citit... (habar n-am cat de constient/izat!)...si asta e minunat!...cred ca exista o anumita nealterare... in cuvintele tale...ce nu trebuie...exploatata!:)...

 =  de toate... ca la talcioc
Deliman Leontin
[15.Jul.09 23:55]
Prea multe sintagme tehnice, punctuale, de "cultură generală cotidiană" cum ar fi: e-mail; add pe messenger; ADN; arbore genealogic; Nordul, Vestul, Estul și Sudul etc. care din păcate nu se pot "pierde" în fânul din care-i construită poteca... . Nu sunt încântat! Deliman

 =  semn..
Petruț Pârvescu
[16.Jul.09 09:18]
Alberto,
am citit cu placere. un poem cu o iubita eterna. simplu, omenesc, cu transmisie si directie. e ok. la constructie ceva de lucru... felicitari1

 =  de la un consumator
gena gurau
[16.Jul.09 10:02]
sunt profană în analiză literară.
dar am ochi și creier și suflet care, împreună, rezonează sau nu atunci când dau de ceva special.

te rog să-mi permiți intervenția francă:
este un poem de dragoste - cum înțeleg că-l dorești - infantil.

poate la o vârstă puberă să impresioneze
poate tot atunci să fie foarte reușit fiind scris.

căutam ceva să mă trăznească, să rămân țuț.
când dau de astfel de recomandări, cu astfel de dizertații pe marginea lor, încep să-mi pun întrebări.

dar mai rămân în zonă, inclusiv pentru a primi riposta ta.
la fileu. :))

 =  re
Alberto M. Popesco
[16.Jul.09 12:31]
Emil, Anghel nu face decât să scoate din context niște versuri. Normal că luate separat versurile cad, dar în economia poemului sunt la locul potrivit. Cât despre Papă și Vatican am ales intenționat redundanța pentru a potența efectul discursului poetic. Și în plus la câte injurii și jigniri mi-a adus mie Anghel, comentariul lui e chiar soft. Cât despre faptul că numesc textele slabe ”bălării” mi se pare normal, am dreptul la o opinie, nu? Chiar dacă nu întotdeauna pe placul autorului.

Marius, vezi răspunsul pentru Emil.

Ioana, ca de obicei comentariile tale mă lasă fără replică. Am impresia că dialoghezi cu autorii, nicidecum comentezi textele.

Deliman, este bine că te-ai oprit să lași un comentariu, asta înseamnă că textul ți-a atras atenția, ceea ce e un lucru bun în opinia mea.

Petruț, mereu ești genitil cu textele mele :), rămân dator

Gena, poți rămâne la fileu cât dorești, când am scris emailul acesta, nu mi-am închipuit niciodată că va ajunge la reco.

mulțumesc

 =  insuflu suficient
Dirzu Andrei Ovidiu
[19.Jul.09 01:39]
totul se schimba la simplul click pe mesenger
si-acel sentiment ca suntem intre doi piloni pe harta
de la est la vest - e pasager
desigur

noi nu desenam itinerar, de buzunar
ci din acelea mai mari, gen Carbunar
suntem ceva mai aproape decat o aruncatura de bat

nu ne trebuie nume, doar sa colindam
zilnic prin anticamerele inimii si
inapoi

sa fim urmariti prin interpol
invizibili
doar noi ne putem vedea unul pe celalalt,
prin diafragma ochiul concav
si insfacarea bratelor sudate

 =  Andrei
Alberto M. Popesco
[19.Jul.09 10:48]
multumesc pentru tecere si completare
te mai astept

 =  un poem frumos...;)
fierascu marius-ionut
[21.Jul.09 00:30]
imi place k imbini modernul,termenii din ziua de azi cu cel mai pur sentiment de pe pamant:iubirea.Eu sunt adeptul poeziei romantice pure...asemeni marelui Eminescu...care "fuge" catre stele si care isi idolizeaza iubirea...care de cele mai multe ori il face sa sufere.....Felicitari si te astept si pe la pagina mea...;)

 =  ionuț
Alberto M. Popesco
[22.Jul.09 21:53]
mulțumesc frumos pentru opinie
te mai aștept

 =  Un foarte frumos și reușit text în proză!
Mariana Rogoz Stratulat
[23.Jul.09 22:29]

Un foarte frumos și reușit text în proză (păcat că nu i s-a păstrat această formă!).
O descriere originală a stării de iubire în care autorul, ca personaj într-o poveste de dragoste, imaginează „lumea noastră”, atemporală („fără calendar”) sugerând reconstituirea cuplului adamic. Și de ce nu a androginului (dragostea perfectă!) („vom sta ani întregi, unul în celălalt”).
Aș remarca diversitatea elementelor dintr-o amplă enumerație care sfârșește, surprinzător(!), „în stomac”. Am fost tentată să cred că se face referire la zicala „Dragostea trece prin stomac” dar negația din final („nu îmi este foame”) contrazice categoric vreo apropiere culinară.
Reiau ideea din enunțul inițial considerând că textul ar fi câștigat în expresivitate dacă ar fi fost păstrat ca poem în proză. Artisticul, armonia ar fi impresionat, iar trăirea profundă a sentimentului ne-ar fi emoționat!

 =  doamna Stratulat
Alberto M. Popesco
[25.Jul.09 11:38]
după cum am menționat puțin mai sus, acest text a fost în principiu o proză, pe urmă luând forma unui poem în vers alb
de altfel vă mulțumesc frumos pentru trecere și vă mai aștept oricând

 =  Scrisoarea a III-a cu messenger si emails
Dan Americanul
[11.Aug.09 18:25]
Textul curge frumos si firesc, asa ca in scrisoarea a III-a.
Intr-un singur loc, dupa umila mea parere, fluviu se intrerupe atunci cand textul afirma:

"tu vei fi Nordul, ...
orice PIATRA pe care oamenii au aruncat-o în Maria Magdalena
orice papă care a ..."

De ce aceasta discrepanta?

 =  dan americanul
Alberto M. Popesco
[18.Oct.09 09:26]
nici eu nu stiu de ce :)
dar iti multumesc ca ai intrebat




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0